Oletko produktiivinen eli tuottelias?
Produktiivisuus tarkoittaa, että pystyy aloittamaan ja viemään loppuun tehtäviä ja projekteja ilman merkittäviä viivytyksiä. Produktiivinen ihminen myös haluaa tehdä jokaisena arkipäivänä jotain hyödyllistä.
Tässä kyselyssä pelkkää uusintavaa kotityötä jne. (sotkujen siivoaminen, järjestyksen palauttaminen, päivän aterioiden valmistaminen) ei lasketa produktiiviseksi toiminnaksi, vaan produktiivisen toiminnan tuloksena on oltava lopputuote: käsityö, piirrustus, musiikkikappale, valmista tekstiä, keksintö tms.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Olen melko produktiivinen itse. Joka päivä aikaansaan lopputuotteen, esim. runon tai laulun sanat, räpsäisen valokuvan ennen nukkumaan käymistä, jos mitään muuta en ole aikaansaanut.
Räpsäiset valokuvan?? Ja sekin lasketaan tuotteliaisuudeksi? Eli jos nostan nyt kännykkäkamerani ilmaan ja räpsäisen sillä valokuvan esim. katonrajasta tai tv:stä, olen produktiivisempi kuin jos en tee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko produktiivinen itse. Joka päivä aikaansaan lopputuotteen, esim. runon tai laulun sanat, räpsäisen valokuvan ennen nukkumaan käymistä, jos mitään muuta en ole aikaansaanut.
Räpsäiset valokuvan?? Ja sekin lasketaan tuotteliaisuudeksi? Eli jos nostan nyt kännykkäkamerani ilmaan ja räpsäisen sillä valokuvan esim. katonrajasta tai tv:stä, olen produktiivisempi kuin jos en tee niin?
Vähän täytyy katsoa millaisen kuvan räpsäisee, mutta kyllä juuri noin.