Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte elää ilman päihteitä?

Vierailija
23.11.2017 |

Miten päihteettömät ihmiset jaksavat elää? En voisi ikinä luopua alkoholista tai pilvestä. Eihän hullukaan tätä selvinpäin kestä.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kanssa samaa mieltä. Ilman päihteitä on aivan liian tylsää. Siis niin booring ettei sitä kestä.

Ei päihteet vaikuta mitenkään .

Vierailija
102/132 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein kokeiluni alkoholin kanssa vasta parikymppisenä, kun jonkinlaisesta kunnioituksesta väkivaltaisen alkoholistin kanssa kasvanutta vanhempaani kohtaan olin siihen asti siitä pidättäytynyt. Oon järkeillyt, että kun olin niin kauan elänyt ilman, oli varmaan siksi helppoa myös hyvin pian luopua juomisesta. Ei siinä musta ollut mitään niin hienoa, että olisin halunnut sitä jatkaa, etenkään kun tulin todella huonovointiseksi ihan pienestäkin määrästä.

Muista päihteistä mua ei ole koskaan kiinnostanut muut kuin ehkä pilvi vähän, mutta sen jälkeen kun luin, että jotkut ovat ensimmäisestä kokeilusta alkaneet kärsiä dissosiaatiosta, joka ei ole välttämättä mennyt ohikaan, unohdin nekin ajatukset hyvin äkkiä. Lapsuuden traumatisoitumisen vuoksi kärsin jo muuten hyvin voimakkaasta dissosiaatiosta, joka on musta yks kauheimpia olotiloja. En halua ottaa mitään riskiä, että pahentaisin sitä tai pilaisin lopullisesti mahdollisuuteni parantua..

Oon myös terapiassa opetellut olemaan myös ikävämpien tunnetilojeni kanssa, jotten kokisi tarvetta turruttaa tai irtileikata niitä.. Vielä toisinaan käytän ruokaa tohon tarkoitukseen, mutta edistystä on kyllä tapahtunut huimasti ja koko ajan parempaa kohti menen. Jos elämässä on jokin kurjasti, pyrin muuttamaan sen siinä määrin kuin mahdollista, hyväksymään loput sekä löytämään iloa jostain muusta.

Ihailtavaa itseensä tutustumista ja todellakin omalle epämukavuusalueelle hyppäämistä. Kaikista ei ole siihen. Olet rohkea! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Stara
103/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painelen niin tän kans 🤣

Vierailija
104/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. OIen lopettanut kaikki nuoruuden hurjastelut ja alkoholin käytön mutta poltan edelleen viikonloppuisin.

Vierailija
105/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaista elämä olisi nuppi sekaisin , kun ei ole kokemusta ,menee ihan hyvin näin

Mikä on salaisuutesi? Siis että miten maltat päivästä toiseen olla kokeilematta..?

Oudosti muotoiltu kysymys. Viina ja tupakka maistuvat pahalle ja päihteistä tulee vaikka minkälaisia krapuloita, myrkytyksiä ja mahakatarreja. Aivan helposti ja mieluummin on kokeilematta.

-eri

Kannabiksesta ei tule myrkytyksiä eikä krapuloita. Se on aineena niin myrkytön ettei sen käyttöön ole kuollut yhtään ihmistä. Mitään oikeaa syytä kannabiksen kieltoon ei ole.

Vierailija
106/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut venlafaxin monta vuotta käytössä, en tiedä jaksaisinko ilman.

Vierailija
107/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulat vaan pahenee iän myötä. Siksi selvinpäin. 

Vierailija
108/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet kuten alkoholi aiheuttavat aivoissa epätasapainoa. 

Vierailija
109/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteet kuten alkoholi aiheuttavat aivoissa epätasapainoa. 

Alkoholi on luotinaine ei aivoille hyväksi.

Vierailija
110/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakkaan. Olen ollut alkoholisti yli 30 vuotta. Käynyt vuosia AA:sa, terapia ryhmissä ja yksityisessä terapiassa, olen ollut monta kertaa itse maksamassani kuntoutuksessa yms. Mutta korkki aukeaa joka kerta ennemmin tai myöhemmin halusin tai en. Minulla on mielenterveys ongelmia, mm. Krooninen masennus joka alkoi jo lapsena, ennenkun olin ensimäistä huikkaani maistanut ja luulen sen olevan osa syy jatkuvaan epäonnistumiseen ja itsetuhoisuuteen. Myös muita jo lapsena todettuja mielenterveys ongelmia löytyy joita ei ole saatu hoitotasapainoon edes pitkinä (useaamman vuoden) raittius jaksoina ja joihin on raittiina jaksoina kokeiltu niin lääkityksiä kuin terapioitakin. Jossain kohtaa päässä prakaa ja kohta sit se aina korkki aukeaa. Nykyään olen täysin luovuttanut kun viimeisin kymmenistä raittius jaksoista päättyi epäonnistumiseen ja hyväksynyt nyt sen tosiasia että kaikki eivät tästä vaan voi selvitä, kaikilla ei se raittius kanna vaikka päällään seisoisi joten turha pyristellä vastaan, juon kunnes kuolen jotta tämä helvetti päättyy. 

Vierailija
111/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaista elämä olisi nuppi sekaisin , kun ei ole kokemusta ,menee ihan hyvin näin

Kun kokeilet kerran, tiedät mistä olet jäänyt paitsi eikä takaisin ole paluuta.

