Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkku haukkui minua aspergeriksi

Vierailija
22.11.2017 |

Olen nuori kohta 27-vuotias nainen. Opiskelen, seurustelen ja asun yhdessä miehen kanssa ja käyn myös töissä opiskelun ohella ja Minulla on työkokemusta. Olen myös ollut töissä ulkomailla ja muutenkin matkustellut yksin. Minulla on jo yksi korkeakoulututkinto jonka suoritin ennätyslyhyessä ajassa ja nyt olen melkein valmis toisesta tutkinnosta. Pidän muista ihmisistä paljon ja tuleva työ tulee myös olemaan ihmisläheisellä alalla. Minua vanhempi serkku laittoi minulle jokin aika sitten viestillä linkin erääseen tv-ohjelmaan jossa oli haastateltavana mm. Aspergerin syndroomaa sairastava nainen Paula Tilli. Hän sanoi että tästä tulit mieleen sinä. :( yritin kysyä millä perusteella, ja hänellä ei ollut muita perusteita kuin se, että pienenä lapsena olin tosi tarkka kaikesta, mm. Vaatteista ja että muka luotan helposti ihmisiin (en tiedä mistä hän tämän keksi koska omassa mielestäni en luota sokeasti ihmisiin vaan ihan normaalisti).

Minua loukkasi hieman tuo serkkuni ajatus siitä että minulla olisi aspergerpiirteitä, koska olen kuitenkin ihan normaaliälyjäs nuori nainen ja minua on sanottu jopa helposti lähestyttäväksi ja monet ovat sanoneet että kanssani on helppo olla. Mietin myös jos serkku myös avomiehelleen on puhunut että minulla serkulla on hänestä aspergerpiirteitä mikä ei ole kovin imartelevaa...

Huomasin myös että serkku ei huomaa mitään vikoja omissa siskoissaan joista toinen oli myös lapsena vähän omalaatuinen (sai mm. Raivokohtauksia syyttä ja puri minua) ja koulussa oli kiusattu ja nykyään melko yksinäinen ja asuu vanhempien luona vaikka on melkein 30 v. Minussa hän taas epäilee poikkeavuutta vaikka olen opiskeluissa menestynyt, suht sosiaalinen ja parisuhteessa. Serkku itse on vähän ekstrovertti, ehkä hän ajattelee että miettiväisemmät ihmiset jotka ei koko ajan ole äänessä ovat aspergereita. Tosi asiassa aspergerdiagnoosiin tarvitaan monta eri tyypillistä piirrettä jotka toteutuvat.

Tuo serkku joka tämän "diagnoosin" keksi ei ole kouluttautunut juuri, hänellä on pelkkä lukiokoulutus ja on sen pohjalta töissä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry H, tyylisi paljasti sinut heti. 🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme