Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikalainat ja vipit

Vierailija
26.11.2017 |

Hei!

Oletteko koskaan joutunut ottaan pikalainaa tai vastaavaa selvitäksenne seuraavaan tilipäivään?
Kuinka helposti jää kierteeseen että on pakko ottaa ensi kuussakin että saa vanhan maksettua?

Itse jouduin ottamaan kun koira sairastui ja tuli monen sadan eläinlääkärilasku ja luottokortti on ollut tapissa jo monta vuotta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elät noin tiukilla niin miksi sulla on koira??

Monesti näillä ylivelkaantuneilla on kissaa ja koiraa nurkat täynnä ja niille hankitaan velkarahalla kalliita erikoisruokia ja trendikkäitä asusteita ym. Sitten itketään kun kun ei raaski ostaa leipää lähikaupasta lapsille kun sen sais Lidlistä 5 senttiä halvemmalla.

Ei pysty ymmärtään :(

Vierailija
22/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n rahankäyttötaidosta kertoo kaiken oleellisen se, että luottokortti on ollut tapissa jo monta vuotta. Eli EN suosittele sinunlaisellesi ihmiselle pikavippiä.

Olen työssäni lukenut mm. ihmisten velkajärjestelyhakemuksia ja sitä, mihin syyhyn mikäkin laina on otettu. Ei ole kovinkaan tavatonta, että vuodessa on otettu 3-4 isompaa luottoa "kesälomamatkaan", "talvilomamatkaan", "sisustamiseen" jne. Miksi pitää esittää varakasta ja lomailla useita kertoja vuodessa, kun ei oikeasti ole varaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n rahankäyttötaidosta kertoo kaiken oleellisen se, että luottokortti on ollut tapissa jo monta vuotta. Eli EN suosittele sinunlaisellesi ihmiselle pikavippiä.

Olen työssäni lukenut mm. ihmisten velkajärjestelyhakemuksia ja sitä, mihin syyhyn mikäkin laina on otettu. Ei ole kovinkaan tavatonta, että vuodessa on otettu 3-4 isompaa luottoa "kesälomamatkaan", "talvilomamatkaan", "sisustamiseen" jne. Miksi pitää esittää varakasta ja lomailla useita kertoja vuodessa, kun ei oikeasti ole varaa? 

Koska naapurikin käy lomilla ja ostaa kaikkee eikä niilläkään niin hyvät tulot ole

Vierailija
24/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin absurdia kun välillä tuntuu ettei telkkarista muita mainoksia tulekaan, kuin "ota lainaa ota lainaa laske laina helppo laina". Sitten vielä ihmetellään, miksi ihmiset velkaantuu nyt enemmän kuin koskaan.

Vierailija
25/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippiyritys oikein hakemalla hakee asiakkaita, jotka eivät pysty maksamaan, jotta pääsee nyhtämään maksuja, sikakorkoa ja perintäpalkkioita. Ette ymmärrän, minkälaisten paskiaisten kanssa leikitte.

Vierailija
26/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti näillä ylivelkaantuneilla on kissaa ja koiraa nurkat täynnä ja niille hankitaan velkarahalla kalliita erikoisruokia ja trendikkäitä asusteita ym. Sitten itketään kun kun ei raaski ostaa leipää lähikaupasta lapsille kun sen sais Lidlistä 5 senttiä halvemmalla.

Niin totta, niin totta. Pääasia että kulissit on kunnossa. Ihan sama vaikka sitten syötäisiin kaurapuuroa joka päivä.

Vierailija
27/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunut pikavipin ottamaan ja nyt on melkein tapissa se 2000. Kulut on järjettömät. Saan aina vähimmäislyhennyksen maksettua eräpäivänä eli palkkapäivänä, mutta ei se juuri lyhene. Se kai vipin tarkoitus onkin: olla niin kallis ettet pääse siitä eroon vaan makselet korkoja ja kuluja maailman tappiin.

Tyhmää oli moinen vippi ottaa, mutta toisaalta kun monen vuoden köyhäilyn ja kituuttamisen jälkeen sain työpaikan, niin pakko oli vähän siistimpää vaatetta ostaa ja kampaajalla käydä. Alun perin nostin vain muutaman satasen, mutta kun luotto oli myönnetty 2000 eurolle, niin sitä tuli sitten nostettua aina kun oli vähän epäonnea: jokin kodinkone hajosi, tuli mätkyjä tai asumistuen takaisinperintää tai vieraita tuli kylään ja piti ostaa tarjottavaa. Ei olisi kannattanut. Nyt vasta joudunkin kituuttamaan, vaikka olen työssäkäyvä ja palkan pitäisi riittää edes säälliseen elämiseen.

Vierailija
28/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata ottaa jos vain mitenkään selviää ilman. Itsellä yt sellainen kierre että että muutamasta paikasta otettu lainatilit ja niitä sitten yritän maksella ristiin rastiin niin että just vältyn perinnältä.

Tilanne on todella stressaava kun tietää että jos tulee vähänkin ylimääräistä rahaa jostain niin se menee noiden vippien hoitoon.

Kulut niissä on myös sikamaiset. Minimilyhennyksiä kun maksaa niin velan pääoma ei tunnu pienenevä yhtään. Lyhennykset kuitenkin monta sataa kuussa. Niillekin rahoille olis parempaakin käyttöä :(

Vierailija
29/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuun kuseminen lämmittää hetkellisesti...

Vierailija
30/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos en ole. Mutta ehdotitko tai kävikö edes mielessäsi Ap. että ehdottaisit eläinlääkärille, tai mistä tuo äkillinen suuri lasku nyt sitten siunaantukin, että voisitko maksaa erissä/ - osamaksulla sen sijaan, että maksaisit koko laskua kerralla. Seuraava kysymys on, että mite aiot nyt sitten selvitä lskun maksusta? Mistä olet mahd. valmis vapaaehtoisesti luopumaan, vai onnistuuko säästäminen mahd. vasta sitten kun se on pakko ja ulosotto on päällä. 

Vierailija
31/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta, niin totta. Pääasia että kulissit on kunnossa. Ihan sama vaikka sitten syötäisiin kaurapuuroa joka päivä.

Tätä se on nykyaikana valitettavan monilla perheillä. Rahavaikeudet aiheuttaa stressiä ja masennusta mistä sitten lapset kärsii kun vanhemmat väsyneitä ja kiukkuisia.

Lainaa saa nykyään aivan liian heppoisin perustein ja tarjoajia on liikaa.

Vierailija
32/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Oletteko koskaan joutunut ottaan pikalainaa tai vastaavaa selvitäksenne seuraavaan tilipäivään?

Kuinka helposti jää kierteeseen että on pakko ottaa ensi kuussakin että saa vanhan maksettua?

Itse jouduin ottamaan kun koira sairastui ja tuli monen sadan eläinlääkärilasku ja luottokortti on ollut tapissa jo monta vuotta.

Kyllä nää tapaukset missä vippejä otetaan, päättyy yleensä just sinnevelkaneuvojalle. Raha-asioistaan huolta pitävällä on luottokortti sitä varten, että sillä maksetaan yllättävät meno ja luotto maksetaa sitten seuraavan tilin tullessa pois.

Kiillotat kruunuas väärin..

Raha-asiansa hoitavalla on tietenkin säästöjä, eikä luottoa silloin tarvita ollenkaan.

Kyllä nykyään luottokortti tarvitaan matkojen, lentolippujen, nettiostosten maksamiseen.

Näin saa rahansa takaisin, jos vaikka lentoyhtiö menee konkkaan.

Vierailija
33/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto kyllä hoitaa sitten kun ei itse pysty maksaan. Sitten vaan odottelee että merkintä lähtee ja uutta luottoa vaan kehiin. Rahaa se vaan on.

Vierailija
34/39 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto kyllä hoitaa sitten kun ei itse pysty maksaan. Sitten vaan odottelee että merkintä lähtee ja uutta luottoa vaan kehiin. Rahaa se vaan on.

Surullista

Vierailija
35/39 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuussa pitää ottaa että saa edelliset maksuun. Kolmelta eri firmalta ja luottokortit siihen päälle. Korot nostaa pääomia tasaiseen tahtiin.

Ei näistä selviä ikinä

Vierailija
36/39 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu vietetty käyttöluotolla ja luottorteilla. Nyt on sitte ihanasti kesään asti aikaa maksella niitä. Lyhennykset yli tonnin kuussa. Elämä on ihanaa!

Vierailija
37/39 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso hölmöili aikoinaan(ennen meidän parisuhdetta) noitten vippien kanssa enemmänkin ja jätti muutenkin laskuja maksamatta. Ihan töissä käyvä jo silloin. Nykyään vielä makselee noita pois ja kirjeitä tippuu perintäfirmoista. Liekö tällä vuosikymmenellä eroon niistä pääsee...jotkut ei vaan osaa käyttää rahaa. Ei hänestäkään sitä päällepäin näe. Jäi joskus mulle "kiinni" kun hain postia aamulla hänen luonaan. Sanoin vain ettei kiinnosta niin kauan kun multa ei rahaa vingu. Eikä ole vinkunut. Lisää sotkuja on tullut meidänkin aikana vähän mutta omatpa on rahansa. Ja mun rahoihin ei käsiksi pääse.

Vierailija
38/39 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikavippiyritys oikein hakemalla hakee asiakkaita, jotka eivät pysty maksamaan, jotta pääsee nyhtämään maksuja, sikakorkoa ja perintäpalkkioita. Ette ymmärrän, minkälaisten paskiaisten kanssa leikitte.

Ei niiden tarvitse edes etsiä. Asiakkaiksi hakeutuu ne ihmiset, jotka eivät saa pankista lainaa.

Vierailija
39/39 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joutunut pikavipin ottamaan ja nyt on melkein tapissa se 2000. Kulut on järjettömät. Saan aina vähimmäislyhennyksen maksettua eräpäivänä eli palkkapäivänä, mutta ei se juuri lyhene. Se kai vipin tarkoitus onkin: olla niin kallis ettet pääse siitä eroon vaan makselet korkoja ja kuluja maailman tappiin.

Tyhmää oli moinen vippi ottaa, mutta toisaalta kun monen vuoden köyhäilyn ja kituuttamisen jälkeen sain työpaikan, niin pakko oli vähän siistimpää vaatetta ostaa ja kampaajalla käydä. Alun perin nostin vain muutaman satasen, mutta kun luotto oli myönnetty 2000 eurolle, niin sitä tuli sitten nostettua aina kun oli vähän epäonnea: jokin kodinkone hajosi, tuli mätkyjä tai asumistuen takaisinperintää tai vieraita tuli kylään ja piti ostaa tarjottavaa. Ei olisi kannattanut. Nyt vasta joudunkin kituuttamaan, vaikka olen työssäkäyvä ja palkan pitäisi riittää edes säälliseen elämiseen.

Minä puolestani olen sijoittanut yritykseen, joka lainaa tyhmille rahaa kovalla korolla. Saan sijoitukselleni 7% tuoton. Kaikki lisätienestit on minulle tarpeen, kun itsekin olen työtön. Kiitos teille lainanottajille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme