Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Small talkiin kyynisesti suhtautuvat ovat idiootteja

Vierailija
26.11.2017 |

Small talkin avulla tunnustellaan toista osapuolta. Ennen kuin toiselle ihmiselle voi kertoa jotain luottamuksellista pitää tämän osoittautua sen arvoiseksi. Miksi vaivautua tutustumaan toiseen jos tämä (small talkin vihaaja) ei kykene suoriutumaan edes simppleistä sosiaalisesta tilanteesta? Jos ei hallitse small talkia, niin sitä kannattaa opetella - eikä alkaa suhtautumaan siihen turhana vain todistaakseen itselleen olevansa kaiken ”tyhjänpäiväisen” yläpuolella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talk on suomeksi paskan puhumista.

Vierailija
2/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juntti, jos ei tippaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmoja pidelly, huomenna ehkä sataa. Joo ja eilen oli kyllä tosi kova tuuli. Paistoiko teilläkin aurinko toissapäivänä? Siinäpä sitä suomalaista turhanpäiväistä smalltalkia jota ei vaan kestä edes sivustakuuntelijana.

Vierailija
4/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taipunu small talkille. Asiakaspalveluammatissa on pakko.

Vierailija
5/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voi pelkän small talkin perusteella luokitella ihmisen "sen arvoiseksi", että hänelle voi kertoa luottamuksellisia asioita. Jos vuoden putkeen ilmoja pitelee, niin sittenkö tulee se luottamuksen hetki?

Vierailija
6/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi pelkän small talkin perusteella luokitella ihmisen "sen arvoiseksi", että hänelle voi kertoa luottamuksellisia asioita. Jos vuoden putkeen ilmoja pitelee, niin sittenkö tulee se luottamuksen hetki?

Small talk on ensimmäinen askel matkalla kohti luottamuksen syntymistä. Sen avulla tunnustellaan, onko toinen halukas juttelemaan enemmän ja tutustumaan paremmin, meneekö jutut yksiin jne. Lisäksi se on helppo keino viestittää toiselle, että suhtautuu siihen myönteisesti, vaikkei just sillä hetkellä olekaan mitään tähdellisempää sanottavaa.

Mulla on diagnosoitu Asperger enkä pitkään ymmärtänyt small talkin päälle, vaan pidin sitä pelkkänä turhanpäiväisenä ajanhaaskauksena. Nykyään ymmärrän ainakin osan sen merkityksestä ja olen jopa oppinut pitämään siitä. Vielä kun keksisin hyvän keinon oppia siinä paremmaksi...

Vierailija
7/9 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Small talk on ensimmäinen askel matkalla kohti luottamuksen syntymistä. Sen avulla tunnustellaan, onko toinen halukas juttelemaan enemmän ja tutustumaan paremmin, meneekö jutut yksiin jne. Lisäksi se on helppo keino viestittää toiselle, että suhtautuu siihen myönteisesti, vaikkei just sillä hetkellä olekaan mitään tähdellisempää sanottavaa.

Mulla on diagnosoitu Asperger enkä pitkään ymmärtänyt small talkin päälle, vaan pidin sitä pelkkänä turhanpäiväisenä ajanhaaskauksena. Nykyään ymmärrän ainakin osan sen merkityksestä ja olen jopa oppinut pitämään siitä. Vielä kun keksisin hyvän keinon oppia siinä paremmaksi...

6 jatkaa: Yksi small talkin tärkeimmistä tehtävistä on myös puheenaiheiden löytäminen. Päivän säästä small talkina alkanutta keskustelua on usein helpompi jatkaa merkityksellisempiin aiheisiin kuin ruveta suoraan keskustelemaan tärkeämmistä asioista.

Vierailija
8/9 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ilmaisee itseään hieman ikävään tyyliin. Sen sijaan että arvostelee ihmisiä, olisi voinut keskittyä kuvaamaan niitä small talkin hyviä puolia. Asiasta sinänsä olen aika samaa mieltä; pikkupuhe on kohteliasta ja ainoa keino luoda kontaktia uusiin ihmisiin ja portti kunnon keskusteluihin. Itsekin olen kyllä harmillisen huono juttelija.

Vierailija
9/9 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Tunnistan ihmisen, johon haluan paremmin tutustua. Niitä ei hirveästi tule vastaan, mutta tähän viidenkympin ikään on ehtinyt kertyä jo puolen tusinaa hyvää ystävää, siihen päälle oma perhe ja jokunen sukulainen. Mua ei kiinnosta small talk, enkä sitä mihinkään tarvitse. Muut hölöttköön, jos haluavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi