Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa, että suurin osa ihmisistä luulee olevansa keskimääräistä fiksumpia!

Vierailija
23.11.2017 |

Huomaa tälläkin palstalla. Joka aloituksissa ilkeämielisiä ja ylimielisiä kommentteja, joissa piilotetusti tai suoraan halutaan korostaa omaa (luultua) erinomaisuutta. Jos joku ei jaksa kirjoittaa kommenttejaan kieliopillisesti oikein, niin välittömästä on kielipoliisit tai muut besservisserit niskassa hönkimässä. Vähänkin poikkeavia kommentteja tai valintoja ollaan aina nokkimassa " et taida olla ihan penaalin terävin kynä"- tyyliin. Omaa "nokkeluutta" korostetaan ilkeämielisillä ja katkerilla kommenteilla. Mutta näinhän se menee, tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Oikeasti fiksuilla, saati viisailla ihmisillä, ei ole tätä jatkuvaa itsensä korostamisen ja muiden alentamisen tarvetta. Ilkeys ei myöskään ole älykkyyden merkki.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tosin puolet ihmisistä on. Jos on käynyt yliopistoa, kuuluu luultavimmin näihin. Toki kuvailemaasi käytöstä se ei tee hyväksyttäväksi.

Vierailija
2/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla on usein myös muutama erittäin " viisas ja pätevä" ihminen...."huoh". Useimmiten juuri ne, joilla siihen olisi vähiten varaa.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavinta on juurikin sellaiset ihmiset jotka ovat hirveän itsevarmoja omasta älykkyydestään ja tekee tuhoja tajuamatta ollenkaan mitä teki tai sanoi. 

Vierailija
4/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tälläkin palstalla. Joka aloituksissa ilkeämielisiä ja ylimielisiä kommentteja, joissa piilotetusti tai suoraan halutaan korostaa omaa (luultua) erinomaisuutta. Jos joku ei jaksa kirjoittaa kommenttejaan kieliopillisesti oikein, niin välittömästä on kielipoliisit tai muut besservisserit niskassa hönkimässä. Vähänkin poikkeavia kommentteja tai valintoja ollaan aina nokkimassa " et taida olla ihan penaalin terävin kynä"- tyyliin. Omaa "nokkeluutta" korostetaan ilkeämielisillä ja katkerilla kommenteilla. Mutta näinhän se menee, tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Oikeasti fiksuilla, saati viisailla ihmisillä, ei ole tätä jatkuvaa itsensä korostamisen ja muiden alentamisen tarvetta. Ilkeys ei myöskään ole älykkyyden merkki.

*besserwisser

Vierailija
5/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta viidenteen, jos joku ei "jaksa" kirjoittaa kommenttiaan kieliopillisesti oikein yleensä tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö ei oikeasti osaa kirjoittaa kommenttiaan kieliopillisesti oikein.

Todennäköisesti tiedät, että kirjoitustaito on monilla todella heikkoa. 

Oleellista on, että tulee ymmärretyksi.

Vierailija
6/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti, haukutaanko täällä poikkeavia kommentteja jos ne on perusteltuja?

Jos kertoisin juovani litran kahvia päivässä niin varmaan saisin kasan ihmetteleviä kommentteja. Jos sanoisin, että tutkimusten mukaan suuri kahvinkulutus vähentää mm. syöpä- ja diabetesriskiä, ja juonkin litran päivässä, niin varmaan kommentit olisivat erilaisia. Litra on määränä liioiteltu, älkää takertuko siihen.

Kyllä (sosiaaliseen) älykkyyteen ja toisaalta ihan sivistykseenkin kuuluu myös se, että osaa ilmaista itseään riittävän hyvin jotta myös kaveri ymmärtää mistä on kyse.

Vierailija
7/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt yliopiston enkä ole luultavasti yhtään keskimääräistä älykkäämpi kokonaisälykkyyttä mitattaessa. Mulla on muita luonteenpiirteitä, mm. sitkeys ja määrätietoisuus, jolla kompensoin sitä. En ole myöskään koskaan ollut erityisen hyvä missään enkä ole myöskään käytännöllinen, jonka takia olen päätynyt yliopistoon.  Mielestäni myös kaikki ystäväni ovat taviksia ja heistä noin puolella on yliopistotutkinto. Muutama pitkäaikainen ystävä on tohtori ja he ovat päteviä omalla alallaan, mutta en usko, että ovat yhtään älykkäämpiä kuin esim. kuin esimerkiksi samaan ystäväpiiriimme kuuluva ihminen, jonka ammatti on sähkömies. Missään käytännön elämässä ei huomaa mitään eroa älykkyyden suhteen. 

Vierailija
8/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta viidenteen, jos joku ei "jaksa" kirjoittaa kommenttiaan kieliopillisesti oikein yleensä tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö ei oikeasti osaa kirjoittaa kommenttiaan kieliopillisesti oikein.

Välillä toki näinkin. Itse kirjoitan työkseni ja väitän sen osaavani. Mutta tällä palstalla olen ollut muun  muassa "lukihäiriöinen" ja oikeinkirjoitustani on taivasteltu. Kirjoitan tänne puhekieltä enkä jaksa korjailla virheitä. EVVK

Vierailija
9/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule olevani keskimääräistä fiksumpi, vaan tiedän muiden olevan keskimääräistä tyhmempiä :)

Vierailija
10/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä toki näinkin. Itse kirjoitan työkseni ja väitän sen osaavani. Mutta tällä palstalla olen ollut muun  muassa "lukihäiriöinen" ja oikeinkirjoitustani on taivasteltu. Kirjoitan tänne puhekieltä enkä jaksa korjailla virheitä. EVVK

Tulkitsin edellisen toisin, ja lopussa tullut  "Oleellista on, että tulee ymmärretyksi" tarkoitti mielestäni että kielioppisääntöjä tärkeämpää olisi kunhan sisällön tarkoitus selkiää lukijalle. Mutta tässähän tämä nähdään kuinka eri tavalla eri ihmiset voivat viestin lukea.

Vierailija
11/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä ihminen voi olla aivan helposti älykäs, ei mikään luonteenpiirre älykkyyttä neutraloi. Se sitten riippuu asiayhteydestä, että kannattaako olla ilkeä, joskus voi jopa kannattaa ja yleensä sitten ei. Älykkyyshän vain antaa enemmän tulivoimaa olla halutessaan ilkeä, ja se ilkeän käytöksen arvioiminenkin on aika subjektiivista. Vuorovaikutustaitojen ja älykkyyden sekoittaminen kertoo enemmän halusta määrittää älykkyys normien kautta, sille linjalle lähdettäessä voi ihan yhtä hyvin rajata älykkyyttä pukeutumisen perusteella. Kuuleehaan näitä "fiksusti pukeutunut" kommentteja, mutta niistä on se kuuluisa todellinen älykkyys aika kaukana.

Vierailija
12/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin toivon olevani keskimääräistä fiksumpi.

Vierailija
13/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tutkitusti huippukorkea älykkyys, mutta tällä palstalla olen saanut kuulla usein olevani holhouksen tarpeessa oleva idiootti. Tavikset ei ymmärrä korkealentoisia juttujani.

Vierailija
14/14 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitää olla kilpailua. Myös näin ventovieraiden kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän