Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sotin taksikeskukseen ja huusin suorat sanat, tuolla lapsi taas odottaa kyytiä jonka piti tulla 7.40!

Vierailija
27.11.2017 |

Jotain änkyttivät ruuhkista... ei voi jumalauta joka maanantai olla niin ruuhkaa että puoli tuntia myöhässä tulevat!
Lapsen on kurja odottaa tuolla kylmässä, mutta jos tulee sisälle lämmittelemmään niin auto käy kääntymässä ja lähtee.

JOKA MAANANTAI. Ongelma ollut koko tämän lukuvuoden.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne koulukuljetukset suju täällä Espoossakaan... Tänään lähes tunnin myöhässä!

Miten Espoossa voi edes olla tarvetta koulukuljetukselle? Eikö se ole Suomen toiseksi suurin kaupunki ja nyt sinne tuli metrokin? Onko siellä sellaisia perämetsiä, jonne ei julkiset kulje?

En kyllä ymmärrä että ihmiset menevät asumaan sellaisiin paikkoihin, mistä lapset ei pääse kouluun. Toki ymmärrän jos pyörittää maatilaa, mutta noin muuten? Mikä saa valitsemaan Espoostakin sen perimmäisen kolkan, minne ei edes bussi kulje?

Maanpuolustussyistä halutaan pitää koko espoo asuttuna

Vierailija
62/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> 20 minuuttia myöhässä niin siinä voi sen

> pari minuuttia kuski odottaa

Jos on myöhässä, tulisi odottaa vielä lisää?  Ei hyvää päivää.

Kuljettaja tekee aamussa ehkä kolme tai neljä kierrosta. Kullakin kierroksella on neljä tai viisi noutopaikkaa. Jos on valmiiksi myöhässä, ei tosiaan jäädä odottelemaan. Mieluummin kiritään aikataulua kiinni, jotta seuraavat kierrokset eivät myöhästy/odottelu kertaannu.

Meillä kuljettaja lähtee minuutilleen, kun lähtöaika on. Ja minusta se on aivan ok.

Tiina

p.s. Lapsi on 10 min etukäteen odottamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu pääsee ilmaiseksi taksilla kouluun joka päivä verovaroilla, koska te itse olette päättäneet asua korvessa tai missä lie. Jos kerran olet kotona vahtimassa taksia mikset vie itse lastasi? Mut eihän se käy kun on sitä ja tätä syytä miksei voi.

Vierailija
64/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle odottaminen ei ole ollenkaan niin ikävää kuin vanhemmat ajattelevat.

Lapsi tottuu helposti siihen, että noutopaikalle mennään odottamaan 10 min etukäteen. Lapsella on rikas mielikuvitus ja hän viihtyy, vaikka joskus odotusaika olisi hieman tavallista pidempi.

(Ne on vanhemmat, jotka ajattelevat, että  lapsi tulisi ulos talosta vasta sillä hetkellä, kun auto on näkyvissä. )

Mieluummin kyse on siitä, että noutopaikka tulee olla valittu turvalliseksi. Tähän tulee kiinnittää huomiota. Kun turvallinen noutopaikka on kunnossa, asiat sujuvat.

Meillä kyyti tulee uskomattoman tarkasti parin minuutin tarkkuudella, mutta ei odota yhtään vaan lähtee tasan noutoaikana.

MaijaPertti

p.s. Koululaisilla on lähes kaikilla kännyt, joilla ilmoittaa, jos kyyti ei joskus tulisikaan tms. Ja kello/känny, jolla seurata ajankulumista. Ja voihan kännyyn laittaa gps-seurannan päälle, jos vanhempi haluaa seurata lapsensa sijaintia (pienet koululaiset).

Vierailija
65/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saa kaiken ilmaiseksi ja eteen tuotuna, eikä tartte muuta tehdä kuin olla lasten kanssa kotona, unohtuu se, että muu yhteiskunta maksaa nämä sinun lasten taksikyydit. Niitä ei ennen ollut. Miten ihmiset silloin selvisivät? Ymmärrän, että myöhästely harmittaa, mutta koitahan nyt kuitenkin asettaa se johonkin perspektiiviin.

Eli sinä ihan ilomielin maksat veroissa taksiyrittäjälle, joka ei hoida sovitusti hommiaan?

Toivottavasti kaikki tilaajaosapuolet eivät ole yhtä lepsuja valvonnan suhteen. 

Eikä se koulukyyti ole ilmainen. Todellakaan. Se maksetaan veroissa. Todella urpoja väitteitä. 

Vierailija
66/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentu pääsee ilmaiseksi taksilla kouluun joka päivä verovaroilla, koska te itse olette päättäneet asua korvessa tai missä lie. Jos kerran olet kotona vahtimassa taksia mikset vie itse lastasi? Mut eihän se käy kun on sitä ja tätä syytä miksei voi.

En tajua tätä logiikkaa, että verovaroilla tilattu toiminta saisi olla ihan mitä peetä hyvänsä. On todella hyvä, etät jotkut jaksavat valvoa ja vaatia kun te toiset olisitte valmiita heittämään fyrkkaa runsaudensarveen ihan ilman mitään laatukriteerejä. Olettko yyhteiskunnalle sutta kauppaavia yrittäjiä mahdollisesti?

Vierailija
67/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo ja sinä taidat olla itse jumala omassa ammatissas, aina minuutilleen ajoissa?

Syksysin on liikenneruuhkia, ei niitä voi mennä työntään eteenpäin jotta sinun kullannuppus ehtis kouluun, olet huonosti suunnitellu sijainnin perheelles, huuda vaan ihan ittelles, asuisit edes bussiyhteyksien varrella!

Vierailija
68/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti kannattaa huutaa taksikeskuksen asiakaspalvelutyöntekijälle. Myös naapurille voi huutaa asiasta ja kauppareissulla huutaa hyllyjen välissä oikein lujaa niin tilanne muuttuu paremmaksi.

Vierailija
69/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyydit ovat erittäin tarkasti ajallaan. Aikataulussa pysyminen on käsittääkseni saavutettu sillä, että  aikataulut on rakennettu väljiksi. Kääntöpuolena se tarkoittaa, että lapsi noudetaan erittäin aikaisin.

Jos koulu alkaa kahdeksalta, saattaa kyyti tulla jo klo 6.45. Tämä lisää alakoululaisen lapsen päivän pituutta tunnilla ja vartilla.

T

p.s. ja käytännössä lapsi on noutopaikalla odottamassa klo 6.35, mikä on jo nurinkurista, koska tokaluokkalainen kävelisikin viisi kilometriä nopeammin, jos matka vain olisi turvallinen.

Vierailija
70/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan hanki lisää lapsia....

Vierailija
71/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ota se vauva tissistä irti.

Haluan ehdottaa samaa,kai se siitä jotenkin kampeamalla lähtee.

Vierailija
72/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie itse? Onko promilleja? Miksi ylipäätään pitää kulkea taksilla?

Vierailija
73/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se on kyllä yhdenlainen yhteiskunnan syöpä tämä että hevonkuusessa väkisinkin asuvien pitää saada tehdä lapsia ja niitä pitää yhteiskunnan taksilla kuskata koulussa. Pois tämmöset tervejalkaisilta.

74/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on kyllä yhdenlainen yhteiskunnan syöpä tämä että hevonkuusessa väkisinkin asuvien pitää saada tehdä lapsia ja niitä pitää yhteiskunnan taksilla kuskata koulussa. Pois tämmöset tervejalkaisilta.

Niitä koulutakseja käyttävät myös ne, joilla koulu on ihan vieressä. Syitä taksin käyttämiseen on muitakin, kuin vain etäisyys.

Perseestä on sekin, että jatkuvasti vain keskitetään palveluita isoihin kaupunkeihin, vaikka palveluiden käyttäjät (esim. koululaiset) asuvat muualla.

Vierailija
75/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli senverta omatoiminen äiti, kun olin pieni ja odottelin taksikyytiä ulkona, että se hankki styrox-levyn, jonka päällä saatoin seistä ja odotella niin ei jalat palellut. Mutta tokihan tuo taksikeskukseen huutaminen onkin palelevalle lapselle hyödyllisempää. Mietitkö yhtään miten onnistuit pilaamaan jonkun töissä olevan päivän kiukuttelullasi. Varmasti tajuat itsekin, ettei se myöhästyminen taksikeskuksen hlön vika ole. Mut hei hyvää päivänjatkoa sinulle!

No kyllä siihen puhelimenvastaajana olemiseen kuuluu myös haukkujen vastaanottaminen ja delegoiminen niille joille haukut kuuluvat. Itse olen ollut puhelinvastaajana vuosiakausia ja kuullut vaikka mitä. En mä sitä itseeni koskaan ole ottanut vaan kauhistelin aina sen puhelimen toisessa päässä olijan kanssa että miten asia ei ole toiminut niinkuin piti, rauhoitellut soittajaa ja vienyt haukut sinne minne kuuluu. Vielä usein ottanut sen haukkujan numeron ylös ja myöhemmin soittanut ja kysynyt onko virhe nyt hoidettu. Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi.

Mulle ei ainakaan makseta niin kovaa palkkaa, että alkaisin kuunnella toisen kiroilukarjuntaa kuuntelemaan. Tähän on ihan työnantaja ohjeistanut, että voi asiallisesti pyytää ottamaan myöhemmin yhteyttä, kun on pahin tunnelataus tasaantunut. Joo, kaikkea tappouhkauksesta lähtien on tullut kuultua...

t. asiakaspalvelussa myös

Vierailija
76/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia kommentteja täällä taas suurin osa... Minun mielestäni ap puhuu ihan asiaa ja on aivan ymmärrettävää, että käämit käryävät jossakin vaiheessa, jos koulukuljetus on jatkuvasti myöhässä. Valitettavasti kukaan ei ota kuuleviin korviinsa, jos "fiksusti" käyttäytyen valitat, usein on huudettava torvi suorana, että pointti menee perille. Uskoisin, että tässäkin tapauksessa taksikeskus avautuu asiasta useammalle tuolla työpaikallaan.

Kuten joku jo totesikin, ulkomailla otetaan lapsiin kohdistuvat palvelut vakavasti, ja ajoista pidetään kiinni. Emme enää mekään elä lintukodossa, jossa lapset voi hyvällä omallatunnolla jättää heitteille.

Jaa. Mä olen asiakaspalvelussa töissä, ja ne huutajat jätän kyllä mappiin ö. En ole tyhmä enkä kuuro, mulle ei tarvitse huutaa. Ja ei se tyhmäkään ymmärrä kun ääntänsä korottaa, jos kuulossa ei ole vikaa.

Kaikille pakolliseksi semmoinen vuoden työkokeilu asiakaspalvelussa. Avartaisi varmasti katsantokantaa ja opettaisi ehkä vähän käytöstapoja.

77/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia kommentteja täällä taas suurin osa... Minun mielestäni ap puhuu ihan asiaa ja on aivan ymmärrettävää, että käämit käryävät jossakin vaiheessa, jos koulukuljetus on jatkuvasti myöhässä. Valitettavasti kukaan ei ota kuuleviin korviinsa, jos "fiksusti" käyttäytyen valitat, usein on huudettava torvi suorana, että pointti menee perille. Uskoisin, että tässäkin tapauksessa taksikeskus avautuu asiasta useammalle tuolla työpaikallaan.

Kuten joku jo totesikin, ulkomailla otetaan lapsiin kohdistuvat palvelut vakavasti, ja ajoista pidetään kiinni. Emme enää mekään elä lintukodossa, jossa lapset voi hyvällä omallatunnolla jättää heitteille.

Jaa. Mä olen asiakaspalvelussa töissä, ja ne huutajat jätän kyllä mappiin ö. En ole tyhmä enkä kuuro, mulle ei tarvitse huutaa. Ja ei se tyhmäkään ymmärrä kun ääntänsä korottaa, jos kuulossa ei ole vikaa.

Kaikille pakolliseksi semmoinen vuoden työkokeilu asiakaspalvelussa. Avartaisi varmasti katsantokantaa ja opettaisi ehkä vähän käytöstapoja.

En minäkään tuota huutamista ymmärrä, mutta valituksen aiheen kylläkin. Valittaa saa ja pitää, kun siihen on aihetta. Mielestäni tuon voi tehdä myös rakentavasti.

Odotukset ylittävästä palvelusta on taas mukava antaa kiitosta. Ilahduttaa varmasti myös sitä asiakaspalvelijaa.

Vierailija
78/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tuota huutamista ymmärrä, mutta valituksen aiheen kylläkin. Valittaa saa ja pitää, kun siihen on aihetta. Mielestäni tuon voi tehdä myös rakentavasti.

Odotukset ylittävästä palvelusta on taas mukava antaa kiitosta. Ilahduttaa varmasti myös sitä asiakaspalvelijaa.

Jos taksi on joka maanantai reilusti myöhässä, niin kyllähän siitä pitääkin valittaa. Mutta taksikeskus ei ole oikea paikka. kunnalla / kaupungilla on varmasti joku taho, joka on vastuussa koulukyydeistä. Samoin liikennöitsijään kannattaa ottaa yhteyttä, jos homma ei pelitä. Ehkä kannattaisi myös olla yhteydessä muiden kyytilasten vanhempiin, ja tehdä heidän kanssaan vaikka yhteinen palaute asiasta.

Vierailija
79/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vie lastasi itse kouluun? En jaksanut lukea koko rotlaa kirjoituksia, mutta pääsis helpommalla.

Vierailija
80/108 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli senverta omatoiminen äiti, kun olin pieni ja odottelin taksikyytiä ulkona, että se hankki styrox-levyn, jonka päällä saatoin seistä ja odotella niin ei jalat palellut. Mutta tokihan tuo taksikeskukseen huutaminen onkin palelevalle lapselle hyödyllisempää. Mietitkö yhtään miten onnistuit pilaamaan jonkun töissä olevan päivän kiukuttelullasi. Varmasti tajuat itsekin, ettei se myöhästyminen taksikeskuksen hlön vika ole. Mut hei hyvää päivänjatkoa sinulle!

Meillä oli kengät jo sillon kun olin lapsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi