Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuoli äänestyskriteerinä

xx ja xy
24.11.2017 |

Katselin taannoin uutisia, jossa kysyttiin Vasemmistoliiton presidenttiehdokkaaksi valitun Merja Kyllösen kannattajalta, miksi Merjaa kannattaisi äänestää. Vastaus oli, että koska hän on nainen. Samanlaisia kommentteja kuuluu demarileiristäkin. Tarja Halosen aikaan sukupuolen perusteella äänestämisestä tuli niin yleistä, ettei sitä edes kyseenalaistettu.
Niinpä kysyn, onko sukupuoli hyvä tai kenties ainoa kriteerisi äänestää? Miten suhtaudut mieheen, joka ilmoittaa äänestävänsä miestä ensisijaisesti sukupuolen mukaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sukupuolen perusteella äänestäjästä tulee vähän onneton kuva. Manipuloitavissa oleva ihminen.

T. Miesäänestäjä.

Vierailija
4/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdokkaan sukupuoli on suunnilleen yhtä järkevä äänestysperuste kuin ehdokkaan horoskooppimerkki tai kengännumero.

Vierailija
5/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä Huhtasaarta tai olet sovinistinen sika. Kerrankin tämä toimii meidän eduksi!

Vierailija
6/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä Huhtasaarta tai olet sovinistinen sika. Kerrankin tämä toimii meidän eduksi!

Hyvä esimerkki. 👏

Vierailija
7/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy yhtään feministiä, joka äänestää sukupuolen perusteella?

Vierailija
8/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei löydy naisen äänestäjää.

Vierailija
9/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Huhtasaari olisi palstanaisen näköinen mätisäkki, niin...

Vierailija
10/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttuhan on haaviston suhteen. monet äänestävät häntä, koska hän edustaa tiettyä seksuaalista suuntautumista. ainakin itseäni nolottaisi että minua äänestettäisiin pelkästään seksuaalisen suuntautumisen takia, ei sen takia että olisin pätevä.

Vierailija
11/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin PSA naisista äänestää naista. Ja juuri sukupuolen vuoksi. En tiedä teistä mutta minua lähinnä etoo tämä nykyinen naishypetys.

Pari vuotta olikin hiljaisempaa kun ihmisten huomio kiinnittyi maahamme vuöryviin ulkomaalaisiin. Mutta tänä syksynä naiset tuli ryminällä puskista. Jos ei joka viikko ole joku uusi naisteema kehissä niin se on ihme.

Ei mene kuin muutama vuosi niin naiset tulevat vaatimaan miesten testosteronitasojen laskua lääkkeellisesti. Miehet kun saavat naisten mielestä epäreilun etulyöntiaseman luontaisesti.

Vierailija
12/15 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama juttuhan on haaviston suhteen. monet äänestävät häntä, koska hän edustaa tiettyä seksuaalista suuntautumista. ainakin itseäni nolottaisi että minua äänestettäisiin pelkästään seksuaalisen suuntautumisen takia, ei sen takia että olisin pätevä.

Homoja ja lesboja on alle 10% väestöstä, joten se tuskin riitti 40%:n kannatukseen.

Vierailija
13/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo on vielä kaukana koska politiikassa ei ole tarpeeksi transihmisiä ja muunsukupuolisia.

Vierailija
14/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdokas on muuten hyvä, naissukupuoli on ylimääräinen bonus mun näkökulmastani.

Kunta- ja edukuntavaaleissa olen usein tehnyt valintani muutaman tasavahvan ehdokkaan välillä niin, että olen äänestänyt naista. Pressanvaaleissa tämä ei niinkään toimi, kun on vähemmän ehdokkaita ja ehdokkaiden väliset erot ovat suurempia - päätös syntyy jo muilla perusteilla.

Vierailija
15/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naiset Huhtasaarta äänestä, koska naiset kadehtivat paljon toisiaan ja eihän se käy päinsä että itseään kauniimpaa naista äänestäisivät. Siksi nämä mätisäkkinaisehdokkaat kerää naisten äänet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme