Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko sinusta ateisti pitkän älyllisen pohdiskelun päätteeksi

Vierailija
26.11.2017 |

vai omaksuitko vain ateistisen muoti-identiteetin koska ajattelit että voisit sillä tavalla esiintyä älykkäänä ja rationaalisena ihmisenä riippumatta siitä kuinka älykäs tai rationaalinen todellisuudessa olet?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua v"tuttaa ateissa?

Vierailija
2/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yliopistotutkinnon. Ateistiksihan siinä väistämättä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken sen paskan keskellä totesin että eipä ole siitä jumalasta mitään apua ollut, koskaan. joten pitäkää paskanne.

Vierailija
4/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, koska en ole koskaan uskonut mihinkään. Perheemme ei ollut uskonnollinen, meille lapsille ei puhuttu uskonnosta eikä se näkynyt lapsuudessamme mitenkään. Uskonnontunneilla kävin, koska tapakristittyinä vanhemmat halusivat minut kastaa, mutta kun ei mikään usko ikinä minuun tarttunut.

Vierailija
5/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ateisteista taitaa olla jälkimmäisiä. Ateismi on heille kuinka jonkun coolin underground -bändin bändipaita, jolla he haluavat erottua listahittien fanittajista. So cool.

Vierailija
6/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännytys ei onnistu! kirjoitti:

Atte on juntti nimi.

Vierailija
7/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun takiasi!

Vierailija
8/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin yliopistotutkinnon. Ateistiksihan siinä väistämättä tulee.

Niin taitaa olla muotia akateemisessa maailmassa tuo ateismi. Eihän siellä uskalla erottua omilla ajatuksillaan.

Vierailija
9/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti. Kasvoin vain sen vaiheen yli ja ohi.

Vierailija
10/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli se tuputettu ajatus kristinuskon jumalasta ja paljon seurakunnan kerhoja. En koskaan kokenut vahvaa tunnetta mistään jumalasta, mutta jos kysyttiin uskonko niin taisin pohdiskella että no joo. Nimenomaan sitten kun aloin oikeasti ajatella enkä vain mennyt virran mukana, totesin että en usko. Ei siihen tarvittu kauheasti pitkää älyllistä pohdintaa, se usko vain puuttui. 

Ei kukaan oikeasti uskova voi muodin takia alkaa ateistiksi, usko on tunne.

Vierailija
11/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyin islamiin pitkän älyllisen pohdiskelun päätteeksi.

Vierailija
12/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli ateisti pitkällisen ajatteluprosessin tuloksena vasta päälle parikymppisenä. Lapsena minut oli aivopesty kristillisellä propagandalla.

Vierailija
13/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kännytys ei onnistu! kirjoitti:

Atte on juntti nimi.

Ei nimi, mutta mies. Lisäksi mustalaisruhtinas.

Vierailija
14/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ateisteista taitaa olla jälkimmäisiä. Ateismi on heille kuinka jonkun coolin underground -bändin bändipaita, jolla he haluavat erottua listahittien fanittajista. So cool.

En tiedä mille vuosikymmenelle olet jämähtänyt, mutta ateismi on se normi eikä mitään erikoista ja coolia.

Vierailija
15/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyin satanismiin kaikkien ilkeiden uskovaisten takia.

Vierailija
16/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin ajateltuna, niin kauan uskoin Jumalaan, kun mulla oli tarve siihen. Kun tarve hävisi, hävisi uskokin.

Vierailija
17/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahi kirjoitti:

Käännyin islamiin pitkän älyllisen pohdiskelun päätteeksi.

Jos tietäisit islamista jotain, olisit sanonut, että "palasit islamiin".

Itse katson, että olen ollut ateisti noin viisivuotiaasta. Olimme päiväkodista jossakin kevätjuhlassa tms kirkossa, ja mietin siellä, että mitä ihmettä mä täällä teen. Ei ole ikinä mikään uskonto kiinnostanut, niin eipä ole asiaa liiemmin tarvinnut pohdiskella.

Vierailija
18/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan uskonut mihinkään jumaliin jne. Muistan kun koulun uskontotunnilla joku kysyi opettajalta, että onko se Jumala nyt sitten olemassa vai ei, niin opettaja vastasi vain että se on jokaisen uskon asia eikä hän voi sitä tietää. Ajattelin silloinkin, että onpas outoa tuommoisiin juttuihin uskoa, jos ei kerran voi tietää.

Että en nyt tiedä miten älyllistä tämä ajattelu on ollut, mutta uskonnot ovat selkeästi kulttuurisidonnaisia, niin sekin viittaa siihen ettei mikään niistä voi olla ainakaan täysin totta.

Vierailija
19/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin perheeseen, jossa uskonnoista ja uskonnottomuudesta ei puhuttu ikinä. Isäpuoleni oli täysin Islam-vastainen ja muutenkin halveksui muslimeita, hinduja, kristittyjä ja muita uskontoja ja uskonnon kannattajia.

Sama isäpuoli hyväksikäytti minua vuosia, lavasti minut sekopääksi ja pilasi nuoruusvuoteni. Kaivoin laatikosta ala-asteella jaetun Uuden Testamentin ja yritin etsiä sieltä apua ahdistukseen ja masennukseen.

En löytänyt kristinuskosta lohtua. Erosin kirkosta heti kun se oli mahdollista, koska sen opetukset ja elämänkatsomus ei kulkenut omien ajatusten kanssa yhdessä.

Minulla ei ole jumalaa. Se ei tee minusta erikoista.

Vierailija
20/38 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei ole todistettu aukottomasti, että (mitään niistä) jumalaa on olemassa, muttei myöskään, ettei (mitään niistä) olisi olemassa. Olen siis agnostikko. Suvaitsevainen sellainen, niin kauan kun et vahingoita ketään ruumiillisesti, henkisesti etkä rahallisesti, mulle on ihan sama vaikka uskoisit sporalogiaan tai suureen spagettihirviöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi