Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heilautatko autoilijalle kättä kiitoksesksi hänen antaessaan sinulle tietä suojatiellä?

Vierailija
24.11.2017 |

Miten on?

Heilautatko autoilijalle kättä kiitoksesksi hänen antaessaan sinulle tietä suojatiellä?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto antaa tietä pyöräilijälle, niin kättä voi heilauttaa, koska autoilijalla näissä tilanteissa monesti etuajo-oikeus. Kävelijän päästäminen tien yli vain lain mukaista.

Vierailija
2/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai heilautan. Pyrin elämässäni muutenkin kohtelias ja ystävällinen. Kiitänhän minä kaupan kassahenkilöäkin, vaikka hän tekee vain sen, mitä hänen kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan kiitokseksi kättä. Vaikka autoilijan velvollisuus onkin antaa tietä, kaikki eivät varsinkaan ruuhkaisempaan aikaan todellakaan tee niin. Sitten kun joku väistää, on minusta kohteliasta kiittää.

Vierailija
4/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai heilautan. Pyrin elämässäni muutenkin kohtelias ja ystävällinen. Kiitänhän minä kaupan kassahenkilöäkin, vaikka hän tekee vain sen, mitä hänen kuuluu.

Ja käytännössä suurin osa autoilijoista rinnastuu kassaan, joka sinut nähdessään laittaa kassa suljettu -kyltin hihnalle.

Vierailija
5/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin samoin, minäkin koitan olla kohtelias ja ystävällinen. Sitä paitsi tuo tien antaminen ei ole mikään itsestään selvyys, poliisitkin (kaksi maijaa peräkkäin) ovat vain ajaneet, vaikka toisesta suunnasta tullut auto antoi tietä. Poliisit ajoivat aivan rauhallisesti, ei valot vilkkuneet.

Vierailija
6/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erikseen kiitä kassallakaan ihmisiä, jotka eivät etuile minua jonossa.

Vierailija
7/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heilauta ja useimmiten käteni ovat sidottu kävelysauvoihin kun lenkkeilen päivittäin tunnista kahteen. Mielestäni ei tarvitse erikseen kiittää.

Vierailija
8/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heilauta. Hommasin ajokortin vasta 2kk sitten. Annan aina tietä jalankulkijoille, kuten kuuluu ja olen yllättynyt kuinka moni tosiaan heilauttaa kiitokseksi. Eihän heidän tarvitsisi minua siitä kiittää, että noudatan liikennesääntöjä.

Vierailija
9/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään kiitä. Ei ole minun vikani, että hän ajaa autolla. Tappais ittesä nii ei tartte semmoisesta ruikuttaa.

Vaikutat varsin tasapainoiselta...

Vierailija
10/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, ja hymyilenkin vielä päälle :)

Vierailija
11/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heilauta kättä. Ei mullekaan tarvitse, kun päästän tien yli.

Vierailija
12/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä autoilijana saan kiksut siitä kun voin pysäyttää puolet manskusta ruuhka-aikaan päästääkseni kävelijän suojatien yli.

Vierailija
13/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heilautan kiitokseksi sellaisessa tilanteessa, missä autoilija olisi ehtinyt ihan hyvin mennä ennen minua, mutta pysähtyy kuitenkin. Siitä että päälleni ei ajeta, en yleensä erikseen kiitä.

Vierailija
14/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, se on kohteliasta. Vaihtoehtoisesti nousee keskisormi pystyyn jos autolilija ei anna tietä vaikka selkeästi olen menossa suojatielle (parhaassa tapauksessa olen jo suojatiellä...)

Vierailija
15/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan. Osittain myös siksi, että ilmoitan autoilijalle huomanneensa hänet ja pysähtymisen sä.

Vierailija
16/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, se on kohteliasta. Vaihtoehtoisesti nousee keskisormi pystyyn jos autolilija ei anna tietä vaikka selkeästi olen menossa suojatielle (parhaassa tapauksessa olen jo suojatiellä...)

Liikennesääntöjen noudattaminen perustuu lakiin, ei kohteliaisuus- tai tapasääntöihin. Heilutteletko myös autoilijoille, jotka parkkeeraavat lain mukaan?

Vierailija
17/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennesääntöjen noudattaminen perustuu lakiin, ei kohteliaisuus- tai tapasääntöihin. Heilutteletko myös autoilijoille, jotka parkkeeraavat lain mukaan?

olen vain oppinut heilauttamaan kiitokseksi kun tarpeeksi monta kertaa on meinattu päälle ajaa vaikka olen suojatiellä. :)

Vierailija
18/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heilauta kun yleensä työnnän rattaita.

Sensijaan pyrin nopeaan katsekontaktiin ja hymyilen, kiitokseksi mutta myös varmistaakseni, että autoilija on todella nähnyt minut eikä vain hidasta pohtiakseen onko reitti oikea tai onko suojatien kohdalla töyssyä.

Vierailija
19/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään heilauta. En minä myöskään kiitä vastaantulevia kävelijöitä siitä, että eivät pahoinpidelleet minua

Vierailija
20/29 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan niissä paikoissa, joissa autoilijat eivät yleensä anna tietä, ja pysähtyminen on kiitoksen arvoinen teko.