Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtauduttu koululaisten ip-kavereiden ruokailuun teillä?

mamaS
24.11.2017 |

Syötättekö automaattisesti lastenne kaverit? Meillä lapsen läheiset kaverit on aina syötetty, mutta tämä toimii molemmin päin ja olemme itse asiassa hyviä ystäviä kyseisten perheiden kanssa.

Nyt täällä on alkanut näkymään kaveri, josta myönnän etten itse pidä niin kovasti. Ja jotenkin ärsyttää se ajatus, että meillä syödään itsestään selvästi. Varsinkin kun tänäänkin olin etäpäivällä ajatellut äkkiä laittavani jotain itselleni ja omalle lapselle. Yksi ylimääräinen onkin yhht'äkkiä ongelma.

Mikä teillä on käytäntönä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäpala ja lasi vettä tai maitoa ei kai kaada kenenkään taloutta. Mutta lapsen kanssa pitäisi tehdä selväksi säännöt...jos kutsuu vieraita ne lähtee esim

17 mennessä kun perhe syö.

Vierailija
22/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ruokailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin kaikki vieraat jotka sattuvat meillä ruoka-aikana olemaan. Olisi outoa pyytää syömään vain oma lapsi. Äitini ruokki myös aikanaan kaikki, jotka sattuivat olemaan paikalla, olivat sitten omia tai vieraita lapsia.

Veljeni vaati minusta tosin välillä vähän liikaakin palvelua. Veljeni oli jo nuorena tavattoman meneväinen teini ja usein luuhasi ulkona niin, että hyvä kun tuli yöksi kotiin. Hän saattoi soittaa joskus kahdeksan aikaan illalla kotiin ja pyytää äitiä laittamaan kahvia hänelle ja kavereilleen. He pysähtyivät tankkaamassa meillä kahvia ja leipää ja lähtivät taas sen jälkeen jatkamaan matkaansa mihin milloinkin.  Säästivät aikaa kun tulivat ja kahvi oli valmiiksi pöydässä, mutta minusta olisivat voineet keittää itse kahvinsa, isot jätkät.

Vierailija
24/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tyhmälle, mikä on ip-kaveri?

Vierailija
25/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Iltapäiväkaveri. Mutta ehkä vähän huono termin. Kai he ovat kavereita myös muitakin aikoina kuin vain iltapäivisin?

Vierailija
26/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Iltapäiväkaveri. Mutta ehkä vähän huono termin. Kai he ovat kavereita myös muitakin aikoina kuin vain iltapäivisin?

Tätä minäkin epäilin ja ihmettelin nykymaailman menoa kun kaverisuhteetkin on aikataulutettu..

Vierailija
27/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi niille lapsille ei voi puhua, vaan mieluummin aikuinen närkästyy selän takana.

Jos teille ei sovi tulla, niin ihan hyvin voi kieltää vierailun.

Jos lapsi ei osaa kiittää, niin varmaan ruokapöydässä voi sanoa, että meillä on tapana kiittää ja oma lapsi näyttäköön esimerkkiä.

Jos lapsi ei ymmärrä lähteä kotiinsa tai ei ole sovittu lähtöaikaa, niin ihan hyvin voi sanoa, että meillä alkaa nyt perheaika, voit tulla uudestaan kylään joku toinen päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän