Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miten jotkut pystyvät syömään vain rivin suklaata, pari keksiä tai pari karkkia kerrallaan. Eihän se riitä mihinkään! :-O

Vierailija
24.11.2017 |

Äkäiseksihän noin pienestä määrästä vaan tulee.

Mä söisin vähintään puol suklaalevyä, puoli keksipakettia tai puolikkaan karkkipussillisen karkkia. Sillä sitä makeanhimo vasta tyyntyy. 👍🏼

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himojen vastustelu on osa sitä kokemusta

Vierailija
2/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä hyvän päälle. Konvehtirasiasta otetaan 1 tai 2 konvehtia. Jotain syömishäiriöisiä, itsensä kiduttajia. Konvehtirasia syödään kerralla, jos haluaa nauttia. Näin ennen Joulua muutama konvehtirasia, pääsee makuun. Naurettavia itsensä  ruoskijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää, kunhan suklaa on tarpeeksi tummaa.

Vierailija
4/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minullakin oli sama ongelma, parin kuukauden sokerilakon jälkeen kaksikin palaa on liikaa.

Vierailija
5/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs kun kokonainen paketti kerralla vaan - tai kunnes on tosi paha olo. Ja loput vaikka väkisin vähän ajan päästä. Ei ainakaan tee mieli herkkuja vähään aikaan!

Vierailija
6/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää, fazerin sininen riittää vähintään viikoksi koska en pidä pelkästä suklaasta. Tummaa suklaata 1-3 palaa kahvin kanssa.

Irtsareita ostan 150g ja se riittää 2 päivälle, sitten onkin jo paha olo, samoin pieni karkkiaski kestää 2 pv.

En pidä kekseistä joten 1-2 on ihan riittävästi. Kakkua ja jäätelöä voin kyllä ottaa isonkin palasen ja vielä jää himo mutta en koskaan ota lisää.

Makeisiin pätee sama kuin muuhunkin syömiseen - ei koskaan ähkyyn saakka vaan hitaasti nauttien.

Vierailija
7/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan riitä.

Jos aion herkutella, tarkoitus on tuoda itselle hyvää mieltä, eikä se toteudu, jos herkut loppuvat liian aikaisin. On parempi olla kokonaan herkuttelematta kuin joutua keskeyttämään nautinnon hetki... Kieltäytyminen kesken hurmoksen ei tuo minulle nautintoa, vaan tukalan fiiliksen.

Sitten taas jonkin pahanmakuisen herkun ottaminen (kuten tumma suklaa tai jokin "terveyskeksi") on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mieluummin syö sitten vaikka tavallista ruokaa, joka on paremman makuista kuin jokin mukaherkku.

Vierailija
8/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä sen ekan rivin jälkeen ees maista mitään, kunhan mussutat suussasi.

Vierailija
9/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää. Muutama pala maistuu hyvältä, sen jälkeen ällömakealta. Tästä syystä voin syödä makeita herkkuja joka päivä.

Mutta jos puhutaan suolaisista herkuista, niin mikään ei riitä. Sipsit, popcornit, suolapähkinät... Syön niin kauan kuin niitä on jäljellä, tai kunnes mahaan koskee niin ettei pysty enää syömään. 

Vierailija
10/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa lukioikäisenä kun oli taipumusta ahmimiseen. Nyt ruokahimot ovat tasoittuneet.

Vierailija
11/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku voi syödä useamman rivin suklaata.

Ruokaa voin syödä vaikka miten paljon mutta kahden sulkaapalan tai pienen kakkupalan syömisen syy ei ole mikään kursailu tai muotidieetti vaan en vaan osaa syödä makeaa sen enempää.

Vierailija
12/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee paha olo, jos syön enemmän. Tykkään kyllä makeasta ja herkuista, mutta en pysty syömään niitä paljoa kerralla.

Vierailija
13/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tungen suuhuni kaksi tai kolme riviä suklaata kerralla. Sitten maiskutan äänekkäästi. Tällä tavalla syön koko levyn kerralla ja joskus kaksi peräkkäin.

Vierailija
14/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalla voi elää,hyvin pärjää. Pari riviä suklaata, naurettavaa nipotusta. Suklaata mahan täydeltä, se on jotain. Syökää näkkileipää, sopii muutamille paremmin. Suunne eivät herkuista ymmärrä.

Vierailija
15/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten joku voi mässyttää puolet suklaalevystä kerralla. Suklaa on hyvää, mutta sitä pystyy syömään korkeintaan yhden rivin kerralla. Karkkipussista syön 5-12 karkkia kerralla, sen jälkeen ei enää maistu. Keksejä menee 2-3. 

Vierailija
16/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän kerralla suklaata 100-170 gr..sitten menee taas monta kuukautta, etten syö mitään sokerista ollenkaan. Ei ole ylipainoakaan tällä tyylillä.

Vierailija
17/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullekaan riitä.

Jos aion herkutella, tarkoitus on tuoda itselle hyvää mieltä, eikä se toteudu, jos herkut loppuvat liian aikaisin. On parempi olla kokonaan herkuttelematta kuin joutua keskeyttämään nautinnon hetki... Kieltäytyminen kesken hurmoksen ei tuo minulle nautintoa, vaan tukalan fiiliksen.

Sitten taas jonkin pahanmakuisen herkun ottaminen (kuten tumma suklaa tai jokin "terveyskeksi") on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mieluummin syö sitten vaikka tavallista ruokaa, joka on paremman makuista kuin jokin mukaherkku.

Minusta kyllä tumma suklaa on huomattavasti parempaa kuin ällömakeat tahmeat maitosuklaat. Terveyskekseistä en tosin tiedä mitään.

Vierailija
18/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen makeanhimo? En syö muuta "karamellia" kuin joskus Mynthoneita, sellainen iso rasia kestää yleensä viikkoja. Ei ole tervettä ahmia kerralla esimerkiksi koko levyä suklaata.

Vierailija
19/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla ei ole makeanhimoa, että ihan sujuvasti menee 1 keksi silloin tällöin kylässä kahvin kera.

Ja onneksi en saa edes lahjaksi suklaata, taitas homehtua ennekuin tulis syödyksi

Vierailija
20/26 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään syö kuin tuon määrän. Todella harvoin syön enemmän kuin tuon mitään herkkuja.

Minun paheeni onkin sitten tavallinen ruoka. Sen kontrollointiin jonjoudunkin ihan tosissani keskittymään ja leivän sekä omenoiden.

Omenan himo on onneksi jo hieman vuosien saatossa laantunut.

Kaikilla meillä siis on varmaan omat ”kantapäämme”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä