Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kauan tätä vuotoa täytyy kestää minipillereiden kanssa?!

Vierailija
25.11.2017 |

Aloitin minipillerit. Siitä viikon jälkeen alkoi kuukautiset, vaikka edelliset oli vasta ollut pari viikkoa sitten. Nyt tänään alkoi taas vuoto, vaikka edelliset kuukautiset oli vasta kaksi viikkoa sitten! Eihän tästä tule mitään, että vuodan puolet kuukaudesta!

Miten kauan tätä pitää sietää? Kannattaako lopettaa pillerit vai normalisoituuko vuoto itsestään? Osaisiko kukaan neuvoa? Ekat minipillerit nämä on minulla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en suostunu alottaa ollenkaan kun lääkäri silmät kiilussa selitti onnellisena kuinka voin vuotaa vaikka 365pv vuodessa ”mutta mitään runsasta vuotoo ei tuu”

TERVE VAAN

Paljonpa lohduttais. Eli kortsulla mennään.

Vierailija
2/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan itse aloittanut, mutta muistan vaan että lääkäri taisi sanoa että joillakin se ei lopu ollenkaan. Olisiko selosteessa mitään infoa kauan tuo on normaalia? On hämärä muistikuva että muutama kuukausi olisi vielä ok mutta jos edelleen jatkuu niin ei luultavasti lopukaan. Saatan kuitenkin muistaa väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 3kk tasoittuuko. Jos ei, vaihda muuhun, vaikka kierukkaan.

Vierailija
4/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi, itse 8 vuotta cerazetella kokonaan ilman kuukautisia

Vierailija
5/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn minipillereiden käyttäjiltä, miksi päädyitte käyttämään ehkäisynä juuri minipillereitä? Jo niistä lukiessani tuntuu että haittavaikutuksia (kuten juuri tuo vuoto milloin sattuu) tuntuu käyttäjillä olevan pilvin pimein.

Vierailija
6/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn minipillereiden käyttäjiltä, miksi päädyitte käyttämään ehkäisynä juuri minipillereitä? Jo niistä lukiessani tuntuu että haittavaikutuksia (kuten juuri tuo vuoto milloin sattuu) tuntuu käyttäjillä olevan pilvin pimein.

Vaikka en ite käytäkkään (t.1) niin on helppo ehkäsy verrattuna esim kierukkaan joka on kallis asentaa/poistaa ja kivulias. Minipillerit on helppo lopettaa millon vaa mikäli lapsen haluaakin. E-pillerit kun ei monille sovi/ niitä ei monista syistä anneta.

Vierailija
7/8 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska migreenipotilas ei saa e-pillereitä. En tahdo mitään ylimääräistä härpäkettä sisääni, koska lapsen yritys lienee lähivuosina ajankohtaista. Tuosta syystä en tahdo kierukkaa tai kapselia. Minipillerit on ainoa vaihtoehto kumien ohella.

Minipillerit minulle määrättäessä lääkäri sanoi, että tulipa mitä tahansa sivuoireita, niin vähintään 3 kk kannattaisi kokeilla käyttää näitä. Kyllä menee hermot jos oikeasti jatkuvasti vuodan näiden kanssa puolet kuukaudesta. :/

Ap

Vierailija
8/8 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nyt käyttänyt kuukauden ajan minipillereitä ja välivuotoja ollut lähes jatkuvasti. Odotan vielä pari kuukautta, josko tämä loppuisi ja kuukautiset jäisi kokonaan pois-