Olettehan jo katsoneet uuden suomalaisen Seitsemäntoista -tv-sarjan Yle Areenasta?
Aika mielenkiintoisella tavalla toteutettu, ihan erilainen tv-sarja kuin aiemmin. Kertoo siis Suomen itsenäistymisen alusta. Kaksi nuorta tyttöä pääosissa, Elli Melasniemi (3. polven näyttelijä jo?) näyttelee toista. Suomen historiaa aika mielenkiintoisella tavalla.
Kommentit (10)
Suomalaiset sarjat ja leffat ovat yleensä ihan huonoja ja ylinäyteltyjä.
Tässä sarjassa näytteleminen on luontevaa ja muutenkin vaikuttaa keskivertoa paremmalta.
Kiitos vinkistä. Täytyy kurkistaa miltä vaikuttaa. Areenassakin on viimeajat ollut niin paljon realityroskaa, että tullut kierrettyä sitäkin
Hyvä jos nyt linjaus on muuttumassa.
Mua häiritsee tuo kieli. En millään usko, että 1917 puhuttiin mä ja sä tai että isälle olisi vastattu joojoo.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee tuo kieli. En millään usko, että 1917 puhuttiin mä ja sä tai että isälle olisi vastattu joojoo.
Haettu luontevuutta kun yleensä tehdään historiallisissa sarjoissa ylijäykkää dialogia. En tiedä kyllä edes että mitä on ollut normaali puhekieli Helsingissä vuonna 1917.
Katson tässä parhaillaan, kun tulee tv:stä. Vielä ei ole tarkempaa mielipidettä, mutta pidän yleensä kaikista historiadraamoista. Idea ainakin vaikuttaa kiinnostavalta.
Mulla lukee, että tulee katsottavaksi 2018! Ehkä kun en asu Suomessa? Kiitos vinkistä kuitenkin! Sodista on nähty vaikka kuinka monta leffaa/sarjaa, vuodesta 1917 ei juuri yhtään...
Voi miten nössöä. Näyttelijät ovat kuin liikennemerkkejä. Luulisi että tuon kokoisella porukalla olisi syntynyt jotain laadukasta.
Suomi 100v ja kukaan ei ole katsonut?
https://areena.yle.fi/1-4229014