Vain ateisti voi katsoa kaunista rannekelloa ja sanoa, että
kylläpä on kaunis kello, se on varmaan muodostunut tyhjästä.
Normaali ihminen sanoisi, että kylläpä on kaunis kello, sen on varmasti luonut taitojaan vuosikymmeniä hionut, taitava kelloseppä.
Kommentit (40)
Uskovainen sanoisi että kylläpä on kaunis kello, sen on selkeästi luonut yliluonnollinen henki joka on ollut aina olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua minä justiinsa luin. Henkinen haulikkoni osoittaa tämän jälkeen pahasti kohti ohimoani
Oletko yksinkertainen ateisti? Sanon vain että vain ateisti voi olla niin yksinkertainen, että uskoo asioiden voivan vain ilmestyä tyhjästä, ilman että jokin on sen luonut.
Ateisti voisi myös ihmetellä että miksi ihmisen genomiin on luotu "tarkoituksella" niin älyttömästi virheitä. Jos takana olisi todella älykästä suunnittelua, miksi tehdä niin paljon virheitä?
Vierailija kirjoitti:
Ateisti voisi myös ihmetellä että miksi ihmisen genomiin on luotu "tarkoituksella" niin älyttömästi virheitä. Jos takana olisi todella älykästä suunnittelua, miksi tehdä niin paljon virheitä?
Jumala on suonut ihmisille vapaan tahdon. Nämä virheet ovat rangaistuksia siitä, että olemme käyttäneet vapaata tahtoamme väärin, syntisesti.
Keksisit Ap jotakin omaperäistä, etkä matkisi Laura Huhtasaarta.
Onko Päivi Räsänen avannut vaalikampanjan vai mikä tämä neronleimaus oli olevinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua minä justiinsa luin. Henkinen haulikkoni osoittaa tämän jälkeen pahasti kohti ohimoani
Oletko yksinkertainen ateisti? Sanon vain että vain ateisti voi olla niin yksinkertainen, että uskoo asioiden voivan vain ilmestyä tyhjästä, ilman että jokin on sen luonut.
Mistä jumala ilmestyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjästä? Ymmärrätkö yhtään fysiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on suonut ihmisille vapaan tahdon. Nämä virheet ovat rangaistuksia siitä, että olemme käyttäneet vapaata tahtoamme väärin, syntisesti.
Miksi jumala loi peräpukamat?
Ateismi on yleinen maailmankatsomus sellaisilla pikkuälyköillä joiden ÄO on hieman yli 100. Se antaa heille kai jonkinlaisen älyllisen voimantunnon ilman että tarvitsee liikaa rasittaa päätään vaikeammilla kysymyksillä. Heille älylliseksi väittelyksikin yleensä riittää se, että pääsevät haukkumaan jotain yksinkertaisia jehovan todistajia ikään kuin nämä edustaisivat kaikki maailman uskovia.
Oletetaan premissit:
- Kaikella monimutkaisella täytyy olla älykäs luoja.
- Luojan täytyy olla monimutkaisempi kuin se mitä hän luo.
- Jumala on hyvin monimutkainen.
Kuka loi Jumalan?
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on yleinen maailmankatsomus sellaisilla pikkuälyköillä joiden ÄO on hieman yli 100. Se antaa heille kai jonkinlaisen älyllisen voimantunnon ilman että tarvitsee liikaa rasittaa päätään vaikeammilla kysymyksillä. Heille älylliseksi väittelyksikin yleensä riittää se, että pääsevät haukkumaan jotain yksinkertaisia jehovan todistajia ikään kuin nämä edustaisivat kaikki maailman uskovia.
Uskovaisethan ne helpolla pääsee ajattelun suhteen kun kaikkeen vastaus on Jumala. Kyllä tieteen maailmankuva on paljon monimutkaisempi ja joutuu ajattelemaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan premissit:
- Kaikella monimutkaisella täytyy olla älykäs luoja.
- Luojan täytyy olla monimutkaisempi kuin se mitä hän luo.
- Jumala on hyvin monimutkainen.
Kuka loi Jumalan?
Jumala on ikuinen. Vain sillä mikä on ajan vanki, on alku ja loppu.
tämä on ehkä tyhmin asia mitä oon ikinä lukenut. nyt jos väännetään rautalangasta:
- kelloja tekee kelloseppä, siitä on todisteita vaikka kuinka paljon ja prosessista voi jopa ottaa videota
- jumalan olemassaoloa ei voi kukaan millään todistaa, sillä todisteita ei ole, eikä niitä voida ottaa
joten, siinä. en edes ole kunnon ateisti mutta sun kaltaiset tyypit kokoajan kallistaa mua enemmän sille puolelle.
Vierailija kirjoitti:
tämä on ehkä tyhmin asia mitä oon ikinä lukenut. nyt jos väännetään rautalangasta:
- kelloja tekee kelloseppä, siitä on todisteita vaikka kuinka paljon ja prosessista voi jopa ottaa videota
- jumalan olemassaoloa ei voi kukaan millään todistaa, sillä todisteita ei ole, eikä niitä voida ottaa
joten, siinä. en edes ole kunnon ateisti mutta sun kaltaiset tyypit kokoajan kallistaa mua enemmän sille puolelle.
Huomaa että ateistilla meni vertaus ns. yli hilseen, mutta eipä se yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtämisen ongelma? Hän ei ole ateisti. Sitä paitsi, uskovaiset ovat todistetusti vähemmän älykkäitä kuin ateistit. Toki on älykkäitä uskovaisia ja tyhmiä ateistejakin.
Hahaa kreationistipelle osaa leikata ja liimata vanhan ja typerän rannekellotarinan. Miksi pitää tulla muita häiritsemään jos itsellä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt. Hän on oikeassa.
Todistustaakka on sinulla. Kai ymmärrät uskon riittämättömyyden oikeiden todisteiden edessä?
Voit ihan vapaasti listata niiden nimet ketkä uskoo kellojen ilmestyvän tyhjästä niin käydään vaikka porukalla tarkentamassa että onko tosiaan näin. Minä kun en ole koskaan kuullut kenenkään kuvittelevan sellaista.