Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sun synnytykset meni ja toipuminen?

Vierailija
25.11.2017 |

Itse synnytin ja oksensin 2 päivää, oksitosiinitipassa, kunnes todettiin ettei kohdunkaula aukea ja mentiin suunniteltuun sektioon.
Sektio oli puudutuksessa, isä oli mukana, eikä ihan pyörtynyt. Minulle näytettiin iso vauva ja todettiin että onpa aika vonkale. Vauva vietiin tarkkailuun ja minut yksin heräämöön jossa olin kauhuissani, mitä vauvalle kuuluu. Viimein pääsin naistenklinikan osastolle, epiduraaleista tuli inhottava krapula ja kutina. Heti aamulla otin pissapussin kainaloon ja lähdin etsimään vauvaa. Vauva oli vauvahuoneessa kaukalossa kapaloituna ja nostettu pystyyn, tuttipullo oli kangassykkerön avulla pönkätty suuhun, kuten muillakin vauvoilla. Sanoin että otan nyt tämän vauvani ja voin itse ruokkia jatkossa. Olin nuori ja hysteerinen 😂 No, en sitten naikkarilla juuri nukkunut kun kyttäsin ja hoidin vauvaani, mutta leikkauksesta paranin saman tien. Mites teillä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat on olleet syöksysynnytyksiä ja oon toipunut nopeesti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Kaikki, mikä vain voi mennä pieleen, meni.

Vierailija
4/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, nopeasti. Ekasta sain epiduraalin, kun luulin että se tulee vielä kestämään kauan, muissa ei ehtinyt mitään puudutuksia. Toipuminen on ollut nopeaa, aina on vaivannut lähinnä vaan se että en ikinä ole mennyt synnytykseen hyvin nukkuneena (edes niin hyvin kuin mitä viimeisillään teoriassa voisi) ja synnytyksen jälkeen ei saa nukuttua myöskään, tyypillisesti moneen päivään.

Voin kuvitella että synnytyksen jälkeen heräämössä olo on kurjaa. Ja varsinkin jos sektio ei ole ollut ennalta tiedossa, niin koko tilanne on pelottava.

Vierailija
5/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen alkoi sunnuntai iltapäivällä siten että lapsivesi meni. Lähdettiin sairaalaan. Siellä laitettiin oksitosiinitippa, mies lähti kotiin odottelemaan mutta palasi pian kun synnytys eteni niin nopeasti. Koko hommaan meni kuutisen tuntia alusta loppuun. Kipu oli kova tipasta johtuen, se terävöittää supistuksia. Kaikki meni hyvin, poika 53 cm ja 3860 g. Toinen alkoi samoin lapsiveden menolla. Tai oikeastaan heräsin kovaan supistukseen ja kun nousin ylös lapsivesi meni. Mies oli lähtenyt töihin joten soitin siskolle että hakee pojan minä lähden sairaalaan. Taksissa supistukset koveni ja tihentyi hyvin nopeasti. Tyttö tuli maailmaan 3 1/2 tunnissa. 3990g ja 51 cm. Synnytys oli tietysti kivulias mutta jotenkin osasin paremmin hallita sitä kuin ensimmäisellä kerralla.

Miestä en hälyttänyt, synnytin yksin ja soitin kun kaikki oli valmista että tulepas katsomaan tyttöäsi! Toipuminen molemmista sujui ongelmitta ja imetin pitkään. 

Vierailija
6/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aivan ihanat synnytykset ja kätilöt! Kiitos tays!

Vierailija
7/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksesta paranit saman tien? Että hetikö oli haava kasvanut umpeen ja tikit ja hakaset poissa? Aika kova, tiedän vain niitä joilla ollut kipupumput käytössä sektion jälkeen ja haavaa saanut varoa pidemmän aikaa. Mut kivat sulle :).

Omat synnytykseni ovat menneet ihan kivasti, kumpainenkin kokonaiskestoltaan vähän reilut 5h. Ekassa ei ehditty mitään kivunlievitystä antamaan, ei edes ilokaasua. Tai sitten oli ilkeä kätilö :D. Toisessa riitti spinaali, josta sain allergisen kutinan ja hihittelin sitä loppusynnytyksen ajan. Molemmista palautuminen vei noin kaksi viikkoa (4 tikkiä). Eivät tikit sinänsä elämää rajoittaneet, istuin ja kävelin ihan portaitakin, toisen synnytyksen jälkeen juoksentelin ja riehuin esikoisen kanssa heti seuraavana aamuna :D.

Vierailija
8/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Kaikki kolme synnytystä on menneet hyvin. Ensimmäinen kesti 36 tuntia, viimeisin kolme. Lääkkeittä ja toimenpiteittä pärjäsin, ehkä siksi toipuminenkin on ollut nopeaa. Käytännössä parissa vuorokaudessa olen ollut ennallani.

Nuorin on nyt kolmen päivän ikäinen ja jälkivuotoa lukuunottamatta synnytys ei kyllä tunnu enää yhtään missään.

Vierailija
9/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuminen kesti pe-ma. Maanantain puolella sain spinaalin. Olo oli vähän epätoivoinen. Teki aika kipeää. Ponnistus kovaa työtä mutta vain 20 min. Sen jälkeen helpotti enkä tarvinnut edes särkylääkettä. Painokin tippui 13 kg siinä rypistyksessä.

Vierailija
10/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, muillakin tullut kutinaa lääkkeistä. Mun synnytys kesti noin vuorokauden ja oli kyllä niin kamalaa touhua. Tuo kutina oli ihan joka puolella kroppaa, myös alapäässä, joten tuntui että saan orgasmin siitä. Hyi helvetti, ja ponnistusvaiheen sipistuskivut oli jotain niin sairasta etten pystynyt edes ponnistamaan. Eikä todellakaan ollut mitään ponnistamisen tarvetta missään vaiheessa. En tiedä millä ihmeellä sain pökättyä vauvan sieltä ulos. Uskomatonta, että haluan vielä toisen lapsen. Toivuin kyllä hyvin. Jälkitarkastusta odottelen, mutta toipuneelta tuntuu.

Vierailija
11/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppa

Vierailija
12/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksesta paranit saman tien? Että hetikö oli haava kasvanut umpeen ja tikit ja hakaset poissa? Aika kova, tiedän vain niitä joilla ollut kipupumput käytössä sektion jälkeen ja haavaa saanut varoa pidemmän aikaa. Mut kivat sulle :).

Omat synnytykseni ovat menneet ihan kivasti, kumpainenkin kokonaiskestoltaan vähän reilut 5h. Ekassa ei ehditty mitään kivunlievitystä antamaan, ei edes ilokaasua. Tai sitten oli ilkeä kätilö :D. Toisessa riitti spinaali, josta sain allergisen kutinan ja hihittelin sitä loppusynnytyksen ajan. Molemmista palautuminen vei noin kaksi viikkoa (4 tikkiä). Eivät tikit sinänsä elämää rajoittaneet, istuin ja kävelin ihan portaitakin, toisen synnytyksen jälkeen juoksentelin ja riehuin esikoisen kanssa heti seuraavana aamuna :D.

No mun sektio oli suunniteltu. Pieni 10 cm viilto bikinirajan alle ja olin laiha 29v. Olin aiemmin sairaanhoitajaopiskelijana äitiysjaksolla näkemässä niitäkin jotka olivat vähän ylipainoisia ja ne hakaset tippuivat pois ja naisilla oli tosi kauheaa.

Mulla viilto ei tuntunut yhtään.

Minusta on niin törkeää kun jotkut ei saa kivunlievitystä, aina pitäisi tehdä potilasilmoitus!

Tiedän että pohjoisessa on kätilöitä joiden uskontoon ei sovi kipulääkkeet ja siitä pitäisi aina ilmoittaa.

Vierailija
13/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin puoleen väliin selkää asti :( Nyt vaipat housussa koko loppuelämän ja kuset tulee housuun pelkästä ylösnousemisesta. Harmi, etten tajunnut vaatia sektiota kuten kaikki vahvat ja arvonsa tuntevat älykkäät koulutetut nykymammat :(

Vierailija
14/14 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä. Kaikki kolme synnytystä on menneet hyvin. Ensimmäinen kesti 36 tuntia, viimeisin kolme. Lääkkeittä ja toimenpiteittä pärjäsin, ehkä siksi toipuminenkin on ollut nopeaa. Käytännössä parissa vuorokaudessa olen ollut ennallani.

Nuorin on nyt kolmen päivän ikäinen ja jälkivuotoa lukuunottamatta synnytys ei kyllä tunnu enää yhtään missään.

Onnea uuden vauvan johdosta!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi