Sotin taksikeskukseen ja huusin suorat sanat, tuolla lapsi taas odottaa kyytiä jonka piti tulla 7.40!
Jotain änkyttivät ruuhkista... ei voi jumalauta joka maanantai olla niin ruuhkaa että puoli tuntia myöhässä tulevat!
Lapsen on kurja odottaa tuolla kylmässä, mutta jos tulee sisälle lämmittelemmään niin auto käy kääntymässä ja lähtee.
JOKA MAANANTAI. Ongelma ollut koko tämän lukuvuoden.
Kommentit (108)
Sääli pientä koululaista.Kyllä on syytä taksikyyti homman parantua,ennenkuin tulee kovat pakkaset.Muutenkin ei ole oikein ,että lapsi joutuu odottelemaan kauan ulkona,mitäs jos tulee vessa hätä,ei uskalla mennä kotiin vessaan jos sillä aikaa kyyti tulee.
Pitäisi olla joku systeemi,että ilmoittaisivat vaikka tekstarilla jos taksi myöhästyy paljon.
Kysyppä koululta tietävätkö kuljetus firman nimeä.Soita sinne ja tee valitus. Tsemppiä!
Aloittaja puhuu asiaa. Ehkä huusi väärään osoitteeseen, mutta jokin selkeys tuohon pitää saada. Valituksia joka paikkaan, niin ensi vuonna siinä on ehkä parempi taksiyrittäjä tai joku mmuu systeemi. Esim. Myöhästymisestä ilmoittaminen.
Taksiralli aamulla tunnin välein on seuraus siitä, että lähikoulut on lopetettu. Jo 150 oppilaan koulu on nykyään (liian) 'pieni'.
Ja iltapäivällä sama taksiralli uudestaan.
Meillä oikeasti on 150 oppilaan alakoulu, joka mahdollisesti lakkautetaan jossakin vaiheessa. Sen ainoa vika on, että siellä on liian vähän oppilaita.
Sofi
p.s. Niin, onhan se hankalaa lähteä erikseen tuomaan ruokakin yksittäiselle koululle kaupungin ainosta keskuskeittiöstä. Olisi liian kallista palkata henkilö, joka valmistaisi/kypsentäisi päivittäin ruuan tällaiselle oppilasmäärälle. Yhteen ja samaan yli tuhannen oppilaan kouluun pitää saada alakoululaiset. Ja kun sen yhden keskuskeittiön porkkanaraasteessa on bakteeria, koko kaupunki terveyskeskuksen ja sairaalan henkilöstöä myöden sairastuu. Se on tätä keskittämispolitiikkaa.
Mikkelissä ruuhkaa? ;)
Kyllähän AP on oikeassa. Kyllä mun mielestä purkautuminen meni siinä hetkessä oikeaan osoitteseen, samaa palvelurinkiähän ne puhelinvastaajatkin ovat.
Aika pitkään on siedettyä paskaa palvelua, kun koko syksyn. Mä olisin jo ajat sitten tehnyt valituksen kunnalle, että hankkivat toisen taksifirman hoitamaan noita kyytejä. Pikkupaikkakunnalla se vaihto voi tietty olla haaste, jos kilpailijoita ei ole.
Kaikkea hyvää aplle ja toivottavasti kyydit alkaisi toimimaan paremmin. Onhan se epäreilua lasta siellä seisottaa turhan panttina. Eikö se aina myöhästy tunneiltakin? Ihme, ettei koulukaan ole asiaan ärähtänyt.
Jos ap on päivät pitkät kotona, niin viekööt ja hakekoot itse lapsensa. Ymmärrän kyydit vain, jos vanhemmat eivät itse pysty viemään (töiden vuoksi).
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on päivät pitkät kotona, niin viekööt ja hakekoot itse lapsensa. Ymmärrän kyydit vain, jos vanhemmat eivät itse pysty viemään (töiden vuoksi).
Mikä sinä olet arvostelemaan kenenkään perhettä. Voi olla moniakin syitä miksi äiti ei vie. Hänellä on vauvaikäinen lapsi ja siksi varmaan äitiyslomalla.Sen takia ei oteta pois taksikyyti palvelua.Mitä se sinulle kuuluu kenenkään koululaisen taksikyydit.
Ihmeellistä mollaamista,kyllä huomaa ett nainen on naiselle susi. Siitä suomalaiset naiset erottuukin,ei mitään sosiaalisuutta toisia kohtaan .Ei kaikki voi asua keskustassa ja koulujen vieressä.Vapaus on valinta tässäkin asiassa.Ehkäpä moni haluaa asua maalla ja kasvattaa lapsensa rauhallisessa ympäristössä.
Erikoista. Tampereella SOTE-taksi soittaa asiakkaalle, mikäli asiakas on myöhässä. Miksei kuski voi soittaa teille jos hän tulee myöhässä. Kyllä se pakkasessa odottaminen on lapselle kohtuutonta.
Ihan tuttua hommaa. Tunnin liukumalla saattoi taksi tulla. Ja jos lapsi tuli eteiseen lämmittelemään, niin taksi ajoi pysähtymättä ohi. Onneksi näistä jo aikaa. Mutta sellasta se oli jo -90 luvun lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo taksin myöhästyminenhän on nimenomaan sen taksikeskuksessa puheluun vastaavan ihmisen syy, eikö niin? Hänelle kannattaakin siis huutaa.
Että ärsyttää tuollaiset typerät ihmiset. Haukkuu kenet vaan jonka saa kiinni, vaikka syy ei taatusti ole siinä henkilössä, jolle huutaa. Tuliko nyt hyvä mieli?
Rauhoitu, ota selvää kuka on koulukuljetuksista vastaava henkilö, ja soita tai kirjoita hänelle. HUOM! Asiallisesti ja kiroilematta. Sitten voisit soittaa sinne taksikeskukseen, ja pyytää anteeksi käytöstäsi.
Kannatan. t. koululla näitä asioita hoitava
Ajan taksia ja yksi syy myöhästymisiin on se, että perheet eivät merkitse talonumeroaan näkyville.
Eli ajat maaseudulla pimeällä (valoisallakin) tiellä ja noudettavan lapsen kotitalo sijaitsee 100 metrin etäisyydellä tiestä. Tien varrella ei ole talonumeroa ja taloa ei siis tielle näy!
Jotkut perheet asuvat myös vapaa-ajan asunnoilla, joille ei ole virallista osoitetta.
Laittakaa ihmiset viralliset, lain määräämät osoitetaulut selkeästi tien varteen.
Ja kyllä se lapsi siinä kotipihassa voi odottaakin-onhan hänellä oltava lämmintä päällä kun koulussakin on välitunnit.
Oma mielipide näistä koulukyydeistä toisinaan että lapset ja vanhemmat hemmotellaan piloille kun taksi vie kotiovelta koulun ovelle. Toiset lapset joutuu tarpomaan pimeässä ja sateessa.
Mielestäni kaikille suomalaisille pitäisi antaa silloin tällöin ilmainen taksikyyti! tasapuolisesti.
Millainen kolmasluokkalainen ei itse pääse kouluun?
Vammainen?
Ihan sairaaksi on mennyt yhteiskunta, kun taksit ovat jokin itsestäänselvä palvelu koulumatkaan.
Jos valitsee asumisen syrjäseudulla, on oltava valmis itse maksamaan lysti eikä maksattaa sitä muilla veronmaksajilla.
Niin miksei äiti/isä itse kuskaa lasta kouluun? Taapero ja vauva ei ole syy. Ne jätetään tekemättä jossei eskoista saada edes kouluun asti.
Olen aikanani odottanut joka ainoa aamu koulukyytiä 15-20 minuuttia ja joskus jopa pari tuntia (linja-auto ei päässyt kaikkia mäkiä ylös). En todellakaan ymmärrä mitä valitatte. Lapsella on ulkoiluun sopimattomat tai liian pienet vaatteet, jos tuo aika on liikaa. Eli oikean kokoiset kengät jalkaan ja sinne kenkään kunnon sukat. Lisäksi opetat lapsellesi miten liikkumalla nostetaan kehon lämpötilaa.
Mikset osta sun pojalle lämpimiä vaatteita?