Mistä saan rohkeutta jättää aviomies?
Olen n. 40-vuotias nainen, joka on vasta myöhään tajunnut oman seksuaalisen suuntautumisen. Miehen kanssa liittoa takana jo 15 vuotta, mutta en rakasta häntä enää. Mies on kaikinpuolin hyvä mies ja ihana isä lapsille. Miten voisin edes satuttaa häntä niin paljon, että jättäisin hänet.
Olen nyt tilanteessa, jossa olen rakastunut naiseen, mutta en uskalla hypätä suhteeseen hänen kanssaan. Lisäksi satutin tätä naista todella pahasti, enkä tiedä, haluaako hän edes enää nähdä minua.
Kommentit (20)
onks tää taas tää terapeuttiinsa retkahtanut?
Avoin suhde? Tämä tosin vaatii taitoa keskustella puolisonsa kanssa asioista avoimesti.
Eli jättäisit miehen heti, jos tuo nainen haluaisi sinut? Nyt epärehellisesti jäät roikkumaan liittoosi, kun ei ole vaihturia?
Eroa, miehesi ansaitsee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
onks tää taas tää terapeuttiinsa retkahtanut?
Mikä terapeuttiin retkahtanut? :D
Ap.
Miten voi noin myöhään vasta tajuta olevansa lesbo? En kyllä ymmärrä! Et ole kuitenkaan ihan vanha että se olisi sinunkaan nuoruudessa ollut niin iso tabu...
Etkö ole koskaan ennen ihastunut / rakastunut naiseen?
Vierailija kirjoitti:
Eli jättäisit miehen heti, jos tuo nainen haluaisi sinut? Nyt epärehellisesti jäät roikkumaan liittoosi, kun ei ole vaihturia?
Se nainen haluaa jo nyt minut, minä en vaan uskalla tehdä lopullista liikettä häneen suuntaan ja se häntä tässä yhtelössä loukkaa. Lisäksi sanoin sille asioita, mitä en tarkoittanut. Eikä olisi pitänyt sanoa.
Siinä olen samaa mieltä, mieheni ansaitsee parempaa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi noin myöhään vasta tajuta olevansa lesbo? En kyllä ymmärrä! Et ole kuitenkaan ihan vanha että se olisi sinunkaan nuoruudessa ollut niin iso tabu...
Eipä ole aiemmin tullut naista vastaan, joka olisi samallalailla vienyt jalat alta. Toki pieniä ihastumisia on ollut jo aiemmin, en vain tajunnut sitä silloin. Pidin vain näitä naisia jotenkin kiehtovina tyyppeinä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nainen haluaa jo nyt minut, minä en vaan uskalla tehdä lopullista liikettä häneen suuntaan ja se häntä tässä yhtelössä loukkaa. Lisäksi sanoin sille asioita, mitä en tarkoittanut. Eikä olisi pitänyt sanoa.
Ap.
Samoin tuo nainen ansaitsee parempaa.
Parasta olisi että oppisit ottamaan todellista vastuuta ja ihan yksiksesi miettisit millaista elämää haluat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Samoin tuo nainen ansaitsee parempaa.
Parasta olisi että oppisit ottamaan todellista vastuuta ja ihan yksiksesi miettisit millaista elämää haluat elää.
Plaaplaaplaa, täällä taas joku "kaikkitietävä" jakelee elämänoppejaan.
Mistä tiedät, että se on rakkautta eikä esim. himoa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että se on rakkautta eikä esim. himoa?
Hyvä kysymys. Sitä mietin itsekin hetkisen. Ehkä se on enemmän rakkautta, koska haluan olla hänen lähellä jatkuvasti, haluan tietää hänestä kaiken, sydän pakahtuu pelkästään hänen ajattelemisestaan ja hän on mielessäni ihan koko ajan. Hän tulee tosi usein minun uniin. Minulle ei ruoka maistu ollenkaan. Jos tuntisin himoa pelkästään, en tuntisi näin.
Ap.
Jättää aviomiehen(i). Opetelkaa suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille ei ole niin suurta merkitystä sillä, mikä on ihastuksen sukupuoli. Vastakkaisen sukupuolen kanssa tulee yleensä helpommin luotua suhteita, mutta jossain vaiheessa elämää tulee ehkä vastaan myös se samaa sukupuolta oleva suuri ihastus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli tabu vielä reilu kymmenen vuotta sitten kun itse tajusin. Pienellä paikkakunnalla ei nimittäin ollut yhtään julkilesboa tai -homoa
Hei! Sun pitää edetä nyt ihan askel askeleelta. Älä ota heti liian isoa palaa haukattavaksi. Eli ensin sun pitää kertoa miehellesi, että haluat erota. Jos se ei onnistu kasvotusten, niin kirjoita vaikka kirje tai sähköposti. Kokemukseni mukaan sen jälkeen on helpompi keskustella, kun toinen jo tietää jotain. Sitten teillä alkaa keskustelut, kuinka kaikki tehdään, miten jaetaan omaisuus jne.. Siihen vie varmasti viikkoja. En usko, että kaikki on heti selvää, enkä itse ainakaan ihan joka ilta töitten jälkeen jaksanut jauhaa niitä asioita. Sun pitää ajatella, että tämä on pidempi projekti, ennenkuin pääset uuteen elämään. Silti se voi olla edessä jo vaikka kuukauden päässä.
Ota sen naisen sähköposti tietoosi ja kirjottele sille kaikista tuntemuksistasi. Hän varmasti vastaa, jos sinä kiinnostat häntä. Kerro ihan rehellisesti kaikki, ei nyt ehkä ensimmäisessä s-postissa, mutta pikkuhiljaa. Siitä saat voimaa toteuttaa avioero ja on myös jotain, mitä odottaa.
Ihmisille kannattaa olla rehellinen, teet ensin päätökset miehesi kanssa ja sitten vasta alat uuteen suhteeseen, kun olet varma.
Onnea elämääsi, kyllä kaikki järjestyy!
Vierailija kirjoitti:
Hei! Sun pitää edetä nyt ihan askel askeleelta. Älä ota heti liian isoa palaa haukattavaksi. Eli ensin sun pitää kertoa miehellesi, että haluat erota. Jos se ei onnistu kasvotusten, niin kirjoita vaikka kirje tai sähköposti. Kokemukseni mukaan sen jälkeen on helpompi keskustella, kun toinen jo tietää jotain. Sitten teillä alkaa keskustelut, kuinka kaikki tehdään, miten jaetaan omaisuus jne.. Siihen vie varmasti viikkoja. En usko, että kaikki on heti selvää, enkä itse ainakaan ihan joka ilta töitten jälkeen jaksanut jauhaa niitä asioita. Sun pitää ajatella, että tämä on pidempi projekti, ennenkuin pääset uuteen elämään. Silti se voi olla edessä jo vaikka kuukauden päässä.
Ota sen naisen sähköposti tietoosi ja kirjottele sille kaikista tuntemuksistasi. Hän varmasti vastaa, jos sinä kiinnostat häntä. Kerro ihan rehellisesti kaikki, ei nyt ehkä ensimmäisessä s-postissa, mutta pikkuhiljaa. Siitä saat voimaa toteuttaa avioero ja on myös jotain, mitä odottaa.
Ihmisille kannattaa olla rehellinen, teet ensin päätökset miehesi kanssa ja sitten vasta alat uuteen suhteeseen, kun olet varma.
Onnea elämääsi, kyllä kaikki järjestyy!
Näin kai se on tehtävä. Tänään alkaa molemmilla parin päivän vapaat töistä. Nyt olisi ehkä "hyvä" ajankohta kertoa miehelle. Vielä kun löytäisi sanat jotenkin. Tiedän, että mieheni tulee hajoamaan ihan kokonaan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miehen lompakko pidättelee?
Jätän nämä tällaiset kommentit jatkossa huomiotta. Jokainen fiksu aikuinen ihminen kyllä tietää ettei nykyajan nainen ole miehensä lompakon varassa.
Ap.
Miksi homous on edelleen niin monelle vaikea asia?