Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan 16v ja 13v veljekset voivat olla kaksin?

Vierailija
25.11.2017 |

Voivatko olla esim. klo 18-24, kun vanhemmilla iltamenoa? Naapurin mielestä eivät, hommasi lapsenvahdin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lapsista. Jotkut pärjäävät oikein hyvin, osaavat toimia hätätilanteissa ja ovat luotettavia niin etteivät käytä tilaisuutta hyväkseen lähteäkseen baanalle. Jotkut eivät. 

Jos lapset itse ovat ihan ok asian kanssa, ja teette perussuunnitelman illan kululle (pojat laittavat iltaruoan itselleen taitojensa mukaan, hemmotteluna sitten vaikka sipsejä ja uusi dvd, nukkumaanmenoaika jne) luulisi kaiken olevan hyvin. Varasuunnitelma ja nopea yhteys aikuiseen pitää toki olla, suunnittele naapuri-mummi-kaveriverkosto ihan vaan varmuuden vuoksi. 

Jos lapsia tai sinua vähänkään huoletuttaa, hommaa lapsenvahti tai siis vastuuhenkilö paikalle. Ei maksa paljoakaan ja takaa huolettoman illan teille ja pojille. 

Vierailija
2/20 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! Mä kun olen luullut, että ton ikäiset pärjää jo illan kaksin ( lukion 1. lk ja 7. lk). Itse olen jättänyt samaksi ajaksi 15v isosiskon ja 7v pikkuveljen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin olla, meillä 13 ja 16v. pojat. Tosin meillä nyt menoja ei ole mutta jos olisi niin ihan ok.

Pelaavat omissa huoneissaan niin en hoitajaa palkkaisi.

Hoitaja voisi antaa ruokaa ja iltapalan. Siinä olisi koko homma.

Saisi hoitaja istua sohvalla ja räplätä kännyä.

Ei pojat sen hoitajan kanssa olisi.

Vierailija
4/20 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi todellakin olla, meillä 13 ja 16v. pojat. Tosin meillä nyt menoja ei ole mutta jos olisi niin ihan ok.

Pelaavat omissa huoneissaan niin en hoitajaa palkkaisi.

Hoitaja voisi antaa ruokaa ja iltapalan. Siinä olisi koko homma.

Saisi hoitaja istua sohvalla ja räplätä kännyä.

Ei pojat sen hoitajan kanssa olisi.

Mä taas luulen että isoveli varsinkin olisi, jos hoitaja olisi vaikka 17v. typykkä...

Vierailija
5/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon?

Vierailija
7/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten isot bileet haluat löytää palatessasi kotiin.

Vierailija
8/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun jos on harrastuksia, ruokaa ja säännöt. Ainakin meillä tytöt 14v ja 16v.

Vierailija
9/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan alettu jättäämään keskenään, kun nuorempi täytti 11 vuotta. Ei mitään yön yli reissuja vaan juurikin iltaa pois, kerran käytiin Tallinnassa päiväristeily.

Nää nauttii, kun välillä saa olla itekseenkin. Meillä nuorempi (nyt 15v) on seurapiiriperhonen. Kavereilla oli bileet kaksi viikkoa sitten ja mieluummin jäi kotiin, kun sai olla itekseen. Isoveli töissä silloin.

Täällä oli tiskit tiskattu, koira lenkitetty ja iltapala odottamassa, kun tultiin leffasta kotiin.

Omiini luotan, muttei kaikki kullanmuruja ole. :)

Vierailija
10/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun yli jos nuoret ovat rauhallisia/luotettavia ja kaveriporukka kiva.

Vierailija
11/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin 16-vuotiaana jo omillani :D Saa olla aika jälkeenjääneitä tai huonosti kasvatettuja jos eivät paria päivää pärjäisi.

Vierailija
12/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, mammat vauhdissa. Pari päivää sitten oltiin sitä mieltä, että 16-vuotias on ehdottomasti kypsä äidiksi eli huolehtimaan vastasyntyneestä mutta nyt 16-vuotias ei pärjää iltaa pikkuveljen kanssa.

Vierailija
13/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kummallakaan ole adhd:tä niin pärjäävät useamman tunnin.

Vierailija
14/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai nyt aamuyöhön asti.

t. kahden teinin äiti.

Vierailija
15/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo nuoret on ns. normaaleja, niin kyllä pitäis pärjätä. Itse oon asunu yksin 16-vuotiaana.

Vierailija
16/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5min - 2h.  Lyhin aika 5min, jos kurmoottaminen alkaa heti kun ovi sulkeutuu ja vanhemmat lähtee pois. Tai puolivaikea periksi antamaton suhtautuminen veljeen, eli 2h päästä alkaa tappelu jostain esineestä/pelikone etc. :)

Vierailija
17/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tunnin? Voi jessus mitä kanaemoja.

t: kahden teinin äiti

Vierailija
18/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, mammat vauhdissa. Pari päivää sitten oltiin sitä mieltä, että 16-vuotias on ehdottomasti kypsä äidiksi eli huolehtimaan vastasyntyneestä mutta nyt 16-vuotias ei pärjää iltaa pikkuveljen kanssa.

Kyllähän 16 v pärjää jo vaikka viikonkin helposti jotkut jo asuukin omillaan, mutta mielestäni sen ajan täytyy olla sopiva sen nuorimman mukaan. Kauanko 13 v pärjää yksin, mielestäni viikonlopun yli. Kun eihän se 16 v ole vastuussa veljestään.

Vierailija
19/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäiset (13 ja 16) pärjäävät illan ja jopa yön yli.

Hyvä käydä läpi mistä saada apua jos jotain tapahtuu (talo palaa tai muuta erikoista).

Itse olin ensimmäisen kerran yksin yön yli kotona 15-vuotiaana ja pari vuotta aikaisemminkin olisin pärjännyt, eikä silloin vielä mitään kännyköitä ollut (edes). Nyt kännykkä mahdollistaa nopean tavoittamisen.

Jos tietää että omat 13 ja 16-vuotiaat mitä he touhuavat ja etteivät touhua mitään päätöntä, niin kyllä voi jättää keskenään.

Vierailija
20/20 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vuoden jos heille jätetään rahaa ruokaan ja laskuihin. Jo ala-asteikäiset voi ihan hyvin jättää keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän