Ehdottakaa mihin kouluttautua?
Olen kiinnostunut mm. teknisistä vempaimista ja vaikkapa ongelmien ratkaisuista. Myös ihmisten henkilökohtaisten ongelmien ratkaisu kiinnostaa. Olen empaattinen, mutta sosiaalisesti hiukan rajoittunut, enkä tykkää olla esillä. Minulla ei ole suuria heikkouksia tai vahvuuksia. Toivoisin, että voisin auttaa ihmisiä, joko jotain kehittämällä tai aivan suoraan. Mihin tällaiset kiinnostuksen kohteet voisivat sopia? ÄO on 135, eli korkeahko. Koulussa olin hyvää keskitasoa. En voi työskennellä eritteiden parissa, enkä pidä autolla ajamisesta. Asiakaspalvelutehtävissä olen liian jäykkä. Etsin alaa, joka työllistää ja antaa muutakin kuin palkan.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat täydelliseltä insinööriltä.
Ihan kiinnostava suunta, kiitos vastauksesta!
Jos vielä joku kommentti tulisi...
Mol.fi sivuilla voi tehdä ammatinvalinta -testejä. Ootko kokeillu?
Tietoliikenneinsinööri, riittää haastetta.
biokemia, lääketiede (tutkimus), koneinsinööri, sairaalafyysikko jne.
Käy naisten vapaaehtoinen asepalvelus ja hakeudu kadettikouluun. Voi erikoistua melko monenlaiseen tekniikkaan.
Syyrian,Somalian, Irakin, Afganistanin kielentulkkia varmaan tarvitaan joten työllistyminen olisi lähes varmaa.
Toivottavasti olet myös lapsirakas, sillä suurin osa tulevista asiakkaistasi on lapsia :) jotkut partaisia sellaisia.
Jos et osaa itse valita alaasi, mikään ei ilmeisesti oikeasti kiinnosta? Mitä jos vain makaisit sohvassa rassaamassa puhelinta?
Aika huono trolli
koodari kirjoitti:
Ohjelmointi on mukavaa.
Itsessään on joo mutta kyllä monilla näistä työpaikoista siitä on tehty jatkuvaa ahdistusta, kauhua ja painetta. Itse vaihtaisin alaa heti jos olisin nuorempi, mutta nyt kun on jo ikää 43 niin eiköhän sitä eläkeikään asti koiteta vaan kestää.
t. koodaava arkkitehti / tietojenkäpistelytieteen FM
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa itse valita alaasi, mikään ei ilmeisesti oikeasti kiinnosta? Mitä jos vain makaisit sohvassa rassaamassa puhelinta?
Aika huono trolli
Meitä on paljon ihmisiä joilla ei ole erityiskiinnostuksia tai lahjakkuuksia, mutta silti me yleensä yritämme löytää jonkun ainakin siedettävän tavan elättää itsemme työllämme. Itse olen löytänyt sen it-alalta. Ja ei siis mitenkään erityisemmin koskaan ole tietokoneet tai ohjelmointi mitenkään kiinnostaneet, mutta eipä ole mikään muukaan, joten valkkasin sitten semmoisen missä on hyvät palkat ja töitä riittää.
Vaikutat täydelliseltä insinööriltä.