Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ottaisi rescue-koiraa?

Vierailija
27.11.2017 |

Syitä? Jos oletetaan, että olisit hankkimassa koiraa.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset vähättelevät tuontikoiriin liittyviä tautiriskiä.  Terveeltä vaikuttava koira voi kantaa tappavia tauteja. 

Vierailija
22/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 prosenttia maailman koirista on kodittomia, yleensä siis niitä laumoittain kadulla eläviä.

Ainoa keino hillitä sitä olisi sterilisaatio. Jos joku taho keräisi rahaa kodittomien koirien sterilisaatioihin, osallistuisin kyllä. 

Mutta toki maailmassa on pahempiakin ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja. Koiran rotu, kasvattaja ja yksilö pitäisi harkita tosi tarkkaan. Mitään kaltoin kohdeltua, mahdollista aikapommia en uskaltaisi ottaa. Ympäristö tuskin miellyttäisi rauhaa ja turvallisuutta kaipaavaa koiraakssn.

Jahka saan opinnot loppuun ja vaihdan töitä, aion mahdollisesti hankkia rescue-koiran, jonka voin sitten ajan kanssa hoivata ja sosiaalistaa.

Vierailija
24/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä, miksi jättäisin ottamatta rescuen sitten kun tilanne on ajankohtainen. Olen ottanut jo kaksi, joista toinen kuoli nelisen vuotta sitten ja kun tämän nykyisen aika päättyy, niin taloon tulee ehdottomasti uusi rescue. Muuta en edes harkitse.

Olen käynyt molemmat koirat itse hakemassa, jolloin paperit on tehty koiratarhalla ja omistajuus siirretty suoraan minulle, ei minkään yhdistyksen kautta. Minulle on myös esitetty mapeista kyseistä koiraa koskevat muistiinpanot ja merkinnät, ja olen itse tarkastanut että ne pitävät yhtä passissa olevien rokotusten ym. kanssa.

Sain reippaat, luottavaiset ja ystävälliset koirat, ei merkkiäkään aggressiivisuudesta. Ainoa ongelma oli sisäsiisteyden kanssa, mutta sekin meni ohi ajan kanssa.

En katso olevani mitenkään hyvä ihminen enkä ottanut kyseisiä koiria sädekehääni kiillottamaan. Ainoa syy oli se, että koirilla ei ollut kotia, ja minulla taas oli koti, jossa ei ollut koiraa. Väittäisin, että parempaa matchia ei olisi voinut tulla rotukoirankaan pennun kanssa enkä toisaalta olisi edes saanut mistään Suomesta tämänrotuista aikuista kodinvaihtajaa.

Vierailija
25/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75 prosenttia maailman koirista on kodittomia, yleensä siis niitä laumoittain kadulla eläviä.

Ainoa keino hillitä sitä olisi sterilisaatio. Jos joku taho keräisi rahaa kodittomien koirien sterilisaatioihin, osallistuisin kyllä. 

Mutta toki maailmassa on pahempiakin ongelmia.

Viipurin Koirat ainakin kerää muistaakseni ajoittain rahaa koirien leikkauttamiseen. Heille lahjoittaessa voi yksilöidä, mihin haluaa rahan menevän.

Vierailija
26/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia syitä:

- järjestöjen tiukat sopimusehdot, joilla ei kuitenkaan ole juridista pitävyyttä

- huonosta hoidosta ja vääränlaisesta ruokavaliosta aiheutuneet piilevät sairaudet ja kehityshäiriöt, mahdollisesti arvaamaton käytös ja pelkotilat

- Säälin hylättyjä koiria, mutta tällainen rescue-koirien pelastaminen ulkomailta suomalaisten järjestöjen varoilla ei ole kestävää tukea eikä kokonaisuudessaan varmaan paranna ongelmaa.

Kerro esimerkkejä tiukoista säännöistä.

Vierailija
27/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulle koira ei ole vain koira. Harrastan tiettyä rotua sen ominaisuuksien takia, koska sitä voi käyttää tiettyyn käyttötarkoitukseen.

Vierailija
28/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia syitä:

- järjestöjen tiukat sopimusehdot, joilla ei kuitenkaan ole juridista pitävyyttä

- huonosta hoidosta ja vääränlaisesta ruokavaliosta aiheutuneet piilevät sairaudet ja kehityshäiriöt, mahdollisesti arvaamaton käytös ja pelkotilat

- Säälin hylättyjä koiria, mutta tällainen rescue-koirien pelastaminen ulkomailta suomalaisten järjestöjen varoilla ei ole kestävää tukea eikä kokonaisuudessaan varmaan paranna ongelmaa.

Kerro esimerkkejä tiukoista säännöistä.

Esim. koirasta ei saa luopua missään tapauksessa, ja jos sellaisen synnin menee tekemään, sitä (siis laillisesti omistamaansa eläintä) ei muka saisi myydä/luovuttaa parhaaksi katsomalleen taholle vaan takaisin yhditykselle. Uhkailevat naurettavilla sakoilla ties millä jos näitä mielipuolisia sääntöjä rikkoo.

Vierailija
29/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi ulkomailta koiraa, joka voisi ulosteensa kautta levittää Suomen luontoon täältä muuten puuttuvia bakteereja, viruksia, alkueläimiä yms haitallista! Tästä on ollut jotain juttua. Ei voi syödä turvallisin mielin enää mustikoitakaan!

Vierailija
30/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädöksiä kierretään:)  Annetaan koira "pidemmäksi aikaa hoitoon".

Vierailija
31/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi ulkomailta koiraa, joka voisi ulosteensa kautta levittää Suomen luontoon täältä muuten puuttuvia bakteereja, viruksia, alkueläimiä yms haitallista! Tästä on ollut jotain juttua. Ei voi syödä turvallisin mielin enää mustikoitakaan!

Ekinokokkoosi on tuo, mihin viittaat, ja sitä vastaan koirat madotetaan aina ennen Suomeen tuontia. Tämä on edullinen ja pikkujuttu, uskon että kaikki nämä järjestöt hoitavat ihan mallikkaasti tämän hoidon. Sen sijaan antibioottiresistentit bakteerikannat ovat ihan todellinen uhka, eivätkä ne ole hoidettavissa :(

Vierailija
32/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kodittomia koiria ihan riittävästi, niitä ei tarvitse raahata ulkomailta vaan siitä syystä että pääsee kehuskelemaan kaikille miten on hyvä ihminen onkaan. Taudeista nyt puhumattakaan.

Kaikki te rescue-koirien omistajat olette tukeneet pentutehtailua ja katukoirien huonoja oloja. Toivottavasti olette ylpeitä itsestänne.

Missä niitä on? Tämän kaupungin koiratarhalla on yleensä vain isokokoisia selkeitä "ongelmakoiria". Rescue -järjestöjen kautta löytyy pienempiäkin ja luonteeltaan sopivampia. Myönnän ihan rehellisesti, etten ole oikea omistaja kouluttamattomalle aikuiselle rottis/sakemanni risteytykselle. Moni suomalainen eläinsuojeluyhdistys ei anna adoptoida eläintä toiseen kaupunkiin.

Vierailija
33/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkotatte antibioottiresistenteillä bakteerikannoilla, tai siis miten ne liittyy rescueihin?

Vierailija
34/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä: rescue-koiran käännös on pelastuskoira. Tulee mieleen ihmisiä ja eläimiä raunioista ja muista vaarallisista paikoista etsivät koirat.

Katukoira olisi selkeä ja kuvaava nimi.

Stray dog, jos pitää puhua englantia.

Koditon koira, sekin on ymmärrettävä.

Itse en ottaisi muuta koiraa kuin pikkupennun vastuulliselta suomalaiselta kasvattajalta.

Oman turvallisuuteni takia.

Toisen maan ongelmat vastuuttomassa ja julmassa eläinten kohtelussa eivät korjaannu sillä, että ongelman lopputuotetta puretaan muihin maihin. Vaan asenteita muokkaamalla, mutta se kysyy vaivannäköä.

Me suomalaiset olemme ihmeen alttiita avustamaan muiden maiden ongelmissa hyväntekeväisyydellä.

Kotimaastamme löytyisi myös yllin kyllin avustettavaa ja pikaisesti korjattavaa: vaikkapa vanhustenhoidosta, terveydenhoidosta, yleisten virkistys- ja ulkoilualueiden siisteydestä.

Eläinten pahoinpitelyä ei tarvitse lähteä ulkomailta asti etsimään. Tämän tästä uutisissa kerrotaan jostain isosta karjasta, joka oli kärsinyt karmeita oloja kuukausitolkulla ja jotka kaikki piti lopettaa.

Vierailija
35/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkotatte antibioottiresistenteillä bakteerikannoilla, tai siis miten ne liittyy rescueihin?

Ulkomailta, etenkin tarhaolosuhteista tuodut koirat kantavat erilaisia multiresistenttejä bakteerikantoja, eli siis niissä on bakteereja mihin antibiootit eivät auta. Suomessa ne sitten hyvin todennäköisesti levittävät niitä eteenpäin, jopa ihmisiin. Toki kotimainenkin koira voi tällaisia kantaa, mutta Suomessa ne on pystytty pitämään kurissa, koska täällä antibioottien käyttö tuotantoeläimiin on maltillisempaa kuin itärajan takana tai etelä-Euroopassa.

Vierailija
36/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on usein meidän oloissa vaikeita, vieraita sairauksia, jotka tarttuvat ja voivat lähteä leviämään  kuin haitalliset vieraskasvit.

Ne ovat arvaamattomia ja ongelmallisia, poikkeuksetta. 

Ne voivat tästä johtuen aiheuttaa isoja ongelmia omistajilleen, erityisesti perheen pienimmille, sekä muille ihmisille ja muille koirille ja jopa voivat olla riski koko Suomelle.

Mielestäni aivan erityisesti ei ole mitään järkeä rahdata niitä Suomeen ulkomailta.

Vierailija
37/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on usein meidän oloissa vaikeita, vieraita sairauksia, jotka tarttuvat ja voivat lähteä leviämään  kuin haitalliset vieraskasvit.

Ne ovat arvaamattomia ja ongelmallisia, poikkeuksetta. 

Ne voivat tästä johtuen aiheuttaa isoja ongelmia omistajilleen, erityisesti perheen pienimmille, sekä muille ihmisille ja muille koirille ja jopa voivat olla riski koko Suomelle.

Mielestäni aivan erityisesti ei ole mitään järkeä rahdata niitä Suomeen ulkomailta.

Naurattaa :D

Vierailija
38/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi enää rescue- koiraa, minulla on ollut pari kotimaista ja sitten yksi pennusta asti itse hoidettu rotukoira. Ero pennusta asti kasvatetun eduksi itsevarmuudessa, käytöksessä ja terveydessä oli niin huikea etten ottaisi rescueita enää vaivoikseni. Rescuet olivat hyviä vartioimaan arkuutensa ja epäsosiaalisuutensa vuoksi, rotukoira oli yhtä hyvä itsevarmuutensa ja sosiaalisuutensa vuoksi, rescueiden kanssa ei menty kaupungille, bussiin tai mihinkään ihmisten ilmoille, kotona kasvatetun kanssa mentiin minne tahansa millä tahansa näyttelyt ja harrastukset mukaanlukien. 

LTE +183

Vierailija
39/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä: rescue-koiran käännös on pelastuskoira. Tulee mieleen ihmisiä ja eläimiä raunioista ja muista vaarallisista paikoista etsivät koirat.

Katukoira olisi selkeä ja kuvaava nimi.

Stray dog, jos pitää puhua englantia.

Koditon koira, sekin on ymmärrettävä.

Itse en ottaisi muuta koiraa kuin pikkupennun vastuulliselta suomalaiselta kasvattajalta.

Oman turvallisuuteni takia.

Toisen maan ongelmat vastuuttomassa ja julmassa eläinten kohtelussa eivät korjaannu sillä, että ongelman lopputuotetta puretaan muihin maihin. Vaan asenteita muokkaamalla, mutta se kysyy vaivannäköä.

Me suomalaiset olemme ihmeen alttiita avustamaan muiden maiden ongelmissa hyväntekeväisyydellä.

Kotimaastamme löytyisi myös yllin kyllin avustettavaa ja pikaisesti korjattavaa: vaikkapa vanhustenhoidosta, terveydenhoidosta, yleisten virkistys- ja ulkoilualueiden siisteydestä.

Eläinten pahoinpitelyä ei tarvitse lähteä ulkomailta asti etsimään. Tämän tästä uutisissa kerrotaan jostain isosta karjasta, joka oli kärsinyt karmeita oloja kuukausitolkulla ja jotka kaikki piti lopettaa.

Veikkaan: olet persu ja vastustat maahanmuuttoakin :D

Vierailija
40/82 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi enää rescue- koiraa, minulla on ollut pari kotimaista ja sitten yksi pennusta asti itse hoidettu rotukoira. Ero pennusta asti kasvatetun eduksi itsevarmuudessa, käytöksessä ja terveydessä oli niin huikea etten ottaisi rescueita enää vaivoikseni. Rescuet olivat hyviä vartioimaan arkuutensa ja epäsosiaalisuutensa vuoksi, rotukoira oli yhtä hyvä itsevarmuutensa ja sosiaalisuutensa vuoksi, rescueiden kanssa ei menty kaupungille, bussiin tai mihinkään ihmisten ilmoille, kotona kasvatetun kanssa mentiin minne tahansa millä tahansa näyttelyt ja harrastukset mukaanlukien. 

LTE +183

Onneksi minun rescueni kanssa pystyn menemään kaikkiin noihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä