Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin päihdehakuinen, apua!

Vierailija
26.11.2017 |

Olen nyt 37-vuotias. 15-vuotiaasta asti olen tupakoinut enemmän tai vähemmän, kausiluonteisesti. Minulla on ollut aika vaikea elämä ja olen säädellyt ahdistusta päihteillä.

Lasten läsnäollessa olen ollut ilman, mutta kun pääsen vapaalle, vedän alkoa, tupakkaa ja ajoittain pilveä kaksin käsin. Kokaiinia tuli kokeiltua kesällä.

Ongelmani on se, että olen sosiaalisesti aika estynyt ja epävarma. Luulen että ihmiset pitkästyvät seurassani ja ajattelevat että olen tylsä. Olen miellyttämisenhaluinen ja tahdon että seurassani viihdytään. En ikinä tapaa ihmisiä ellen lähde juhlimaan ja vedä kännejä. Kaikki läheisimmät ystäväni ovat samanlaisia. Viime aikoina olen alkanut ajattelemaan hyvinvointiani ja ennenkaikkea lapsiani. Päihdehakuinen elämäntapani kostautuu vielä jossain vaiheessa.

Olen helposti koukuttuva ihminen ja vasta viime vuosina esim. alkoholi on alkanut hallitsemaan ajatuksia enemmän, enkä enää ihmettele miten joistakin tulee alkoholisteja. Haluan tehdä jotain itselleni ennen kuin minusta sellainen tulee. Nyt hyviä neuvoja, ihmiset! Kiitos.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa jamassa. Ootetaanko vastauksia yhessä?

Vierailija
2/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä kun tiedostat tilanteen ja haluat tehdä jotain sille. Ota yhteyttä johonkin päihdelinkkiin tai lääkäriin ja kerro, että haluat apua ongelmaasi. Siitä se lähtee ja hurjasti tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa jamassa. Ootetaanko vastauksia yhessä?

Odotetaan. Nyt otetaan vastaan tsemppiä ja hyviä neuvoja, omakohtaisia kokemuksia!

Ap

Vierailija
4/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama juttu, tosin lapsia ei ole. Alkoholia kuluu vähintään kerran viikossa ja olen huomannut että viimeistään jonkun viiden päivän päästä ryyppäämisestä alkoholi alkaa pyöriä koko ajan päässä ja tekisi taas mieli ryypätä. Myös piriä tulee vedettyä noin kerran kuussa ja satunnaisesti muutakin. Jos tarjotaan vedän jopa sellaisia päihteitä joista tiedän etten edes pidä mutta kun jotenkin aina haluaa sen ei-selvän olon. Olen myös hiljainen ja ujo enkä näe kavereita koskaan selvinpäin. Siksi tykkäänkin käyttää alkoholia ja nopeita huumeita kun saa olla puhelias, sosiaalinen ja estoton ja pitää kunnolla hauskaa.

En edes tiedä miksi kirjoitan kun en kuitenkaan halua enkä aio lopettaa enkä koe että mulla ihan vielä älytöntä ongelmaa olisi vaikka silloin tällöin mietinkin että mitä jos joskus jään koukkuun johonkin, varsinkin alkoholin kohdalla se varmasti on ihan mahdollista vuosien mittaan.

Vierailija
5/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia ja olen koko ikäni ollut päihdehakuinen,molemmat vanhemmat oli alkoholisteja myös.Nuorena,ennen kuin sain lapsia,käytin mitä vaan sain käsiini.Myöhemmällä iällä sitten alkoa.

Muutama vuosi sitten lopetin alkonkin,koska sitä muuten vaan haluaa kokoajan.Mutta se tarve ja halu sekoittaa päänsä ja rentoutua ei häviä minnekään.Luulen että jos joku mulle jotain tarjoaisi,en pystyisi kieltäytymään.

Tämän takia erosin myös miehestäni,muunmuassa,koska koitti jatkuvasti saada mua juomaan,ja mussa ei ollut selkärankaa sanoa ei.

Vierailija
6/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, ehkä asia mietityttää kuitenkin kun kerran kirjoitit tilanteestasi. Onhan tässä elämäntavassa kuitenkin riskinsä. Yliannostus, tapaturmat, hyväksikäyttö ym. Sitä paitsi ainakin minä kärsin huonosta itsetunnostani ja vääristyneestä sosiaalisesta elämästäni.

Ap

Vierailija
7/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien riippuvuuksien taustalla on yksi yhteinen tekijä - "lack of emptiness" eli tyhjyyden tunne. Ja se miten niistä himoista pääsee eroon niin ne on kohdattava.Istua kaksi tuntia hiljaisuudessa ja voittaa se riippuvuus. Jos se on suklaa, niin ajastin päälle, kännykkä äänettömälle ja sit istutaan se suklaalevy silmien edessä. Ne täytyy kohdata, mielenhallintaa.

Vierailija
8/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, onnea. Olet tehnyt hyviä ratkaisuja. Mun pitäisi tehdä samoin, irtaantua kavereista jotka päihteilevät, koska tahdonvoimani ei riitä jos jotain tarjotaan.

Ap

Vierailija
9/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5, onnea. Olet tehnyt hyviä ratkaisuja. Mun pitäisi tehdä samoin, irtaantua kavereista jotka päihteilevät, koska tahdonvoimani ei riitä jos jotain tarjotaan.

Ap

Kannattaa lukea egosta ja miten se hallitsee meitä.

Vierailija
10/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien riippuvuuksien taustalla on yksi yhteinen tekijä - "lack of emptiness" eli tyhjyyden tunne. Ja se miten niistä himoista pääsee eroon niin ne on kohdattava.Istua kaksi tuntia hiljaisuudessa ja voittaa se riippuvuus. Jos se on suklaa, niin ajastin päälle, kännykkä äänettömälle ja sit istutaan se suklaalevy silmien edessä. Ne täytyy kohdata, mielenhallintaa.

Muuten hyvä neuvo, mutta ei auta mulle. Pidempi prosessi on. Pitäisi muuttaa ajattelutapaa ja omaksua kokonaan uusi elämäntapa. Vuosikymmenten päihteille ehdollistuminen ei käy kädenkäänteessä.

Ap

Vierailija
11/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla ainoa ratkaisu,ap.Toivon sullekin paljon tsemppiä ja jaksamista.Yksi päivä kerrallaan.Tän kanssa oppii elämään,mutta helppoa se ei kai koskaan ole.t.5

Vierailija
12/12 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA ja - jos on esim. lapsuustraumoja taustalla -, niin riippuvuussairauksia hoitaa osaava psykoterapeutti.