Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäpä avioerojen vastustajille mietittävää..

Vierailija
24.11.2017 |

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201711232200548384_u0.shtml

Itse erosin miehestä, joka puhuu kaikille mustankin valkoiseksi. Hullu on ja kukaan ei usko.

Lapsia saa säännöllisesti tavata. Toinen lapsistamme jopa asuu hänen kanssaan. En voi tilanteelle mitään. Mielipuolen piirteitä tulee yhä enemmän esille. Sekä lasten kanssa että jos minut saa tilanteeseen, jossa ei ole ulkopuolisia paikalla. Pelottava on. Kieltäydyn tapaamasta kahden. Ei tee näkyvää fyysistä väkivaltaa meille. Joten mitään näyttöä mistään ei ole.

Minua kehoitetaan olemaan ymmärtäväisempi ja joustamaan enemmän.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vastustaa avioeroja suomessa? Avioliitto ei ole enää mitään, pelkkä paperi, monelle pakkopullaa suomen verotus- ja perintö asioiden takia.

Vierailija
2/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo seksiin pakottaminen oli vastenmielistä. Saattoi herättää aamulla, lasten nukkuessa samassa huoneessa. Jos en suostunut, niin kerrankin otti vauvan pinnasängystä kiinni, nosti toisen pään ylös ja rysäytti alas. Vauva heräsi säikähtäen itkemään. Ja mies oli sitä mieltä, että minun vika, kun en antanut. Että minä sain tämänkin aikaan, kun hänen pitää puutteessa elää. Tämän jälkeen pelosta suostuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vastustaa avioeroja suomessa? Avioliitto ei ole enää mitään, pelkkä paperi, monelle pakkopullaa suomen verotus- ja perintö asioiden takia.

Aika moni vastustaa. Jopa lähiomaiset. Syyllistetään naista, jos haluaa eron. Ulkopuolisetkin selittävär, että sinä vain yritä tarpeeksi. Avioliitto ja rakkaus on tahtotila, pitää osata joustaa..

Vierailija
4/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis myös keskittyä ennalta ehkäisemään huonoja ihmissuhteita ja liittoja. Miksi mennään yhteen ja laitetaan lapsia ennen kuin on kunnolla oppinut näkemään toisen persoonan? Ei lapsia ennen kuin on oikea arki koettu ja siihen menee vähintää kaksi kolme kolme vuotta yhteenmuutosta. Ihminen harvemmin muuttuu ja oikea persoona näkyy kun antaa aikaa.

Vierailija
5/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olisivat kyllä voineet erota silloin kun olin lapsi. Vaikka he eivät riidelleet näkyvästi, kyllä sen huonon ilmpiirin aisti. Olen edelleen hyvä ystävä lapsuuden kaverini kanssa, ja hän myös sanoi, että perheemme huonon ilmapiirin vaistosi vaikka hänkin oli vain lapsi. Heidän kotonaan oli ihan erilaista, kun vanhemmilla oli hyvä suhde. 

Vierailija
6/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kukaan normaali ihminen vastustaa avioeroa, kun siihen on todellinen syy. Eli esim. väkivalta, pettäminen, toisen narsismi, alkoholismi, josta ei yritäkään parantua. Minä "vastustan" lähinnä sellaisia itsekkäitä eroja, kun "rakkaus loppuu" tai "kasvetaan erilleen" ja sellaisia samiminkkiseroja. Totuus on, että monet eroavat liian helposti, mutta eihän sunkaan tapauksessa ole ollut sellaisesta kyse. 

Vierailija
7/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairaita ihmisiä maailma täynnä. Älkää tehkö nyt ainakaan lapsia heidän kanssaan. Luulisi olevan kyllä sanomattakin selvää.

Vierailija
8/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis myös keskittyä ennalta ehkäisemään huonoja ihmissuhteita ja liittoja. Miksi mennään yhteen ja laitetaan lapsia ennen kuin on kunnolla oppinut näkemään toisen persoonan? Ei lapsia ennen kuin on oikea arki koettu ja siihen menee vähintää kaksi kolme kolme vuotta yhteenmuutosta. Ihminen harvemmin muuttuu ja oikea persoona näkyy kun antaa aikaa.

Jees. Näin sitä bessewisseröidään ja käännetään asiat juuri noin, että liian aikaisin tehdään lapsia. Ja käännetään syy ja vastuu naiselle. No entä jos se perhe-elämä tuokin itsekkään ihmisen huonot puolet esille. Vuosia yhdessä ja hyvin menee, kun puoliso on huomion keskipiste. Lapset kehiin ja elämä muuttuu. Ja ihminenkin muuttuu mukana. Pakkohan on muuttua. Ei elämä ole samaa kuin ennen lapsia.

Vierailija
9/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on satavarma, että ette tiedä aina ihmisten perimmäisiä syitä eroon. Sinun silmissä voi olla turha ero, todellisuus ihan toista.

Ja tässäkin näkee, että ap:tä syyllistetään siitä, että mitä tekee lapsia tuollaisen kanssa. Ihan kuin asiat on noin mustavalkoisia.

Vierailija
10/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin kukaan normaali ihminen vastustaa avioeroa, kun siihen on todellinen syy. Eli esim. väkivalta, pettäminen, toisen narsismi, alkoholismi, josta ei yritäkään parantua. Minä "vastustan" lähinnä sellaisia itsekkäitä eroja, kun "rakkaus loppuu" tai "kasvetaan erilleen" ja sellaisia samiminkkiseroja. Totuus on, että monet eroavat liian helposti, mutta eihän sunkaan tapauksessa ole ollut sellaisesta kyse. 

Miksi ihmiset ei saisi erota "liian helpoin syin"?

Vierailija
11/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan eroja vastusta? Varsinkaan tuollaisissa tilanteissa.

Varmaan on joskus palstoilla puhuttu siitä että porukka eroaa liian heppoisin perustein. Ihan vaan siksi että ei nyt huvita. Ollaan liian itsekkäitä eikä ajatella muuta kuin itseä.

En nyt osaa sanoa onko sekään huono juttu.

Tosin tiedän pari pariskuntaa joissa nainen on halunnut erota ns turhaan. Yhdessä suhteessa nainen halusi bilettää ja tavata muita miehiä. No, biletti niin paljon että menetti lapsensa ja lapsi muutti isälleen.

Toisessa tapauksessa perhe joutui myymään asuntonsa kun oli eletty yli varojen. Nainen jätti siis miehen. Lopulta mies pääsi jaloilleen mutta naisella meni kaikki alta. Nyt en tiedä mitä kuuluu. En ole varma onko hänellä enää lapsiakaan vai onko otettu huostaan.

Tiedä sitten kuinka olisi asiat jos ei olisi erottu. Ehkä oli miehille hyvä että pääsi eroon, ehkä tilanteet olisi tasaantuneet ja perhe olisi päässyt kriisin läpi yhdessä.

Itse olen eronnut lapseni isästä. Isä nyt aivan rappiolla. Ei ole kymmeneen vuoteen tavannut lastaan.

Itse olen uudessa suhteessa. Lähes tuo kymmenen vuotta oltu yhdessä ja naimisissa vuosi. Meillä on kaksi yhteistä lasta. Arki on välillä mitä on. Ei riidellä ja muutenkin ollaan aina yhdessä mutta vähän sisko ja veli meiningillä. En eroa lasten takia. Haluan että heillä on ehjä ja rakastava perhe. Itse voisinkin lähteä huuman perässä mutta en sitä tee. Meillä olisi siis turha ero jos nyt miehen jättäisin.

Vierailija
12/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten menivät alunperinkään naimisiin ja lupasivat kuolemaan saakka?

Vierailija
13/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin avioliittoa luvataan jatkaa nykyisin aina kuolemaan saakka.

Avoeroko olisi parempi vaihtoehto?

Vierailija
14/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, etkö oikeasti ymmärrä mitä eroa on avio- ja avoliitolla??

Vierailija
15/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero tuskin perheenlisäyksestä estää, ei myöskään se että ero yritetään vältellä kaikin keinoin. Se tosiasia pitäisi kuitenkin hyväksyä että toiset tarvitsevat tukea käsitelläkseen tunteitaan jota esim uhka tai ero aiheuttaa.

Vierailija
16/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän avioerossa vähän pidempää menee ennen kuin se on juridisesti loppu. Avoliitto taas päättyy kun ei enää asuta samassa osoitteessa.

Vierailija
17/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tiedän jotakin noista eroista. Käytännössä niillä on hyvin vähän eroa esim. parisuhteeseen sitoutumisen osalta tai tunteiden osalta. Yhtälailla avoliiton päättyminen herättää katkeruutta ja pettymyksen tunteita kuin avioliitokin.

Saman miehen kanssa olen elänyt sekä avoliitossa vajaa kymmenen vuotta että tähän mennessä avioliitossa yli 15 vuotta.

Vierailija
18/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän avioerossa vähän pidempää menee ennen kuin se on juridisesti loppu. Avoliitto taas päättyy kun ei enää asuta samassa osoitteessa.

Niin, mutkun nää uskovaiset tarkoittaa sitä uskonnollista osuutta. Luvataan jumalan silmien alla rakastaa elämänsä loppuun saakka.

Vierailija
19/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Avioero tuskin perhesurmaa estää, ei myöskään se että ero yritetään vältellä kaikin keinoin. Se tosiasia pitäisi kuitenkin hyväksyä että toiset tarvitsevat tukea käsitelläkseen tunteitaan jota esim uhka tai ero aiheuttaa.

Vierailija
20/27 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avo- ja avioero on paljon helpompi, jos ei ole lapsia. Niin monet eroavat, että oikeasti olisi parempi muutama vuosi kokeilla yhteiselämän sujumista, niin nuo luonnehäiriöiset voisi karsia isän (tai äidin) roolista. Lapsi saattaa kärsiä ongelmallisesta erosta pitkään, mahdollisesti aikuisenakin.  Tietysti joskus on parempi erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän