Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vuokranantaja vaatia lukkojen uudelleensarjoituksen YHDEN kadonneen avaimen perusteella?

Vierailija
21.11.2017 |

Jos vuokrasopimuksessa ei ole siitä mainintaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä YHDELLÄKIN avaimella voi joku tulla sisään. Ja avaimia pitää olla se määrä, jonka olet saanut vuokranantajalta.

Vierailija
2/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja yleensä vaatiikin. ei kantsi kertoa kadonneesta avaimesta vaan hankkii kaikessa hiljaisuudessa uuden tilalle.

Vierailija
4/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan YHDEN. Montako samanlaista avainta luulit, että voi kadottaa ennen kuin sarjoitetaan uudelleen?

Vierailija
5/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta riippuu vuokranantajasta. Jokaisella omat säännöt. Yleensä kyllä jos asukas ei vaihdu niin ei käydä sarjoittamaan nimittäin siinähän on tämän itse avaimen hävittäjän asunto "vaarassa" mutta jos muuttaa uudet ihmiset ja ei palauta avaimia mitä on saanut niin sarjoitetaan jotta ei asukkaan tartte pelkää että voi tulla "rosvoja" sisään. Mulle ei ainakaan sarjoitettu mitään vaikka useita avainta katosi vuosien varrella. Poismuutettaessa lukot vaihdettiin.

Vierailija
6/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ja yleensä vaatiikin. ei kantsi kertoa kadonneesta avaimesta vaan hankkii kaikessa hiljaisuudessa uuden tilalle.

Eipä taida nykyisillä avaimilla ihan tuosta vaan onnistua.

Vierailija
7/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Halvalla pääset jos sarjoitetaan vain huoneiston ovi. Pahimmillaan taloyhtiö on saattanut vaatia kaikkien asuntojen ovien uudelleen sarjoittamista koska sillä yhdelläkin kadonneella avaimella pääsee rappukäytävään.

Jotkut vuokranantajat kyllä  rahastaa, eli sinukin kannattaa kysellä hintaa asunnon lukkojen sarjoittamisesta ettet turhaan maksa kymmenkertaista hintaa.

Vierailija
8/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mutta riippuu vuokranantajasta. Jokaisella omat säännöt. Yleensä kyllä jos asukas ei vaihdu niin ei käydä sarjoittamaan nimittäin siinähän on tämän itse avaimen hävittäjän asunto "vaarassa" mutta jos muuttaa uudet ihmiset ja ei palauta avaimia mitä on saanut niin sarjoitetaan jotta ei asukkaan tartte pelkää että voi tulla "rosvoja" sisään. Mulle ei ainakaan sarjoitettu mitään vaikka useita avainta katosi vuosien varrella. Poismuutettaessa lukot vaihdettiin.

Ja siis isännöitsijä tiesi avainten häviämisestä kun heidän kautta tilasin uudet...

Vierailija
9/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet urpo.

Vierailija
10/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Heka ei harrasta tuota. Olisihan se hurjaa jos lapsen kadottamasta avaimesta joutuisi maksamaan aina uudelleen sarjoituksen. Toki kun muuttaa pois joutuu maksamaan sitten uudelleensarjoituksen. Tuskin kukaan jättää muuttamatta sen takia kuitenkaan.

Vierailija
11/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Heka ei harrasta tuota. Olisihan se hurjaa jos lapsen kadottamasta avaimesta joutuisi maksamaan aina uudelleen sarjoituksen. Toki kun muuttaa pois joutuu maksamaan sitten uudelleensarjoituksen. Tuskin kukaan jättää muuttamatta sen takia kuitenkaan.

Onpas sun lapset sitten hyvin kasvatettuja. Minä ja mun ystävistä ei kukaan koskaan kadottanut avaintaan lapsena.

Vierailija
12/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas sun lapset sitten hyvin kasvatettuja. Minä ja mun ystävistä ei kukaan koskaan kadottanut avaintaan lapsena.

Onhan se harmi kun lapsi sattuu avaimen hävittämään. Mutta itsekin olen hävittänyt kotiavaimen joten kyllä se ihan aikuisiltakin onnistuu, enkä usko että ollaan tämän ison yhtiön ainoat avaimien hävittäjät. Hali sulle kun olet niin tunnollinen lastesi kanssa!

Tässä muuten tietoa esim. Hekan alueella jos avaimen hävittää eli uudesta maksat n. 35€ ja sarjoitus tehdään jos haluaa mutta pakosta vasta poismuuttaessa.

"Mitä tehdä, kun kotiavaimet ovat hävinneet?

Uuden avaimen voi tilata tilauslomakkeella. Jos kuitenkin haluatte sarjoittaa lukon uudestaan, tilaatte sen haluamastanne lukkoliikkeestä. Muistattehan, että muuttaessanne pois, tulee olla yhtä monta avainta, kuin olette meiltä kuitanneet. Muuten tulemme tilaamaan sarjanvaihdon asuntoonne, ja lasku tulee teille maksettavaksi."

Vierailija
13/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä satusetiä ja tätejä. Teidän ongelma on että todellakin uskotte muiden olevan yhtä tietämättömiä ja tyhmiä kuin te ja jakelette täällä näitä ääliömäisiä ohjeita!

Vierailija
14/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni juuri äskettäin yksi avain hukkaan. Meillä kaupungin asunnossa on näköjään sellainen käytäntö että sarjoitetaan vain jos avaimessa on ollut osoite kiinni. Eipä siis helpolla aleta sarjoittamaan täällä. Uuden avaimen tilaaminen on jonku 30 e kuulemma ja sarjoitus 200-300 e. Ei tilattu edes uutta avainta kun omasta mielestä pärjään kahdella.

Vierailija
15/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni juuri äskettäin yksi avain hukkaan. Meillä kaupungin asunnossa on näköjään sellainen käytäntö että sarjoitetaan vain jos avaimessa on ollut osoite kiinni. Eipä siis helpolla aleta sarjoittamaan täällä. Uuden avaimen tilaaminen on jonku 30 e kuulemma ja sarjoitus 200-300 e. Ei tilattu edes uutta avainta kun omasta mielestä pärjään kahdella.

Joo ei mekään tilattu uutta avainta kun sekin maksaa muutaman kympin. Näillä yritetään pärjäillä.

Vierailija
16/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ottamassa vastaan näitä asunnosta muuttavien avaimia, eikä kopioavaimia hyväksytty kadonneiden tilalle, vaan kadonnut avain tarkoitti sitä, että lukot täytyi sarjoittaa poismuuttajan kustannuksella. Näin huolimatta siitä, oliko avaimissa minkäänlaisia numeromerkintöjä tai tiesikö muuttaja hukanneensa avaimen Afrikkaan.

Vierailija
17/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vuokranantajan/huoneiston omistajan päätettävissä, vaan lähes aina taloyhtiö vaatii sarjoitetaan ovet johon tuo avain käy eli ulko-ovi, pyörävarasto jne. sillä vakuutus ei korvaa, jos ei löydy murron jälkiä ja joku on mennyt kadonneella avaimella.

Vierailija
18/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ottamassa vastaan näitä asunnosta muuttavien avaimia, eikä kopioavaimia hyväksytty kadonneiden tilalle, vaan kadonnut avain tarkoitti sitä, että lukot täytyi sarjoittaa poismuuttajan kustannuksella. Näin huolimatta siitä, oliko avaimissa minkäänlaisia numeromerkintöjä tai tiesikö muuttaja hukanneensa avaimen Afrikkaan.

Niin poismuuttaessa yleensä sarjoitetaan uudelleen jos ei tuo tasan tarkkaan kaikkia saatuja avaimia takaisin. Ei kannata teettää uusia jos ei itse tarvitse koska ne ei kuitenkaan korvaa kadonneita kun avaimet luovutetaan poismuuttaessa.

Vierailija
19/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani teki joskus sellaisen tempun opiskelija-asunnossa että teetätti itse uuden avaimen kadonneen tilalle ja sopi että luovuttaa avaimet suoraan seuraavalle asukkaalle. Siinä sai livautettua kopioavaimen eteenpäin ja välttyi sarjoituskustannuksilta.

Vierailija
20/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau, minä ja minun kaverit hävitimme joskus avaimia. Jopa pyöränavaimia. Omat lapset, niiden kaverit ja naapurin lapsetkin hukkaavat avaimia jostain syystä. Asunkohan jollain huonolla alueella? Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän