Mitä mieltä aikuisesta, joka askartelee?
Jouluaskarteluja aikuisille, en voi mitenkään ymmärtää. Etenkin kun ohjeissa neuvotaan tekemään asioita, jotka näkee jo suoraan siitä valmiista tuloksesta. Idioottien hommaa minusta. Miten ketään voi kiinnostaa askarteleminen?
Kommentit (26)
Niin, toiset ryyppää, toiset pelailee puuhelmien kanssa. Jokaiselle jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti 68v askartelee!
Tekee kaikki joulukortit joka vuosi, tekee koruja ja huovuttaa tonttuja yms. Kuumaliimapuikot viuhuu kun äiti pääsee vauhtiin, ihana harrastus johon lapsenlapset joskus hyppää mukaan :)
Miten jollain voi olla aikaa ja kiinnostusta tuollaiseen?
Hmmm. Miten jollain voi olla aikaa ja kiinnostusta notkua Facebookissa tai Instagramissa tai vauvapalstalla?
Tää on paljon laiskempaa kuin askartelu, joka oikeesti tekee aivoillekin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vaan osaa, siksi mollaat. Olen sitä mieltä että sinä olet tyhmä.
ps. en itse askartele mutten sen perusteella väitä että se olis turhaa ja tarpeetonta.
''
Miten kukaan ei osaisi askarrella? Osaahan sen jo katsomalla lopputulosta.
Lopputolosta katsomalla osaa vain sen, missä tekniikat tuntee jo ennestään. Minäkin pystyn katsomaan villapaidasta ihan parilla vilkaisulla, miten se on tehty, mutta luulen kyllä, että se joka ei tunne erilaisia silmukoita ja lisäystekniikoita, ja vähän kaavoituksen alkeita, ei pysty. Sama esim kirjointatöissä ja virkkauksessa.
Itse harrastanut käsitöitä ja kaikkea askartelua koko ikäni. Ja täytyy sanoa että ennen teen niitä kuin jotain typeriä aloituksia vauvapalstalla mutta huvinsa kullakin ja se suotakoon kaikille.
Askartelua on monenlaista kuin myös erilaista osaamistakin. Olen koko ikäni askarrellut, pikku lapsesta alkaen ensin äidn kanssa, ja sitten siitä tuli minulle tärkeää. En pidä valmiista, muiden kehittämistä askarteluohjeista saati seuraisin jotakin ajan trendiä, vaan haluan ideoida ja luoda ihan omaa. Käytän tosi paljon kierrätysmateriaalia ja haalin muiltakin muiden hylkäämiä materiaaleja, koska en näe järkeä askarrella ostamalla sitä varten mitään uutta. Minulla on työhuone täynnä kaikenlaista, koska myös ompelen ja virkkaan. Rentouttava harrastus.
Itse tehty on parempi kuin massatuotettu