Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoinen ero terveydenhoidossa

Vierailija
24.11.2017 |

Olen julkkarilla töissä ja kun käyn helvetinmoisessa yskässä, nuhassa ja rinnan vihlomisessa työterveyslääkärillä (julkinen terveyskeskus), sanotaan että keuhkoputkentulehdus menee itsestään ohi, mene töihin. Saikkua ei luonnollisestikaan irtoa. Tule parin kuukauden päästä uudelleen, jos ei ole lähtenyt tauti.

MUTTA kun mieheni yksityisellä sektorilla käy yksityisellä lääkärillä samoista vaivoista, saa hän heti 10 pv antibioottikuurin, limakalvoja uudistavan lääkityksen sekä 3pv saikkua ja kehotetaan hakemaan lisää jos ei riitä. Ai saatana, mitä tämä valinnanvapaus vielä tuo eteen meille köyhille. Kuolemaa, sitä se tuo.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille on ok että pienituloiset naiset kuolevat. Hienoa.

Vierailija
2/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikille on ihan ok, että missä sattuu olemaan töissä, terveyttä hoidetaan sen mukaan. Kyllähän mullekin suositeltiin että pitäisi käydä yksärillä. Pitäisi varmasti mutta kun ei ole varaa! Lähetettä ei voinut kuitenkaan laittaa, maksusitoumuksesta puhumattakaan. Tämän työterveyspaskan saisi myös saman tien lopettaa, se on erittäin eriarvoinen ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan toivo, että hyväluonteiset naiset kuolis. Ilkeillä palstanaisilla ei niin väliä.

Vierailija
4/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo on, asioin pelkästään yksityisellä lääkäriasemalla, ja kyllä siellä kuunnellaan ja kysytään. En ikinä menisi tk:n asioimaan. Lainaisin rahat, ellen muuten pääsisi. RAHALLA pääsee sanelemaan, kuinka hoidetaan.

Vierailija
5/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tätä mieltä siihen asti, kun jouduin yksityisellä ramppaamaan 7kk valittamassa samoja vaivoja, ja joka kerta tehtiin samat testit ja vihjailtiin hulluksi. Onneksi tajusin mennä julkiselle, siellä mut otettiin tosissaan ja löydettiin jo aika rankasti edennyt tauti.

Vierailija
6/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tätä mieltä siihen asti, kun jouduin yksityisellä ramppaamaan 7kk valittamassa samoja vaivoja, ja joka kerta tehtiin samat testit ja vihjailtiin hulluksi. Onneksi tajusin mennä julkiselle, siellä mut otettiin tosissaan ja löydettiin jo aika rankasti edennyt tauti.

Oletko varma, ettei toisin päin?

Vierailija
7/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin ihminen tarvitsee 10 pv antibioottikuuria virustautiin? mikä se semmonen keuhkoputkien limakalvoa uudistava lääke mahtaa olla?

Vierailija
8/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan toivo, että hyväluonteiset naiset kuolis. Ilkeillä palstanaisilla ei niin väliä.

Miten se on ilkeyttä, jos toivoo saavansa samantasoista hoitoa samoilla standardeilla kuin mies samoissa töissä yksityisellä?

Vierailija
9/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei toisin päin?

Olen. Kävi vielä niin, että kerroin tuonne yksityiselle vaivan laadun ja he olivat valmiit katsomaan hoidon. Hoito ei ollut suositusten mukainen, lääkitys liian lyhyt ja yksipuolinen. Oiskin ollut toistepäin, olisin ehkä ponnekkaammin vaatinut jotain muuta. Ajattelin, että kun yksityisellä ollaan niin oon varmaan vaan vähän hullu tai jotain (stressiä mulle yritettiin siellä koko ajan syyksi syyttää).

Vierailija
10/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja mihin ihminen tarvitsee 10 pv antibioottikuuria virustautiin? mikä se semmonen keuhkoputkien limakalvoa uudistava lääke mahtaa olla?

”Flavamed, limakalvojen uusiutumiseen”, luki paketin kyljessä.

Vierailija
11/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavanomaisilla antibiooteille resistenteihin tulehduksiin lääkäri voikin määrätä jatkossa kalliimpia lääkkeitä. Vähän sellaiselle kalliille mutta tutkitusti tehokkaalle lääkkeelle tuo uudistava lääkäriin kuulostaa.

Vierailija
12/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne osaa silläkin puolella pyöritellä, ettei se lääkärin yksityisvastaanotto ole mikään vastaus onneen.

Sen sijaan ihmettelen miten helposti toiset lääkärit sen kuurin kirjoittaa. Naapurilla poskiontelotulehdus ja siihen samaan sitten kuuri toisensa jälkeen, eikä kuulemma vain parane. Joka kerran kun se sairastuu niin heti haetaan kuuri antibioottia. Aina on jotain kauhean suurta ja vakavaa. Yhtään päivää ei voi sairastaa kotona rauhassa vaan kuuria hakemaan.

Vierailija
13/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flavamed ei ole antibiootti, eikä sen myötä limakavot uusiudu. Se vain helpottaa liman irtoamista.

Vierailija
14/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limaa irrottavat yskän lääke "Flavamed-tabletteja käytetään akuuttien ja kroonisten keuhko- ja keuhkoputkisairauksien hoitoon, kun niihin liittyy sitkeän liman muodostumista. Flavamed-tabletit saavat sitkeän liman muuttumaan helpommin irtoavaksi, jolloin se saadaan helpommin poistetuksi yskimisen avulla."

Vierailija
15/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tuo on, asioin pelkästään yksityisellä lääkäriasemalla, ja kyllä siellä kuunnellaan ja kysytään. En ikinä menisi tk:n asioimaan. Lainaisin rahat, ellen muuten pääsisi. RAHALLA pääsee sanelemaan, kuinka hoidetaan.

Meillä pitää olla kaikki saikkulaput työterveydestä eli sieltä paikallisesta terveyskeskuksesta, joten ei auta edes raha siinä kohtaa.

Vierailija
16/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset hoitavat potilaat tyytyväisiksi, hyvät lääkärit mahdollisimman tehokkaasti terveiksi.

Vierailija
17/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flavamed ei ole antibiootti, eikä sen myötä limakavot uusiudu. Se vain helpottaa liman irtoamista.

En ole väittänytkään että se olisi antibiootti vaan ”tehostelääke”. Kumma kun mulle ei ole koskaan tällaista tehostelääkettä tarjottu.

Vierailija
18/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputkentulehdus on virustauti. Turhista antibioottikuureista on vaan haittaa.

Vierailija
19/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset hoitavat potilaat tyytyväisiksi, hyvät lääkärit mahdollisimman tehokkaasti terveiksi.

Tästä on kyllä pakko olla eri mieltä.

Vierailija
20/24 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhuolto on Suomessa aivan ala-arvoista. Vakavemmissa sairauksissa saa hyvää hoitoa (syöpä esimerkiksi), mutta kaikki muu on aivan ala-arvoista. Miten ihmeessä teille on saatu syötettyä se ajatus, että Suomessa on huippu terveydenhuolto? Olen asunut useassa maassa ja olen tällä hetkellä myös ulkosuomalainen. Olen saanut julkisella puolella aivan ensiluokkaista hoitoa, vaikka asuinmaat ovat olleet Suomea paljon köyhempiä. Esimerkiksi Virossa uskotaan ehkäisevään hoitoon ja kaikki tutkitaan aina todella hyvin. Heidän mielestä on edullisempaa hoitaa sairaudet ja muut heti alkuun kuin sitten pitkää hoitoa myöhemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän