En halua makeita suolakurkkuja vaan SUOLAISIA
Kommentit (34)
Tynnyreistä irtonaisina ostan. Ja tosiaan ne venäläiset ovat erittäin suolaisia, sanoisinpa pikisuolaisia, mutta kun suolaisesta tykkää, niin mikäs siinä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mielikuva kaupassa kurkkupurkkien edessä jalkaa polkevasta pissiksestä: "En HALUU!!!" 😝
Siis sieltä sammioista ne kurkut kannattaa valita irtomyynnistä, eikä ostaa purkeissa olevia.Paitsi että sammiokurkut ovat lähes sata varmasti makeita etikkakurkkuja. Vuosiin en ole ainakaan oman ja lähikaupunkien kaupoista löytänyt sammioituja suolakurkkuja. Siksi niitä on etsittävä valmiiksi pakattujen tuotteiden hyllyistä.
Joku valitti suolakurkun hinnoista. Kotimaiset ovat kalliita. Mutta esim. puolalaiset ja ukrainalaiset tölkissä ovat edullisempia kuin sammiokurkut.
Ap:lle vinkkinä. Lue tuoteselosteet ja valkkaa niitä, joissa lukee maitohappokäytetty. Eikä mainita etikkaa tai vastaavia säilytysaineita.
Kyllä meillä ainakin löytyy prismasta sammiossa.
Vierailija kirjoitti:
mulla on suolakurkku housuissa, kelpaisiko?
Tarvitsen stroganoffiin pikkupalasina, onko sulle ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mielikuva kaupassa kurkkupurkkien edessä jalkaa polkevasta pissiksestä: "En HALUU!!!" 😝
Siis sieltä sammioista ne kurkut kannattaa valita irtomyynnistä, eikä ostaa purkeissa olevia.Paitsi että sammiokurkut ovat lähes sata varmasti makeita etikkakurkkuja. Vuosiin en ole ainakaan oman ja lähikaupunkien kaupoista löytänyt sammioituja suolakurkkuja. Siksi niitä on etsittävä valmiiksi pakattujen tuotteiden hyllyistä.
Joku valitti suolakurkun hinnoista. Kotimaiset ovat kalliita. Mutta esim. puolalaiset ja ukrainalaiset tölkissä ovat edullisempia kuin sammiokurkut.
Ap:lle vinkkinä. Lue tuoteselosteet ja valkkaa niitä, joissa lukee maitohappokäytetty. Eikä mainita etikkaa tai vastaavia säilytysaineita.
Kyllä meillä on Prismoissa ja Citymarketeissa ihan aina Myrttisen suolakurkkuja makeiden maustekurkkujen lisäksi. Useissa S-Marketeissakin (vähän isommissa) on yleensä just Myrttisen suolakurkkuja irtomyynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset joskus viipaloituna tässä hyvä työkaluniksi!
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71t1z2snRlL._SL1500_.j…
Ja mitä tulee aiheeseen, muistanko väärin vai onko niitä venäläisia suolakurkkuja ollut joskus hapankurkun nimellä.
Ruotsalaiset mauste-/sokerikurkut a´la Felix tms. on oma juttunsa - sinällään maistuvat hyvältä setsuurin päällä, mutta suolakurkkuja halutessa ostan irtomyynnistä.
Tokmannilta ostin lasipurkissa, nimeltään "Venäläinen suolakurkku". On juurikin maitohappobakteereja, ei lisättyä sokeria/säilöntäaineita jne. En tosin ole maistanut vielä, ovatko hyviä. Ostin, koska olen kyllästynyt liian makeisiin maustekurkkuihin, puhumattakaan niistä "amerikkalainen maustekurkku" nimellä myytävistä...oks.
Eine ole suolakurkkuja jos makeita ovat. Tokmannilta löysin purkissa venäläisiä suolakurkkuja, ei myrttisten veroisia mutta ihan syötäviä. Mukavan pienikokoisia naposteltavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei muuta kun rouskaiset palan kurkusta ja sitten vasta teet ostopäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on hyvin kehittynyt kesäkurpitsa ... - no oisko tämä offtopicci tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/132569/tosinopeet%20suolakurku…
Osta avomaankurkkuja ja tee itse, saat sellaisia kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi stroganoffi takertua kurkkuun tuonlaisen höysteen kanssa viimeisteltynä.
Valkosipulisuolakurkku on parasta!