Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#metoon paras anti: pervot pelkäävät julkisuutta

Vierailija
23.11.2017 |

Olen niin onnellinen tästä somekamppiksesta, vaikken yleensä somejutuista tykkää. Nyt löytyi ase, jolla käpälehtijät ja rasvaisten vitsien kertoilijat jäävät kiinni tavalla tai toisella. Ihanaa, että löytyi keino käräyttää nämä virastojen, järjestöjen, firmojen, oppilaitosten ja harrasteryhmien pervoilijat.

On edes joku kanava tuoda tämäkin nolo käytös julki.

Ruotsissahan osa on saanut jopa potkut hommistaan tämän seurauksena.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mä olen alkanut pelkäämään naisia kun ei teihin saa mitään kontaktia. Olette kuin nukkeja mille ei saa puhua tai katsoa. Taidan ruveta homoksi. Pitää ensiksi löytää söpö nuorempi mies homoilukaveriksi.

Vierailija
2/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ei!!! Naiset menettivät rintojen kourijan ja rasvaisten juttujen kertojan homoille! Nyt ranteet auki...

Vierailija
4/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mä olen alkanut pelkäämään naisia kun ei teihin saa mitään kontaktia. Olette kuin nukkeja mille ei saa puhua tai katsoa. Taidan ruveta homoksi. Pitää ensiksi löytää söpö nuorempi mies homoilukaveriksi.

Saa puhua, mutta mietipä ensin, että puhuisitko juttujasi esim. äitisi kuullen.

Se on hyvä mittari siitä, ollaanko asiallisella linjalla vai ei.

Ja perseen puristelu tms käsiksi käyminen ei ole mikään kohteliaisuua, vaan todella kuvottavaa ja oksettavaa toimintaa.

Näillä pääset alkuun

Vierailija
5/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja perseen puristelu tms käsiksi käyminen ei ole mikään kohteliaisuua, vaan todella kuvottavaa ja oksettavaa toimintaa.

Näillä pääset alkuun

Mun ei tarvitse päästä alkuun kun olen reilusti tuollaisen käytöksen yläpuolella ollut aina.

Vierailija
6/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä pääset alkuun

No en kyllä äiteelle menisi ehdottamaan panemista.

Vierailija
7/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä pääset alkuun

Hienoa, nyt alat tajuta. Älä ehdottele kenellekään muullekaan.

Vierailija
8/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti kaikenlaist ahdistelua vastaan. Mutta minne katosi oikeusvaltio? Kuka tahansa voi syyttää ketä tahansa ja syytetty menettää jopa työnsä. Kenenkään tarkistamatta, onko juttu edes totta.

Vierailija
9/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti kaikenlaist ahdistelua vastaan. Mutta minne katosi oikeusvaltio? Kuka tahansa voi syyttää ketä tahansa ja syytetty menettää jopa työnsä. Kenenkään tarkistamatta, onko juttu edes totta.

Kukaan ei ole menettänyt pelkän yksittäisen syytöksen takia työtään.

Vierailija
10/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa naurattaa nämä uhrimiehet jotka nyt itkevät että eivät uskalla olla tekemisissä naisten kanssa kun eivät vaan voi osata erottaa ahdistelua normaalista kanssakäymisestä. Yhyy tyhmät naiset en puhu teille ollenkaan jos en saa samalla kertoa kuinka pantavia olette! Koska sään kommentointi ja perseen kommentointi ovat näiden sosiaalivammaisten mielestä ihan sama asia.

Vierailija
11/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä pääset alkuun

Hienoa, nyt alat tajuta. Älä ehdottele kenellekään muullekaan.

Jep, nyt aletaan olla asian ytimessä.

Ennen sitä panemista nimittäin yleensä tutustutaan. Ollaan kohteliaita, kiinnostutaan yms. Toisinaan tällöin ne asiat etenevät han itsestään sinne haluttuun lopputulokseen.

Ja tosiaan, älä edes pitkänkään juttelun jälkeen tölväise "mennääks panee??!"

Oikeastaan parempi, ettet sano tuota koskaan ikinä missään. Eri asia sitten parisuhteessa, jos vaimosi syttyy tuollaisesta.

Vierailija
12/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

metoo poistaa lähentelyn samalla tavalla kuin keskustelu koulukiusaamisesta, jota on käyty 30 vuotta, on poistanut kiusaamisen, eli ei mitenkään.

Vierailija
13/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni isoin juttu tässä on ollut se, että kampanja on tuonut esiin seksuaalisen häirinnän eri tavat ja sen yleisyyden. Olen saanut termit niille inhottaville ja hävettäville kokemuksille, joita oli teini-iän työpaikassani ja joiden en ollut jotenkin tajunnut olevan ahdistelua, koska kukaan ei puristanut tissistä tai raiskannut.

Olin siis itse juurtunut siihen samaan ajatteluun, että vain suoranainen käsiksi käyminen on seksuaalista ahdistelua ja kaikki muu vaan pitää sietää ja on sitä paitsi ehkä vähän mun oma vika. Ihan oikeasti vuosikausia parikymppisenä elin siinä uskossa, että jotenkin vahingossa annan miehille jotain seksisignaaleja, jotka aiheuttavat asiattoman käytöksen. Syytin itseäni siitä, että olin sosiaalisesti taitamaton joutuessani toistuvasti juttujen kohteeksi.

Ne jutut siis oli sellaista taukohuoneessa vihjailua, että yritän iskeä varattuja miehiä ja olen rakastunut pomoon tms. Työasussakin oli jotain eroottista, vaikka se oli työpaikan tarkoama kokohaalari (sellainen raksahaalari). Mutta kyllähän siinäkin pystyi pyllyään "esittelemään".

On ollut vapauttaa nyt vuosia myöhemmin tajuta, että ei, minä ujona kilttinä helposti punastuvana tyttönä en ollut syyllinen. Enkä mä enää aio työssä ja kaikkialla tuskailla sitä, että miten mä nyt olisin antamatta vahingossa taas jotain signaaleja.

Vierailija
14/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin anti on se että nyt pesuveden mukana menee nää kostonhimoisten leidien valesyytökset. Kukaan ei tarkista tai se on ylipäätään mahdotonta tarkistaa mikä on totta ja mikä ei. Täysin syyttömän elämä voidaan pilata hetkessä, vain vihjaus riittää, työt, perhe ja maine on mennyttä. Jos toimittaisiin vastuullisesti tehtäisiin rikosilmoitus poliisille eikä käynnistettäisi täysin absurdeihin mittoihin yltävää somekampanjaa.

Vierailija
15/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin anti on se että nyt pesuveden mukana menee nää kostonhimoisten leidien valesyytökset. Kukaan ei tarkista tai se on ylipäätään mahdotonta tarkistaa mikä on totta ja mikä ei. Täysin syyttömän elämä voidaan pilata hetkessä, vain vihjaus riittää, työt, perhe ja maine on mennyttä. Jos toimittaisiin vastuullisesti tehtäisiin rikosilmoitus poliisille eikä käynnistettäisi täysin absurdeihin mittoihin yltävää somekampanjaa.

Ehkäpä tässä aika isona tulppana on ollut se, että poliisia ei kauheasti ole kiinnostanut. Heilläkin on tainnut olla tota "kostonhimoinen vaan oot" -asennetta.

Vierailija
16/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kuka muka on oikeasti menettänyt työpaikkansa ilman todisteita? Väärin syin potkujen antamisesta rupsahtaa valtavat sakot. Lisäksi valehtelusta saa syytteen kunnianloukkauksesta. Vaikka niitä syytöksiä tulee, se ei automaattisesti tarkoita että mies menettää työpaikkansa. Ja silloinkin, kun joku tuomitaan oikeudessa raiskauksesta, Suomessa tuomio on... mitä, vuosi ja risat?

Mutta yhyy, miesraukat! Tulevaisuus pilalla!

Vierailija
17/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kuka muka on oikeasti menettänyt työpaikkansa ilman todisteita? Väärin syin potkujen antamisesta rupsahtaa valtavat sakot. Lisäksi valehtelusta saa syytteen kunnianloukkauksesta. Vaikka niitä syytöksiä tulee, se ei automaattisesti tarkoita että mies menettää työpaikkansa. Ja silloinkin, kun joku tuomitaan oikeudessa raiskauksesta, Suomessa tuomio on... mitä, vuosi ja risat?

Mutta yhyy, miesraukat! Tulevaisuus pilalla!

Totta, lisäksi tässä on taas tiputtu kaulaa myöten miehet-naiset-taisteluun ja unohdettu, että seksuaalisen häirinnän kohteena on myös miehiä/poikia (metoo-julkisuudessakin ollut näitä) ja häiritsijä voi olla nainen. Koska kyllähän sen täytyy olla niin, että kostonhimoisuus on yksinomaan naisten ominaisuus, ja aina niin suoraselkäiset miehet tästä kärsivät.

Vierailija
18/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ihan tuulesta temmataan syytteitä, jos useampi uhri kertoo samoja juttuja samasta henkilöstä? Nyt on somen ansiosta helpompi jakaa kokemuksia ja huomata, että muutkin ovat joutuneet samassa paikassa saman henkilön ahdistelemaksi. Hyvä niin. Ennen vain vaiettiin.

Ja tosiaan, mieskin voi joutua epäasiallisen kommentoinnin kohteeksi. Esim. mun mieheni joutui 20-vuotiaana ekassa työpaikassaan vanhemman rouvan (50+) ahdisteltavaksi. Sai jatkuvasti kuulla, että:"Tuus poika tänne vierihoitoon tissien väliin!" Ja muuta mukavaa. Kopeloikin.

Eipä itselläkään ole kovin kivoja kokemuksia. Nuorempana melkein jokaisessa työpaikassa joku ukko kommentoi minusta jotakin seksuaalissävytteistä, vaikken ollut mitenkään tyrkyn oloinen, ainoastaan nuori ja nätti. Se oli järkyttävää, koska olin tullut tekemään töitä, enkä todellakaan ajatellut työkavereista MITÄÄN sellaista. Yök!

Vierailija
19/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä koko hömppä vain vahvisti sitä käsitystä, että todella pieni joukko naisista on järki päässä. Loput ovat äärimmäisen typeriä kotkottajia, jotka saavat yhdistettyä voimansa ainoastaan silloin, kun on mahdollisuus kyykyttää miehiä. He kokevat koko sukupuolensa pelkkinä uhreina. Jos miehet toimisivat samoin, heitä sanottaisi ämmiksi.

Vierailija
20/42 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä koko hömppä vain vahvisti sitä käsitystä, että todella pieni joukko naisista on järki päässä. Loput ovat äärimmäisen typeriä kotkottajia, jotka saavat yhdistettyä voimansa ainoastaan silloin, kun on mahdollisuus kyykyttää miehiä. He kokevat koko sukupuolensa pelkkinä uhreina. Jos miehet toimisivat samoin, heitä sanottaisi ämmiksi.

Minusta kyykytys on sitä seksijuttujen tyrkytystä sille toiselle, viattomalle osapuolelle, joka ei niitä halua kuulla tai kokea! Tapa näyttää omaa vahvuutta (tai olla säälittävä runkku), kun heikommalla oleva tyyppi ei voi tai uskalla sanoa sexi-sepolle vastaan siinä tilanteessa.

Itse olen alkanut heittää yhtä törkeää läppää takaisin näille vihjailijoille. Sanon tilanteessa suoraan, ettei mua kiinnosta hänen seksuaalinen maailmansa/kopelointinsa. Nuorempana en uskaltanut, mutta nyt pistän luun kurkkuun. Ja nolaan tyypin ihan julkisesti muidenkin läsnäollessa: "Ai niin, kun sun oli ihan pakko työntää kätes pikkujouluna mun perslle, vaikka sun pieni munas ja ruma naamas ei edes kiinnosta mua, olen perheellinen ihminen."