40v-mies ja 20v-nainen
Olen nelikymppinen sinkkumies ja nyt huomannut parikymppisen (siis minua n 20 vuotta nuoremman) naisen olevan kiinnostunut itsestäni. Tätä on jatkunut nyt jo pari kuukautta, nähdään työpaikalla ja joskus myös vapaa-ajalla: nainen hakeutuu jatkuvasti seuraani, tekee lähestymisyrityksiä, lähettää suoria ja epäsuoria signaaleja.
Onko moraalisesti tuomittavaa, että vastaisin hänen viesteihin vai onkohan täysin tuhoontuomittu juttu? Onko tuon ikäinen aikuinen mutta silti vielä nuori nainen jo riittävän ”aikuinen”? Ymmärtää mitä eroa on vakavalla seurustelulla ja kevyellä tapailulla?
Yksinäisenä sinkkumiehenä olen alkanut ihan vakavasti pohtia, mitä hyötyä tai haittaa tuollaisesta kokeilusta ja seikkailusta voisi olla. Sehän voisi olla aidosti ihan win-win molemmille osapuolille kunhan van tekee säännöt selviksi jo alkuvaiheessa... kohtahan ne on pikkujoulutkin ja mitä vain voi tapahtua.... ;)
Kommentit (17)
Tällaisessa tilanteessa vastuullisen aikuisen miehen kannattaa kuunnella ennen kaikkea muniensa ääntä.
Ymmärtää satunnaisen tapailun päälle, vai mitä sanoit... Olet huono pari parikymppiselle. Liian epäkypsä. Ei hän tuollaista halua.
Sillä on paha vauvakuume ja tietää että parhaat mahkut perustaa perhe nopeasti on vanhemman ja vakiintuneen kanssa. Mun veli oli sun ikäisenä eronnut ja sitä piiritti nuori neitonen. Kysyi mun mielipidettä ja sanoin että "haluatko todella uuden pikkulapsiajan". Veljen lapset oli lähes aikuisia ja toinen asui vielä isän kanssa. Veli kauhistui ja sanoi ettei todellakaan. Vuotta myöhemmin minulle esiteltiin uusi naisystävä(nykyään vaimo) joka oli veljeäni muutaman vuoden vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtää satunnaisen tapailun päälle, vai mitä sanoit... Olet huono pari parikymppiselle. Liian epäkypsä. Ei hän tuollaista halua.
Ja mistäköhän tuon epäkypsyyden päättelit?
Olen ollut täältä pois jonkin aikaa, mutta näemmä täsmälleen sama aihe jatkuu edelleen.
Isällinen pano voisi viedä asiaa eteenpäin.
Entä jos hän tykkääkin sinusta isän korvikkeena? Aika outoa, että tuon ikäistä kiinnostaisi 20 vuotta vanhempi mies missään muussa mielessä.
Ai kun sais nuorta pillua näin vanhoilla päivillä.
Vain elämää ja suora neuvo on että anna palaa vaan. Täysi-ikäisinä te olette vastuussa vain itsellenne.
-mies-
Minäkin olin parikymppisenä kiinnostunut itseäni parikymmentä vuotta vanhemmasta miehestä. Hän oli ihan hyvin säilynyt, edelleen suhteellisen komea ja nuorekaskin, joten ajattelin, että hänestä saisi varmaan mukavaa ja ”turvallista” höntsäilyseuraa. Omanikäiset pojat näet tahtoivat olla liian vakavissaan ja saivat sitten pahan mielen, kun en seurustelusuhdetta hakenut tuossa kohtaa.
Tapailimme kaiken kivan ja kevyen merkeissä muutaman kerran, mutta ei siitä mitään sitten tullut: tuo aikuiseksi luulemani mies oli tismalleen yhtä sitoutumisvimmainen pikkupoika kuin ne parikymppiset pojatkin, eikä sitten vaatteiden alta edes mitenkään parikymppisen veroinen, vaan ikä näkyi jo varsin selvästi.
Joten selvitä nyt aikankin het alkuun, mikä on homman nimi, ja jos kyse on vain kevyestä kivasta, niin älä ala ripustautua.
Meillä on lähipiirissä kaksi pariskuntaa joilla on juurikin tuo 20 vuoden ikäero ja avioliittovuosia toisilla takana 15  ja toisilla 25. Molemmat naiset ovat olleet parikymppisiä tavatessaan nelikymppiset miehensä. Toiset naiset ovat parikymppisinä paljon ikäisiään miehiään kypsempiä, harva parikymppinen mies esimerkiksi tahtoo perustaa perheen. Nämä tuntemani isolla ikäerolla varustetut pariskunnat elävät ihan tavallista perhe-elämää, käsittääkseni hyvin onnellistakin.
Itse kaipasin parikymppisenä omanikäistäni seurustelukumppania, ja sellainen minulla olikin ja on edelleen 15 vuoden jälkeen, toisille iso ikäero toimii ja toisille ei.
Tuo on ihan hyvä ikäero. Ja jos vielä lapsia haluaa, niin minä ainakin antaisin palaa. Kaksikymppinen on biologisestikin äitimatskua. Ja saattaa säilyä hyvännäköisenä vielä verrattain pitkään.
Aloittajalle pieni vinkki. Näistä kommentoijista 98% on sellaisia, ettei kommenteista kannata välittää. Heillä itsellään ei ole koskaan ollut mitään kontaktia miehiin. Lisäksi heillä on ollut huono isäsuhde ja siksi kuvittelevat aivan kummallisia kaikista muistakin miehistä.
Anna palaa, kerran täällä vaan eletään.
0/5