Nukkuuko jotkut vielä? Millaiset ihmiset ei ole heränneet klo 9:00 jälkeen lauantaisin?
Kommentit (56)
Älkää hankkiko lapsia. Saatte viettää viikonloppunne.
Olin eilen pikkujouluissa, joista ajoin kotiin klo 23 maissa. Nukkumaan menin puolen yön aikaan. heräsin kuudelta (kuten perkele AINa, oli sitten arki tai viikonloppu) mutta onneksi nukahdin seitsemältä vielä uudelleen ja lopulta nousin kymmeneltä. Laitoin pyykkikoneen pyörimään, söin aamiaista ja kohta puoleen voisin lähteä kaupungille vähän shoppailemaan ja syömään. Olen äitiyslomalla ja koitan ottaa iisisti ja samalla nauttia viimeisistä "vastuuttomista" päivistä.
Oli levoton yö, joten lopulta olin hereillä vielä aamukasin aikoihin koko yön valvoneena.
Heräsin sitten nokosten jälkeen yhentoista maissa.
hah, etsää vapaapäivinäs unirytmiä vaihda jumalauta! menee puolet energiasta siihe jatkuvaa rytmin vaihtamisee
jos sää oot töissä vaikka joka toinen viikko niinkuin itse aikoinaan olin niin kyllä se vapaa viikkokin tuli oltua yörytmissä ja sitäpaitsi yöllä on parempia pelaajia netissä, kakarat on nukkumassa silloin, imase sää paskaa ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitäkin pitää? Kukin tekee kuin lystää, ellei se ole muilta pois! Naurattaa nämä ihmettelijät ( yleensä tiukkapipoja tai vanhoillisia) kun joku on erilainen. Varmaan samat ihmiset eivät suvaitse mitään muutakaan erilaisuutta.... ja niin herään "aikaisin" itsekin.
Jep kunhan ei muita häiritse niin mun puolesta saa elää miten kukakin parhaaksi näkee. Aikaisin tai myöhään ovat vanhentuneita juttuja ajalta jolloin vuorokausi rytmillä oli enemmän merkitystä. Otetaan esimerkki todella typerästä ajan käytöstä. Suurin osa virastoista on auki samaan aikaan kun enemmistö ihmisistä on töissä. Eli töistä pitää ottaa vapaata jos meinaa asioida vaikka verovirastossa.
Vai onko nämä virkailijat niin ovelia etteivät halua tavata ihmisiä? No vitsi, vitsi mutta oikeasti virastot voisi olla kahdessa vuorossa niin niissä ehtisi käydä muutkin kuin työttömät ja eläkeläiset. Tai jos kaksi vuoroa on liian kallista niin sitten aukiolo ajoiksi 16.00-24.00. Niin ei ole yleisimpien työaikojen kanssa päällekkäin.
Kuka dorka lähtisi asioimaan jossakin virastossa klo 23:30?
sää et ilmeisesti ole koskaan tehnyt vuorotöitä? töitä tehdään silloinkun niitä on ja kaikki muut menot säädetään niiden mukaan, vain harvalla on nykyään 8-16 aikarytmi ja miten sää muuten edes pääsisit tuona aikana asioitas hoitaan "päivällä" kun pitää olla töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitäkin pitää? Kukin tekee kuin lystää, ellei se ole muilta pois! Naurattaa nämä ihmettelijät ( yleensä tiukkapipoja tai vanhoillisia) kun joku on erilainen. Varmaan samat ihmiset eivät suvaitse mitään muutakaan erilaisuutta.... ja niin herään "aikaisin" itsekin.
Jep kunhan ei muita häiritse niin mun puolesta saa elää miten kukakin parhaaksi näkee. Aikaisin tai myöhään ovat vanhentuneita juttuja ajalta jolloin vuorokausi rytmillä oli enemmän merkitystä. Otetaan esimerkki todella typerästä ajan käytöstä. Suurin osa virastoista on auki samaan aikaan kun enemmistö ihmisistä on töissä. Eli töistä pitää ottaa vapaata jos meinaa asioida vaikka verovirastossa.
Vai onko nämä virkailijat niin ovelia etteivät halua tavata ihmisiä? No vitsi, vitsi mutta oikeasti virastot voisi olla kahdessa vuorossa niin niissä ehtisi käydä muutkin kuin työttömät ja eläkeläiset. Tai jos kaksi vuoroa on liian kallista niin sitten aukiolo ajoiksi 16.00-24.00. Niin ei ole yleisimpien työaikojen kanssa päällekkäin.
Kuka dorka käy kaaren prismassa puoli kolmen aikaan yöllä? Vissiin joku kun sitä kannattaa pitää ympäri vuorokauden auki, niin miksi ei virastoja?
Mä herään joskus jops klo 12. Tällä hetkellä kärsin univaikeuksista. Saattaa mennä kuuteen asti aamulla valvoessa, kun ei vaan väsytä.
m85 kirjoitti:
hah, etsää vapaapäivinäs unirytmiä vaihda jumalauta! menee puolet energiasta siihe jatkuvaa rytmin vaihtamisee
jos sää oot töissä vaikka joka toinen viikko niinkuin itse aikoinaan olin niin kyllä se vapaa viikkokin tuli oltua yörytmissä ja sitäpaitsi yöllä on parempia pelaajia netissä, kakarat on nukkumassa silloin, imase sää paskaa ap!
Jonnet on poissa servuilta.
Mä ja poikaystäväni herättiin just. Oon 27-vuotias nainen, opiskelen lääkiksessä, ei ole lapsia, lemmikkejä kyllä. En ollut eilen bilettämässä, vaan vietin leffailtaa kotona. Muite kysymyksiä?
Heräsin vähän ennen klo 12. Arkisinkin tuppaa menemään yli 9 ennen kuin nousen töihin. Illan virkku - aamun torkku pätee tässäkin, vaikka helposti saattaa mennä 12 h yöunet. Vasta nyt kun marraskuu on pitkällä, huomaa miten aamut on pimeitä mikä osaltaan venyttää yöunia.
Heräsin 12 jälkeen. Olen ennemminkin aamuvirkku, mutta rahat on otettava sieltä mistä ne saa.
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sää et ilmeisesti ole koskaan tehnyt vuorotöitä? töitä tehdään silloinkun niitä on ja kaikki muut menot säädetään niiden mukaan, vain harvalla on nykyään 8-16 aikarytmi ja miten sää muuten edes pääsisit tuona aikana asioitas hoitaan "päivällä" kun pitää olla töissä?
Ai mää vai??
t: turkulainen
Minä valvoin kolmeen ja heräsin aamulla joskus puoli kymmeneltä kun kersat melusi, kävin kusella ja sanoin kersoille että olokaa hiliaa, ja menin takas maate, sain onneksi sitten uudestaan nukahdettua ja nukuin liki kahteentoista. On vähän unirytmi taas sekaisin, yleensä normaalisti menisin yhden aikoihin nukkumaan, mutta nyt en ole töissä niin ei huvita mennä nukkumaan eikä huvita herätä. Usein nukahtaminen kestää todella kauan. Sanotaan että pitäisi puolen tunnin sisään nukahtaa kun menee maate, mulla se on todella todella harvinaista, on tainnut olla lapsesta asti. Enkä koskaan lapsenakaan nukkunut kuin vasta puolen yön aikoihin, vaikka piti aamulla herätä aikaisin.
Inhoan aamuja yleensäkin. Mulla on aina aikaisin aamulla huono oksettava olo, varsinkin jos olen nukkunut huonosti. Saattaa olla että mulla on väsy joskus kahdeksan-yhdeksän maissa illalla, mutta joskus yhdentoista aikoihin piristyn ja yöllä aivot käy aika tehokkaasti, kun menee nukkumaan ja yrittää saada nukahdettua se on vaikeaa koska aivot käy niin kovilla kierroksilla, mietin kaikenlaisia suunnitelmia, työasioita, ihmissuhdeasioita ym. yritän rauhoittua miettimällä esim. mitä tekisin jos voittaisin lotossa, ettei tulisi mitään ikäviä asioita mieleen koska ne jää sitten kiertämään ympyrää eikä uni tule. Minä tekisin mielelläni yövuoroa töissä jos se olisi mahdollista, joku 22-04 olis ihan mainio, paljon paljon parempi kuin vaikka 7-13 se olisi helvetti.
Jos multa kysytään, ennen yhdeksää herääminen pitäisi lailla kieltää, se on epänormaalia.
N43
Hehe mä heräsinkin vasta 12 jälkeen, niin kuin yleensäkin viikonloppuisin. En tiedä mitään niin ihanaa kuin pitkään nukkuminen. Ostin eilen uuden söpön pingviinipyjamankin, joka on niin ihanan pehmeä, että kyllä muuten nukutti makeasti. Olen siis selkeä aikuislapsi :) Ei ole mitään syytä herätä aiemmin niin en viitsi niin tehdä vain siksi, että joidenkin mielestä niin "kuuluu" tehdä.
Mä heräsin just äsken. Töissä tuli hiottua(?) strategioita puoli kolmeen yöllä.
Tosin mun kello on 9.35 aamulla. Tänään on vapaapäivä.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Kaikki me jotka olemma iltavirkkuja, mutta meidät on pakotettu tämän vähemmistön nimeltä aamuvirkkujen aikatauluun ja nukumme viikolla 5-6h mutta kroppa vaatii 8,5h, niin se univelka kertyy viikonlopulle ja 9,5h unien jälkeen väsyttää vieläkin.