-AP

Kokeilse kerran tunnin juoksulenkkiä, minkä aikana ne sun aivojen aineet menee ihan luonnollisesti sekaisin ilman päihteitä tai pilveä, niin siltä tieltä ei ole paluuta. Liikunta, terveellinen ruoka ja reilut 7-8 tunnin unet yöaikaan on ihmiselle parasta huumetta, jonka dokaus jatkuu sinne kuolemaan asti.

En ole ap, mutta olen harrastanut aktiivisesti vaikka mitä: rullaluistelua, juoksua, luistelua, tanssia, pyöräilyä, uimista, ratsastamista, kiipeilyä, vaeltamista, voimanostoa jne jne. mutta silti en pääse eroon siitä, että välistä vain tekee mieli olla pienessä nousuhumalassa. Itsellä ei ainakaan todella aktiivinenkaan liikunta ole vienyt pois halua päihtyä edes silloin tällöin.

Vierailija
112/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuun alussa tuli sellainen olo, ett voisin kokeilla miltä tuntuu olla tipattomalla hiukan aikaa. Eipä oikeastaan tunnu miltään ihmeelliseltä.Vieläkään ei ole tullut tilannetta, jossa olis pakko ottaa brändiä tai viiniä. Tai olutta tai siideriäkään. Ehkä musta on tullut vanha, kun ei viinakaan enää maistu?

Vierailija
113/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksakkaan. Olen ollut alkoholisti yli 30 vuotta. Käynyt vuosia AA:sa, terapia ryhmissä ja yksityisessä terapiassa, olen ollut monta kertaa itse maksamassani kuntoutuksessa yms. Mutta korkki aukeaa joka kerta ennemmin tai myöhemmin halusin tai en. Minulla on mielenterveys ongelmia, mm. Krooninen masennus joka alkoi jo lapsena, ennenkun olin ensimäistä huikkaani maistanut ja luulen sen olevan osa syy jatkuvaan epäonnistumiseen ja itsetuhoisuuteen. Myös muita jo lapsena todettuja mielenterveys ongelmia löytyy joita ei ole saatu hoitotasapainoon edes pitkinä (useaamman vuoden) raittius jaksoina ja joihin on raittiina jaksoina kokeiltu niin lääkityksiä kuin terapioitakin. Jossain kohtaa päässä prakaa ja kohta sit se aina korkki aukeaa. Nykyään olen täysin luovuttanut kun viimeisin kymmenistä raittius jaksoista päättyi epäonnistumiseen ja hyväksynyt nyt sen tosiasia että kaikki eivät tästä vaan voi selvitä, kaikilla ei se raittius kanna vaikka päällään

Totta. Kaikki ei selviä. Sun osasi on siihen kuolla. Hyvä niin. Yksi juoppo vähemmän aiheuttamassa pahaa ympäristölleen. 

Vierailija
114/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa alkoholin juomisesta mitään iloa. Tulen kyllä humalaan, eli muutun kömpelömmäksi ja vartaloa on ahdistavan vaikea hallita ja naama puutuu ja sanoja on vaikea lausua selvästi. Mutta en ymmärrä miksi toiset nauttivat sellaisesta, ehkä saavat jonkin hauskan olon jota en itse saa. Kannabiksesta en tiedä, mutta ainakin ilokaasu vain haisi pahalle ja esilääke jonka piti auttaa ennen hammasoperaatiota, ei muuttanut oloa mitenkään tavallisesta.

Joten koska en saa mitään kiksejä päihteistä, en niitä käytä. Sen sijaan sokeri tekee ihmeitä ololle.

Vierailija
115/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä narkit voi ymmärtää.

Vierailija
116/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut venlafaxin monta vuotta käytössä, en tiedä jaksaisinko ilman.

Tsemppiä. Se on loppujen lopuksi aika voimakas lääke ja vaikuttaa aika vahvasti ihan ihmisen elämänvalintoihin.. 

Vierailija
117/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen asenne kertoo jo pahasta riippuvuudesta. Hakekaa apua. Tuossa joku jo kertoikin, miten liikunta "huumaa" aivot. Hoidan mielenterveyttäni liikkumisella. Ilman sitä ei jaksaisi

Vierailija
118/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paghaiten ilman. Mitään muuta ne eivät tuo kuin ongelmia

Vierailija
119/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paghaiten ilman. Mitään muuta ne eivät tuo kuin ongelmia

Kissa ehti muokkaamaan tekstiä

Vierailija
120/132 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille ympäristölle? En ole koskaan hankkimut parisuhdetta tai lapsia koska en ole halunnut altistaa muita sairaudelleni. Vanhempani ovat kuolleet, emmenkä olleet läheisiä heidän eläessäkään, emmekä tekemisissä. Ystäviä minulla ei ole koskaan ollut, enkä ole koskaan ollut tekemisissä sukulaisteni kanssa. Vietän aikaa vain kotona, poissa muiden silmistä, jos poistin kotoani on ne käynnit olleet AA tai päihdeterapia käyntejä. Elätän itseni pienyrittäjänä eikä minulla ole työyhteisöä. Työhön ei humala vaikuta sillä työni on sellaista jonka muut tekee, lähettää varastooni ja minä vain vuokraan ja laskutan. Tässä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä kuin hyvin satunaisesti ja sekin ainoastaan sähköpostin välityksellä jotka hoidan selvinpäin ollessani. En toki ole humalassa jokaista tuntia vuodesta vaikka juoppo olenkin. Myös meillä juopoilla on selviä päiviä, ainakin useimmilla. Niin mulle ympäristölle aiheutan haittaa? Kotini seinille ja huonekaluillekko se tulee paha mieli dokaamisestani? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan