Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen tunnistaa silmistä - mutta miksi?

Vierailija
25.11.2017 |

Asun itse Ruotsissa, ja ruotsalaiset ovat kyllä eri näköisiä kuin suomalaiset. Suomalaisilla tuntuu olevan "katseessa" jotain tuttua, mutta en kuitenkaan osaa analysoida, että mikä suomalaisen silmistä tekee suomalaisen näköiset. Syvällä oleminenko?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly

Vierailija
2/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman anteeksipyytävä katse, epävarmuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitkään ulkomailla asuneena olen ajatellut, että suomalaisen tunnistaa semmoisesta vilpittömän oloisesta vähän "eksyneen pikkulapsen" katseesta. Siinä ei ole samaa päättäväisyyttä kuin vaikka saksalaisilla tai sellaista pilkettä kuin italialaisilla, mutta jotain rehellisyyttä ja kiltteyttä sitäkin enemmän.

Vierailija
4/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainaskin rakastan keltaisia silmiäni.

Vierailija
5/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinous (tämä on tosi yleistä varsinkin lievänä), raskaat luomet, väri (siniharmaa).

Vierailija
6/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on usein ns. kissasilmät, mutta myös katseesta erottaa epävarman suomalaisen.

Vierailija
7/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreät silmät, mutta vähän vinot.

Vierailija
8/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toljottava, "hidas" katse eiminkäänvärisissä silmissä.

Vierailija
9/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen borealisaatio silmissä, eroten aasialaista siten että se pinkki alue (kuvassa oikealla silmästä) https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmissilm%C3%A4#/media/File:A_blue_eye.jpg edelleen näkyy

Vierailija
10/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen tunnisti ennen myös puheesta. Nykyään se voi olla mitä vaan motherfuckinhabibinkebabia.

Vierailija
11/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä. Kerran saksalaisessa supermarketissa ajattelin vastaantulevasta miehestä, että tuo näyttää kyllä ihan suomalaiselta. Vähän myöhemmin kuulin hänen puhuvan suomea vaimonsa kanssa. 

En tosiaan tiedä, minkä perusteella bongasin hänet suomalaiseksi. Olen kuullut myös saksalaisilta, että he tunnistavat ulkomailla muut saksalaiset.

Vierailija
12/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut havaitsevinani, että suomalaiset jäävät usein tuijottamaan ja ovat joten orpolapsen oloisia, silloinkin kun päällä on hyvin elegantti vaatekerta ja tukka hyvin. Joku epävarmuus omasta kelpoisuudesta silti näkyy läpi. Ehkä nauru on liian äänekästä, tai katse pälyilevä. Enkä btw ollenkaan epäile, ettenkö itse näytä samalta.

Vierailija
13/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut, että monilla suomalaisilla on vähän vinot silmät. Ei niin voimakkaasti kuin aasialaisilla, mutta lievästi. Se on kaunis piirre mielestäni.

Vierailija
14/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pitkään ulkomailla asuneena olen ajatellut, että suomalaisen tunnistaa semmoisesta vilpittömän oloisesta vähän "eksyneen pikkulapsen" katseesta. Siinä ei ole samaa päättäväisyyttä kuin vaikka saksalaisilla tai sellaista pilkettä kuin italialaisilla, mutta jotain rehellisyyttä ja kiltteyttä sitäkin enemmän.

Suomalaiset on siis kilttejä ja kunnollisia. :)

Vierailija
15/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä katse, antaa muille tilaa

Vierailija
16/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen parhaudesta tunnista.

Vierailija
17/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseessa on tietty vihamielisyys.

Vierailija
18/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomaisilla usein naama joko peruslukemilla tai ns. resting b*tch face. Silmät ei ole rennosti auki vaan vähän sirrillään ja ympäristöä tarkkailevasti. Hailakka väri. Tämä siis yleensä keski-ikäisillä ja sen ylittävillä. Suomalainen on yleensä korostetun varovaisen oloinen, naiset pitävät tiukasti kiinni käsilaukustaan ja ympärille tosiaan vilkuillaan.

Vierailija
19/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongoloidisilmät ja taikinainen iho, hyi. Onneksi ei itsellä ole.

Vierailija
20/35 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin erotan aika hyvin suomalaiset ulkomailla:( en tiedä mikä siinä on. Yksi vietnamilainen kaveri sanoo et huomaa heti kuka on Vietnamista, Kiinasta tai muusta naapurimaasta. Mun silmissä ne näyttää "samalta". Mut oikeesti nekin kuulemma erottaa toisistaan helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi