Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi hiustenlähtöön? On tutkittu (lääkärillä) kaikki puutostilat ja muut, ei löydy syytä hiustenlähtöön.

Vierailija
22.11.2017 |

Olen viimeksi imettänyt ketään 12 vuotta sitten, en ole raskaana, ei ole stressiä. Ikää on 42v. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, ei allergioita. Vitamiinitasot loistavat, ei kilpirauhas- tai muitakaan ongelmia. Hiukset vain ohenevat ja lähtevät. Kuuluuko ikään?

Mikä tähän auttaa? Onko jollain kokemusta Priorinista? Entä biotiinituotteet muuten?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kokemuksia Priorinista?

Vierailija
2/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorinilla alkaa kasvaa mm viikset yms ei-toivotut karvat enemmän kuin hiukset. Onko ylipainoa, se näkyy olevan monilla syynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama kohtalo ja jo 5 vuotta lähtenyt harjatessa mytty hiuksia joka päivä ja olen kokeillut priorinia eikä ollut mitää iloa vaikka pitkään söin.

Päälaki näkyy ja nyt olen kasbattanut pitkät hiukset ja pidän aina kiinni, niin saan kaljut ohimot mm peitellä

Hermot on mennyt tämän kanssa ja meillä suvun naisilla ihan perinnöllinen vaiva

Vierailija
4/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorinilla alkaa kasvaa mm viikset yms ei-toivotut karvat enemmän kuin hiukset. Onko ylipainoa, se näkyy olevan monilla syynä?

Tottakai muutkin karvat kasvavat, ei mikään pilleri tehoa ainoastaan hiuksiin. Ei ole ylipainoa yhtään.

ap

Vierailija
5/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että geeneistä on kyse. Valitettavasti ihmiskeho rappeutuu iän myötä, ja se alkaa nuorena ja joillakuilla näkyvästikin. Itse sain ensimmäiset harmaat 23-vuotiaana :(

Vierailija
6/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini pois.

Tää aine supistaa hiuksia ruokkivat äärettömän pienet verisuonistot.

Hiustuppi ei saa ravintoa -> hius kituu -> kuolee -> irtoaa

Vierailija
7/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikotiini pois.

Tää aine supistaa hiuksia ruokkivat äärettömän pienet verisuonistot.

Hiustuppi ei saa ravintoa -> hius kituu -> kuolee -> irtoaa

En ole koskaan tupakoinut.

ap

Vierailija
8/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ja vaihdevuosilääkitys voi aiheuttaa hiuksenlähtöä.

Jodin saanti kannattaa tarkistaa.

Vierailija
9/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ferritiini arvo oli? Entäs kilppariarvot?

Vierailija
10/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet tulossa?

Vierailija
11/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit ja vaihdevuosilääkitys voi aiheuttaa hiuksenlähtöä.

Jodin saanti kannattaa tarkistaa.

En ole koskaan syönyt e-pillereitä, eikä minulla ole vaihdevuosilääkitystä. Ei ole käytössä mitään muutakaan lääkitystä mihinkään vaivaan.

Jodinsaanti tsekattiin myös lääkärissä ja arvot olivat mallikkaat.

ap

Vierailija
12/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ferritiini arvo oli? Entäs kilppariarvot?

Ferritiiniarvoa en ulkoa muista, mutta oli tosi hyvä. Katsottiin hemoglobiini, punasolujen tilavuus ja määrä ja vaikka mitä. Kaikki erinomaiset. Kilpirauhasarvot olivat TSH 0.9 ja TV4 oli 15. Ei siis viitteitä liika- eikä vajaatoimintaan.

ap

Vierailija
13/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet tulossa?

Ei mitään merkkejä siitä, mutta toki voi olla mahdollista.

Vierailija
14/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet tulossa?

Ei mitään merkkejä siitä, mutta toki voi olla mahdollista.

..ja tämä siis minä, ap.

Vierailija
15/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoni. Onko sulla paljon stressiä? Lähteekö tukkaa tasaisesti vai laikuittain? Jos lähtee laikuittain, se saattaa olla pälvikaljua.

Voi olla, ettei sille mahda oikein mitään. :( Voi olla, että tukka rupeaa vielä selittämättömästi kasvamaan takaisin. Itselleni on käynyt joskus niin. Nyt kaljuunnun normaalin miestyyppisesti (olen siis mies). Ei ole kivaa, ja naisella varmaan vielä pahempi juttu.

Onko sulla korkeat testotasot? Onko ne mitattu? Tuo voi johtua siitäkin.

Vierailija
16/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siinä iässä, että hormonitoiminta alkaa muuttua. Vaikuttaa monella hiusten kuntoon. Useimmilla tukka alkaa kasvaa vielä jonkin verran takaisin, mutta ei yhtä tuuheana.

Vierailija
17/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma ja nyt tuntuu siltä, et olis tullut vähän helpotusta. *kopkopkop. Koputtaa kolmesti puuta. 😂

Mä aloin syömään msm + c, kollageenia, Yliopiston apteekin hiusravinnekapseleita sekä parapåhkinän päivässä sekä kourallisen cashew-pähkinöitä. En tiedä millä ollut vaikutusta, vaiko kaikilla, mutta syön mielellään noita kaikkia, jos ne saa hiukset pysymään mun päässä.

Vierailija
18/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötätuntoni. Onko sulla paljon stressiä? Lähteekö tukkaa tasaisesti vai laikuittain? Jos lähtee laikuittain, se saattaa olla pälvikaljua.

Voi olla, ettei sille mahda oikein mitään. :( Voi olla, että tukka rupeaa vielä selittämättömästi kasvamaan takaisin. Itselleni on käynyt joskus niin. Nyt kaljuunnun normaalin miestyyppisesti (olen siis mies). Ei ole kivaa, ja naisella varmaan vielä pahempi juttu.

Hiuksia lähtee sieltä täältä, ei laikuittain. Niitä on lähtenyt niin paljon, että joku töissäkin kommentoi, että onpa sulla ohut ponnari, kun hiukset olivat kiinni. En varsinaisesti kaljuunnu, mutta hiuksia vain lähtee tosi paljon harjatessa ja suihkussa. 

Höh. Siksi kovasti kaipailen Priorin-kokemuksia, onko siitä mihinkään?

ap

Vierailija
19/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia lähtee sieltä täältä, ei laikuittain. Niitä on lähtenyt niin paljon, että joku töissäkin kommentoi, että onpa sulla ohut ponnari, kun hiukset olivat kiinni. En varsinaisesti kaljuunnu, mutta hiuksia vain lähtee tosi paljon harjatessa ja suihkussa. 

Höh. Siksi kovasti kaipailen Priorin-kokemuksia, onko siitä mihinkään?

ap

Lääkärissä mitattiin kaikki mahdollinen, kun alunperin epäiltiin kilpirauhasen vajaatoimintaa lisääntyneen palelunkin takia. Ei mitään vikaa missään. Ei stressiä, perhe- ja parisuhde hyvässä kuosissa, liikun säännöllisesti, syön hyvin. Kaikki on tosi hyvin, mutta hiukset lähtee päästä :)

Ehkä voi sitten olla ikään liittyvää hormonitoiminnan muutosta tai ne vaihdevuodet. Tylsä juttu. Siksikö nelikymppiset leikkaavat hiuksiaan lyhyeksi, kun tukka ohenee? Itse en millään haluaisi luopua pitkistä hiuksista.

ap

Vierailija
20/25 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ehdottaa mitään apua tähän, mutta jos lohduttaa niin täällä kohtalotoveri, ikää 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi