Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituinen käytäntö sairaspoissaolojen ilmoittamisessa uudessa työpaikassa.

Vierailija
27.11.2017 |

Kaksi päivää saa olla pois ns omalla ilmoituksella, mutta molempina aamuina pitää soittaa. Ei voi ilmoittaa ekana aamuna että olen pois sen päivän sekä seuraavan.
Kummallinen käytäntö. Kiva kipeenä herätä aikaisin vain soittaakseen pomolle.
Edellisessä työpaikassa sai olla kolme päivää ja pystyi ilmoittamaan ekana aamuna oletko poissa 1, 2 tai 3 päivää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. On se uskomatonta että tästäkin saa ongelman.

Jos olen kuumeessa maanantai aamuna, soitan omanilmoituksen sille päivälle ja menen lekuriin / sairaanhoitajan vastaanotolle joka kirjoittaa sen 2 tai 3 pv jonka ilmoitan töihin. Haen lisää jos en tervehdy.

Jos olen vatsataudissa ja tarvetta on ilmoitan seuraavana päivänä uuden oman.

Meillä ei voi lapsen sairauden vuoksi omaa ilmoittaa vaan siitä oltava lääkärin tai sh todistus.

Vierailija
22/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhtä outoja sääntöjä. Poissaoloista ei saa viestiä sähköpostilla tai tekstiviestillä vaan pitää vanhanaikaisesti soittaa omalle esimiehelle. Mä mielummin ilmoittaisin suoraan työkaverille jonka töihin mun poissaolo oikeasti vaikuttaa, hän voisi paikan päällä välittää tiedon esimiehelle.

Onneksi meillä ei sentään täydy päivittäin soittaa, mutta jos on pidempään pois niin esimies puhelinhäiriköi kerran viikossa, soittaa ja kysyy kuulumisia. Miten menee ja plää plää...

Tuo puhelinhäiriköinti on niin perseestä. Teki syöpähoitojen aikana mieli lyödä luuria korvaan jo, kun soitteli kuulumisia. En vieläkään tajua ideaa, herätti mut monesti ja en minä töihinkään olisi ennen sädetyksen loppua voinut mennä, sillä piti olla hyvin tarkkana etten saa mitään flunssaa, koska hoito ois jouduttu tauottaan pahimmillaan useaksi päiväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajasta illalla sähköposti pomolle lähtemään klo 8 aamulla.

Vierailija
24/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä olisi tuo käytäntö, riemusta kiljuen soittelisin aamuisin. Nyt jokaisesta sairauspäivästä vaaditaan lääkärintodistus. Oli sitten kuume tai vatsatauti, oma ilmoitus ei riitä.

Samoin täällä.

Ap on pilalle hemmoteltu.

Vierailija
25/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku oikeasti valittaa tuollaisesta. Tiesitkö ap, että aika monissa työpaikoissa ei olla päiväkään pois ilman lääkärintodistusta? Jos saa olla pois edes pari päivää omalla ilmoituksella, niin on syytä olla vaan kiitollinen työnantajalleen, eikä nipottaa siitä, että joutuu yhden puhelun aamulla soittamaan.

Vierailija
26/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sairauspäivien palkan maksaminen pitäisi ottaa pois työnantajalta. Kiva jonkun pienyrittäjän maksella krapulapäivien vietosta, tai flunssapäivistä kun ei voi mitenkään vaikuttaa työntekijän elintapoihin.

Olisi kohtuullista, että työntekijä ottaisi itse haluamansa laajuisen vakuutuksen poissaoloilleen. Eihän sitä sairastumista voi aina estää, mutta vielä vähemmän työnantaja voi sille mitään.

Olisi hauska tietää, millaisilla elintavoilla voi välttää flunssan.

Ihan säännöllisellä käsien pesulla vähennät riskiäsi sairastua flunssaan tilastollisesti merkittävästi.

Mikä on tilastollisesti "merkittävää"?

Vierailija
27/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pitää ilmoittaa joka aamu erikseen ja henkilökohtaisesti soittamalla esimiehelle.Tekstiviestit eikä s-postit käy.Sen lisäksi joutuu heti aamulla ilmoittamaan keskukseen ja jollekin työkaverille ettei tule töihin.Esimies on fyysisesti kymmenien kilometrien päässä.Esimiestäkään ei välttämättä saa kiinni heti aamulla jos palaverissa tms.

Onneksi olen hyvin harvoin sairaana, väsyttää jo etukäteen se puhelinrumba aamuisin.

Vierailija
28/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran 12 vuoden aikana vienyt sairaslomatodistuksen pomolle kun jouduin pariksi päiväksi keskussairaalaan tutkimuksiin. Tämä vaan ryttäs koko paperin.

Vierailija
29/29 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että joku oikeasti valittaa tuollaisesta. Tiesitkö ap, että aika monissa työpaikoissa ei olla päiväkään pois ilman lääkärintodistusta? Jos saa olla pois edes pari päivää omalla ilmoituksella, niin on syytä olla vaan kiitollinen työnantajalleen, eikä nipottaa siitä, että joutuu yhden puhelun aamulla soittamaan.

Riippuu aina mihin vertaa. Oon ollut töissä paikassa jossa piti just joka aamu soittaa. ..onhan se perseestä silloin jos olo on tosi kipeä ja haluaisi levätä. Nykyinen työpaikka on hyvä kun voi ilmoittaa edellisenä päivänä jo seuraavastakin päivästä. Kaikkein eniten perseestä oli se paikka jossa ekana päivänä piti kiikuttaa henkilökohtaisesti sairaslomatodistus. Kas kummaa nykyisessä työpaikassa väki ei paljo vaihdu, jälkimmäisenä mainitsemani ei saa työntekijöitä pysymään.