Hekan asunnot / Junonkatu 9
Hei , onks täällä muita jotka hakenut asuntoo ko. kohteesta .Oletteko jo saanut mitään tieto onko asukas valintoja jo tehty ?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Meille tarjottiin melko nopeesti kuun alussa. Ei asuta hekalla ja saatiin kolmio.
Nyt kyllä täytyy kysyy mikä tilanne teillä oikein ollu että ootte sit saanu?
Toivotaan että kämpän saaneista edes valtaosa olis sellasia jotka oikeasti sitä tarvitsivat. Meiltä tosiaan myydään asunto alta, itse pienen lapsen kanssa kotona ja miehellä pienet tulot. Kaikki säästöt menneet elämiseen ja vastoinkäymisiin, niin oltaisiin todella tarvittu asunto. Ei ole isovanhempia eikä ketään keltä voisi pyytää apua tiukassa tilanteessa.
Tasan ei mee nallekarkit.
Ei mikään ihmeellinen, ihan perus asunnon tarpeessa olevia ollaan, ei mitään radikaalia. Ollaan haettu monesti aiemminkin ja oltu silloin tiukemmassa tilanteessa. Mä uskon että nää uudiskohteet joko arvotaan tai luultavasti rakennetaan niin että tietyssä elämäntilanteessa olevia/tiettyä tulotason/kulttuuritaustaa ym tulee tietyn verran.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihmeellinen, ihan perus asunnon tarpeessa olevia ollaan, ei mitään radikaalia. Ollaan haettu monesti aiemminkin ja oltu silloin tiukemmassa tilanteessa. Mä uskon että nää uudiskohteet joko arvotaan tai luultavasti rakennetaan niin että tietyssä elämäntilanteessa olevia/tiettyä tulotason/kulttuuritaustaa ym tulee tietyn verran.
Jaaha...Nyt ärsyttää kyllä vielä enemmän 😕 Meille kun sanottiin että todella hyvät perustelut saada ja erittäin kiirellisiä oltiin. Ihan perus tulot ei mitkää erityiset kun lasten kanssa kotona ja mies töissä...täytyy vaa laittaa uutta hakemusta ja toivoo parasta että täältä p*skaloukusta päästään...
Meille tarjottiin myös marraskuun alkupuolella jo vaihtona asuntoa Junonkadulta. 30% asunnoista on mennyt suoraan jo Hekalla asuville ja loput on sitten muille hakijoille, kuten näissä uudiskohteissa on tapana tehdä. Meillä on ahdas asunto ja lapsia, sekä asutaan jo Kalasatamassa. Päästiin nyt suurempaan asuntoon.
oliko teillä kolmio me laitettiin myös hakemukseen jos vapautuu edellisestä kalasataman asunnosta ollaan myös kiinnostuneita
Sain asunnon mitä hain. Ilmoitettu jo kaksi viikkoa sitten. Haluisin ihmiset vielä teille ketkä ei tiedä Hekan toiminnasta. Että kaikissa asunnoissa on tuloraja jotka eivät siis ole vapaa rahoitteisia. Toisekseen se riippuu ihan elämäntilanteesta jne. Palkka kuinka iso, luottotiedot onko kunnossa. Uusiin kohteisiin tarkistetaan nekin, että onko vuokra velkoja mm. Sitten onko lapsia. Valitolla duunissa. Tarpeellisuus. Niillä kenellä katto pään päällä ei ole kiireellisten joukossa. Junon asuntoja haki miltei 2000 ihmistä. Joten varmasti jokainen ymmärtää, et joku jää nuolee näppejä!!! Olen myöa itse ollut tilanteessa että olin asunnoton ja asuin ykstyisellä aikoinaan pienellä palkalla maksoin. Olin jonossa pari vuotta ennen kuin nyt tärppäsi. Kuinka kauan te olette ootelleen ylipäänsä stadin asuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että kämpän saaneista edes valtaosa olis sellasia jotka oikeasti sitä tarvitsivat. Meiltä tosiaan myydään asunto alta, itse pienen lapsen kanssa kotona ja miehellä pienet tulot. Kaikki säästöt menneet elämiseen ja vastoinkäymisiin, niin oltaisiin todella tarvittu asunto. Ei ole isovanhempia eikä ketään keltä voisi pyytää apua tiukassa tilanteessa.
Tasan ei mee nallekarkit.
Kyllä stadin asunnoilta perheet asunnon saa jos on jäämässä asunnottomaksi mutta silloin pitää olla valmis ottamaan mitä tahansa eikä vaan mitään Junonkatuja.
Eihän stadin asuntojen jako tapahdu mitenkään tarpeen mukaan sehän on selvä ja se monipuolinen asukasrakenne tarkoittaa vaan sitä että Kontula pysyy Kontulana ja Arabianranta Arabianrantana. Ja tästä "hienosta" yrityksestä muodostaa monipuolinen asukasrakenne Hekalla on kuitenkin selviä spurgu taloja ja sitten niitä tavallisia taloja. Sitäpaitsi eihän ne stadin asuntojen "unelma vuokralaiset" eli juuri tulorajoja hipovat keskituloiset suostu edes ruksimaan aluevaihtoehdokseen niitä spurgu alueita tai taloja.
Vitsinä meilläkin hakemus uusiin Hekan taloihin mutta mitään en ole edes odottanut. Sen verran selväksi käynyt että tarve ei määrittele sitä saako asunnon vai ei ja esim. tilanteissa joissa perhe tarvitsee isomman sen isomman saa monesti jopa joku pienempi perhe. Tämä on tätä "tapauskohtaista" harkintaa.
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja kun stadin asunnot.
Meille tarjottiin melko nopeesti kuun alussa. Ei asuta hekalla ja saatiin kolmio.