Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? Kylpyhuoneessa on kosteusvaurio, olen työtön ja kaveriton. Mihin mennä pakoon?

Vierailija
21.11.2017 |

Asun kunnan kerrostalokämpässä vuokralla. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea. Olen syrjäytynyt, minulla ei ole ensimmäistäkään ihmissuhdetta ja välit sukulaisiin on katkennut yli 10-vuotta sitten.

Kylpyhuoneen maton alle on päässyt kosteutta. Täällä kävi joku mittaaja joka sanoi että matto tulee vaihtaa ja paikat kuivataan. Isännöitsijä lähetti viestin että urakoitsija ottaa minuun yhteyttä ensi viikolla ja kertoo miten edetään.

Luin juuri netistä kauhutarinoita kuinka home tuhosi terveyden. Pelottaa hirveästi. Luin myös että kun tuota kuivausta tehdään, asunnossa ei saa olla. Mihin voin mennä? Ei minulla ole rahaa järjestää toista majoitusta. Eikä ole ketään kenen luokse voin mennä. En myöskään työttömänä pääse asumaan vuokralle jonkun yksityisen omistamaan asuntoon. Ja jos jotenkin ihmeesti pääsisinkin, ei ole rahaa maksaa. Täällä Nummelassa on melkein pääkaupunkiseudun vuokrat yksityisellä.
Olen ihan paniikissa, eniten pelkään terveyden tuhoutumista. Luin että nuo kosteusvauriot ja homevauriot tuhotaan jollain kemikaaleilla jotka aiheuttavat sairauksia sen jälkeen kun home on tuhottu. Eli vaikka home/kosteusvaurio saadaan pois, terveys voi mennä kemikaalien vuoksi.

Kävin juuri katsomassa Vihdin kunnan kerrostalotilannetta. Sanottiin että tällä hetkellä täällä ei ole ensimmäistäkään asuntoa vapaana joten minua ei voida siirtää edes johonkin toiseen kunnan asuntoon.

Tietääkö joku mitä minun tulee tehdä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on yhtään erähenkeä,  niin teltassa voi aina asua leirintäalueella, metsässä, pihassa tai vaikka Nuuksiossa. Minäkin tein niin kun oli putkiremontti. Se toi uusia haasteita kun oli pakkastakin, mutta minusta oli mukavaa. Ainoa että talviretkeilytarvikkeisiin meni rahaa paljon. Ehkä olis pärjännyt halvemmillakin.

En ole ihan noin erähenkinen, en edes omista makuupussia, saati mitään muuta retkeilytavaraa.

Ap

Vierailija
42/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuivatuksen takia evakkoon tarvitse lähteä. Kylpyhuoneeseen pistetään alipaineistajat ja kuivaimet. Ovi luultavasti teipataan umpeen, jotta lämpö ei leviää koko kämppään. Ei sitäkään ole pakko tehdä. Meillä juuri loppui 4 viikon kuivaus kylpyhuoneessa. Oli 4 levykuivainta ja 2 alipaineistajaa. Ainoa haitta oli, että kämpässä oli lämmintä 25 astetta ja suihkussa ei voinut käydä. Kävin suihkussa töissä.

Kannattaa käydä ostamassa pussillinen korvatulppia. Koneet pitävät jonkin verran ääntä ja ovat 24/7 päällä. Itse en kovinkaan herkkäuninen ole, mutta mies on, joten hän tarvitsi niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä se vaatii vähän rahaa että saa varusteet, Teltassa asuminen voi tuntua pelottavaltakin, mutta kun vauhtiin pääsee niin oikeestaan helppoa kuin heinänteko. Heitin vain sen yhtenä vaihtoehtona. 

Vierailija
44/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just toista viikkoa kuivaus menossa, täällä samaan aikaan asutaan kolme lasta ja kaksi aikuista. On onneksi toinen kylppäri käytössä, ja jos ei olisi, taloyhtiön suihkuun ja vessaan pääsisi.

Kylppäri on muovitettu, peittivät muovilla myös kylppäriä lähellä olevat kaapit ettei mene niihin niin paljon pölyä.

Ei meillä mitään ääntä juuri kuulu, hiljaista hurinaa. Kylppärin lähellä on lämmin, samoin viereisessä huoneessa on aika kuuma, mutta ei muuten mitään ongelmaa asua tässä samaan aikaan.

Vierailija
45/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea että monen ei ole tarvinnut lähteä kodista pois, pitää toivoa että noin se menee minullakin.

Ap

Vierailija
46/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano että kukaan olisi viallinen ja syypää, mutta jos ei ole ensimmäistäkään ihmissuhdetta ja välit kaikkiin sukulaisiin katkenneet, niin voi olettaa että apn toimissa tai toimettomuudessa voisi olla korjattavaa jos niin haluaa.

Siinä taas yksi elämässään vähän turhan helpolla päässyt idiootti. En usko olevani erityisen harvinainen tapaus: olen vanhempieni ainoa lapsi, isä on kuollut ja äiti hoitamaton mt-ongelmainen alkoholisti ja todella myrkyllinen ihminen. Vanhemmilla huonot välit muuhun sukuun, joten minäkään en heihin koskaan päässyt tutustumaan. Asuvat toki ihan eri puolella Suomeakin. 

Jos minulla ei sattuisi olemaan miestä ja hänen mukavia sukulaisiaan, olisin yksin kuten ap. Enkä todellakaan näe että äidin luokse ryömiminen auttaisi yhtään mitään. 

Ehkäpä minunlaiseni ovat siis syyllisiä siihen että ovat syntyneet väärään perheeseen?

Vierailija
47/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteluaisuudesta kysy n: miksi asut Vihdissä? Mitä teet päivisin?

Vierailija
48/48 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteluaisuudesta kysy n: miksi asut Vihdissä? Mitä teet päivisin?

Muutin tänne opiskelemaan, siksi asun täällä. Valmistumisen jälkeen sain nykyisen kämppäni, tarkoitus oli muuttaa Helsinkiin mutta sitten jäin työttömäksi.

Päivärytmini: herään noin seitsemältä, käyn suihkussa, syön aamupalan. Ma ja to käyn kuntouttavassa työtoiminnossa, joka alkaa 8.30

Muun osan päivästä luen kirjoja, katson tv:tä, olen netissä, kokoan palapeliä, kuuntelen musiikkia, täytän ristikoita, katson youtubesta asmr videoita, käyn lenkillä pururadalla. Siinäpä se. Ahdistaa kun ei keksi jotain lisätekemistä, päivät kulkevat liian hitaasti.

Ap