Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako elariin exmiehen uudet lapset?

Vierailija
26.11.2017 |

Tämmöst mietin kun mun asumiskulut ja muutenki elämisenkulut on noussu viime vuoden aikana nii meinasin käydä laskee elatusmaksun uudellee lastenvalvojan luona. Jos exän kuuluis maksaa mulle enemmän. Meillä siis yks 11v lapsi. Nyt rupesin miettimään että exälle on syntyny kaks lasta lisää ton nykysen elarisopparin jälkee! Voiko noi lisälapset aiheuttaa sen että exällä oliskin vähemmän maksettavaa???

Tietääkö joku? En siis tosiaan mee laskee elaria uudellee jos voiki käydä niin et elari pienenee...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne lapset lasketaan ex miehellesi kulueräksi nekin, eli sanoisin että voi vaikuttaa hänen elatuskykyyn.

Mitä se exälles muutenkaan kuuluu jos sinun asumis/elämiskulut on kasvaneet?

Vierailija
2/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Elarit tulee pienenemään. Jos et usko pystyt itse tarkistamaan netissä, elatusmaksulaskurilla. Laitat siihen miehen kaikki lapset ja niiden iät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudetkin lapset huomioidaan

Vierailija
4/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä ap vaan tarkistaisit kulutusottumuksesi ja hakisit töitä ellet jo töissä käy. Kyllä sullakin on elatusvastuu eikä  exäsi kuulu sun asumiskuluja maksaa.

Vierailija
5/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti exäsi tajuaa itse mennä laskemaan maksut uusiksi!

Vierailija
6/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Periaate on, että miehen elatusmaksukyky (euroa/kk) on vakio. Mitä enemmän lapsia syntyy potin jakajaksi, sitä pienempi on kunkin lapsen osuus.

Vierailija
7/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette kuinka paljon elatus voi niiden uusien lasten takia pienentyä? :( ei kyllä kovin reilua jos mun saama raha pienenee siksi että ex päättäny lisääntyä. Eikö mene niin että on velvollinen pitämään saman elintason mulla ja lapsellakin kun uudella perheellä? Mulla ei ole uutta miestä, toisin ku exä on naimisissa

Ap

Vierailija
8/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette kuinka paljon elatus voi niiden uusien lasten takia pienentyä? :( ei kyllä kovin reilua jos mun saama raha pienenee siksi että ex päättäny lisääntyä. Eikö mene niin että on velvollinen pitämään saman elintason mulla ja lapsellakin kun uudella perheellä? Mulla ei ole uutta miestä, toisin ku exä on naimisissa

Ap

Jos nyt vaan olet tyytyväinen siihen mitä nyt jo saat ja lakkaat miettimästä tätä enempää.

Vierailija
9/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt is strong in this one.

Vierailija
10/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elintasosta vastaat ja maksat vain sinä

Vierailija
11/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tuo saamaan enempää

Vierailija
12/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan muistutuksena, että ne elarit ei ole tarkoitettu sinun elintasosi ylläpitämiseen.

Vierailija
13/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kovin reilua sekään että ex joutuu maksamaan sinulle elareita kun olet joskus päättänyt lisääntyä. Ilmeisesti ei yhdessä sovittuja lapsia kun exäsi on päätynyt lisääntymään toisen kanssa vielä sinun jälkeesi.

Vierailija
14/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei oo velvollinen

Vierailija
15/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet nolo. Minun miehen ex on samanlainen. Kitisee ja inisee. Ei muka voi kouluttautua eikä vaihtaa työpaikkaa eikä mitään muutakaan parannusta hankkia elämäänsä. Hautoo vain katkerana miten häntä on kohdeltu väärin kun mies kehtasi jättää hänet. Oma kantani on että olisi kannattanut pitää miehestä parempaa huuolta.

Ja ennenkuin porvoolaiset riemastuu niin itselläni on miestä paremmat tulot ja lapsetkin valmiiksi tehtynä eli miehen exälleen maksama elatusmaksu ei suinkaan pienentynyt kun menimme naimisiin.

Vierailija
16/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mene niin että on velvollinen pitämään saman elintason mulla ja lapsellakin kun uudella perheellä? Mulla ei ole uutta miestä, toisin ku exä on naimisissa

Ap

No ei se niin todellakaan mene, ei tämä mikään Jenkkilä ole. Kuten sanottiin, sulla itselläsi on myös velvollisuus osallistua elatukseen. Jos rahat ei riitä, muuta pienempään/halvempaan asuntoon.

Vierailija
17/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysyn että ootteko varmoja että ne lapset vaikuttaa? Onhan niilläki lapsilla äiti vastaamassa elatuksesta? Voiko olla näin!!

AP

Vierailija
18/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies onkaan joutunut perustamaan perheen väärän naisen kanssa ja joutunut luopumaan omista haaveistaan kun on joutunut isäksi ap:n kaltaisen naisen lapsille? Ei ole ollut elareiden vuoksi varaa enää perustaa perhettä sellaisen naisen kanssa jonka kanssa on halunnut sen perustaa. Useinhan tuo käy siinä vaiheessa kun mies yrittää jättää naisen, jonka kanssa ei halua jakaa loppuelämäänsä vaan on lähdössä suhteesta tai vaihtamassa enemmän mieleiseen suhteeseen.

Vierailija
19/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö ole lapsesi kannalta iloinen asia että hän on vihdoin saanut sisaruksia?!?

Vierailija
20/34 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysyn että ootteko varmoja että ne lapset vaikuttaa? Onhan niilläki lapsilla äiti vastaamassa elatuksesta? Voiko olla näin!!

AP

Kyllä vaan. Näin se menee, tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Lasteni isä teki kaksi lasta uuden vaimonsa kanssa ja koska ovat naimisissa, on miehellä elatusvastuu sekä vaimosta että lapsista. Ei ole maksanut elatusmaksuja meidän yhteisistä lapsista enää vuosiin, eikä tule koskaan maksamaankaan. Kela maksaa sen minimin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme