Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö yhden lapsen kanssa ehtiä tekemään kotitöitä?

Vierailija
21.11.2017 |

Vai voiko olla kotona kuin pellossa ja todeta töistä tulevalle miehelle, että ei ole ehtinyt?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitöisi kai keretä, mutta itse en ole yrittänyt liikaa. Kunhan ei ihan lähde kämppä kävelemään alta eli joku tolkku pitää olla. Koen tärkeämpänä antaa aikaa myös pienelle lapselle kuin olla koko ajan puunaamassa paikkoja. Eiköhän sitten, kun lapsi on isompi löydy aikaa myös siivotakin.

Vierailija
2/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (ex) mukaan minun olisi pitänyt ehtiä. Hän jäi kotiin kun minä en kuulemma pystynyt kotia ja lasta hoitamaan hänen mielensä mukaan. Kun palasin töihin, olo helpottui kummasti. Koti sen sijaan, jos se oli minun aikanani kuin perunapelto, oli miehen kodishoidon jäljiltä kuin pommitettu. Silti mies venkoili ja venkoili. Minun kuulemma olisi pitänyt, hän ei vaan kerta kaikkiaan pystynyt, koska lapsi hänen mukaansa vaikeampi käytökseltään hänelle kuin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, voihan ne hoitaa myös illalla, jos ei halua stressata lapsen kanssa. Vai oikeastiko joku siivoilee keittiötä samalla, kun lapsi kiipeää kirjahyllyyn, kun et ehdi katsomaan joka sekunti taaksesi? Stressaavaa ja aivan turhaa, kun kaiken voi hoitaa sitten, kun on toinen huoltaja paikalla vahtimassa.

Vierailija
4/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Itse en pystyisi. Tykkään kun on siistiä ja paikat järjestyksessä ja lapsilla puhtaat vaatteet ja kengät ja hyvää ruokaa pöydässä.

Minä teen itse kun en tykkää miehen " jäljestä"

Mut toisaalta, viiden lapsen kanssa pienessä talossa, paikkojen pitää olla kunnossa, kaaos syntyy liian äkkiä.

Vierailija
5/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, kun huvittaa, eikä se kuulu kenellekään, mihin aikaan päivästä ja kuinka monena päivänä viikossa. Saan rahaa lapsen hoitamiseen, en kodin, joten voin mielestäni suorittaa kodinhoidon myös silloin, kun huvittaa. Lastenhoitoa taas en voi siirtää illemmalle/seuraavalle päivälle.

Vierailija
6/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa, koska meillä pesukone pesee pyykit, tiskikone tiskit. Ruuanlaitossa suosin pataruokia tms., joita ei tarvitse erikseen tehdä.

Vierailija
7/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä pitäisi ehtiä tekemään joitain kotitöitä. Ei ollut minusta edes mitenkään vaikeaa.

Ystäväni mukaan vauvan/taaperon kanssa kotitöiden teko on mahdotonta. Niinpä äiti ei tee mitään kotitöitä päivällä. Kun isä tulee töistä, äiti lähtee harrastuksiinsa tai tapaamaan kavereita. Isä tekee sitten ruoan valmiiksi seuraavaksi päiväksi, siivoaa, hoitaa pyykit ja luonnollisesti myös vahtii sitä lasta.

Vierailija
8/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala sanoa, koska meillä pesukone pesee pyykit, tiskikone tiskit. Ruuanlaitossa suosin pataruokia tms., joita ei tarvitse erikseen tehdä.

Pikkujuttuja. Mites imurointi?

Vierailija
9/9 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pystyä jos lapsi on perusterve eikä tarvitse "tehohoitoa" 24/7.

Meillä on kaksi lasta ja pystyn tekemään melkein kaikki kotihommat päivisin mutta meillä onkin aina siistiä joten ei paljoa vaadi pitää koti nättinä.

Mies käy aina ruokakaupassa ja arkiruuat teen yleensä minä. Viikonloppuna kokataan yhdessä, syödään ravintolassa tai mummoloissa.

Lapset kerää joka ilta itse omat lelunsa, vievät pyykit pyykkikoriin, roskat roskiin ja tiskit tiskiin ym pientä. Minä pesen pyykit tai konehan se pesee ja kuivuri kuivaa. Viikaan heti kuivat pyykit kaappiin. Mies silittää itse paitansa.

Teen isomman viikkosiivouksen kerran viikossa torstaisin. Mies imuroi. Suursiivous tehdään kerran vuodessa yhdessä miehen kanssa.

Minusta lasten-ja kodinhoito on helppoa eikä vaadi suuria ponnisteluja tai uhrauksia. Vaikka eihän esim. vessan kuuraus mitään kivaa ole mutta onhan se mukavaa kun on puhdas wc ja kylppäri missä käydä.