Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa heittää "läppää"

Pekka 33v, jolla ei leikkaa
25.11.2017 |

Olen 33-vuotias mies ja smalltalk-taitoni ja huumorintajuni ovat ehkä n. 8-vuotiaan tasolla. Otan kaikki kirjaimellisesti, enkä osaa heittää ollenkaan rentoa läppää. Lauon itsestäänselvyyksiä ja muita typeryyksiä. Tämän takia muut pitävät minua joko yksinkertaisena tai ylimielisenä.

Tässä joitain esimerkkejä:

Kaveri: Käväistiin Pekan kanssa eilen baarissa - siellä yläkerrassa oli joku bändi, joka soitti kolmea sointua.
Minä: Oli siinä ainakin viisi sointua!
Kaveri: Eikun ainakin kahdeksan. Tai ehkä jopa yhdeksän.
Minä: Ööh...
Muut katsovat huvittuneesti vierestä.

Työkaveri: Mitäs teit viikonloppuna? Ympäripäissä kaupungilla?
Minä: No en! Mistä niin päättelet?
Sopiva vastaus tähän olisi varmaan ollut: Siellähän minä Maijojen seassa seikkailin - välillä kontallaan, välillä mahalleen.

Pappi ristiäisissä: Jännittääkö teitä?
Minä kummina: Ei jännitä! [muut nauravat pontevalle ilmaisulleni]
Oikea vastaus olisi ollut: Jännittää niin paljon, että polvet tutisevat ja kastevesi voisi löytyä omasta takaa.

Ulkona sataa kaatamalla.

Minä: Täällä sataa tosi kovaa!
Kaveri: Joo-o.
Muut katsovat huvittuneesti vierestä.

Etc. etc. etc.

Voiko tästä jotenkin parantua? Jotenkin tuntuu, että aikuisten maailma on liian monimutkainen, eikä mitään puhuta "suoraan" ja "lapsenomaisesti".

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä läppä? Sydänläppä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...minun korviini nuo sinun "oikeat" vastauksesi kuulostavat paljon hölmömmille. Jos et ole huumoriveikkoja, älä yritä väkisin. Jokaisen sanomisille naureskellaan, sinä vain tulkitset sen nyt liian negatiivisesti. :)

Vierailija
4/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä vanha ystävä joka itse varoittaa toisia ettei osaa smalltalkia. Ei todella osaa, mutta on kuitenkin rento kaikessa harvapuheisuudessaan. Hänellä on paljon kavereita ja tyttöystävätkin on löytyneet, vaikka ulkonäkökin on maailman tavallisin.

Se oma asenne se vaikuttaa. Ei kannata tehdä ongelmaa, pääset helpommalla.

Vierailija
5/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ehkä ongelmani on juuri tuo rentouden puute, mikä johtuu huonosta itsetunnosta. Otan kaiken kritiikin liian kirjaimellisesti ja henkilökohtaisesti. Olin koulukiusattu koko peruskoulun ja tämän takia minulta jäi "teinivuodet" elämättä (eli tärkeä kehitysvaihe, jolloin heitetään "läppää" ja opitaan sosiaalisia suhteita). Yritän selvästi tavoitella näitä vuosia vielä aikuisena, vaikka oikeasti ei ole mitään tarvetta... mutta minkäs sitä omalle biologialle mahtaa.

Vierailija
6/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa on niitä läpänheittäjiä, jotka eivät ole viihdyttäviä. 

Töissä on kyllä yksi tyyppi, joka laukoo niin mahtavia sutkautuksia joskus väliin, että elämme kaikki varmaan 150-vuotiaksi. Mikäli siis pitää paikkansa, että nauru pidentää ikää. 

Mutta hänkin on melko säästeliäs eli sellainen jatkuva juttujen vesittäminen huulenheitolla on todella rasittavaa. 

Ja varsinkin, jos jutut ovat ihan tyhmiä. 

Eli olet oma itsesi ja sillä selvä. Vähän asperger-piirteiltä vaikuttaa tuo konkreettisesti kaiken ottaminen. Oletko siitä näkökulmasta ajatellut?

Vierailija
7/7 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä vastannut ihan samalla lailla kuin sinä. Kaverisi ovat tosi oudolla huumorintajulla varustettuja, jos noi sun esimerkkisi todellakin ovat se mitä heidän mielestään olisi pitänyt vastata... Siis kenen mielestä esim joku aikuisen kännissä heiluminen on joku läppä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme