Isä joka juo joka ilta alkoholia
Jos isä jolla on kaksi pientä lasta, juo joka ilta alkoholia, niin onko se aina haitallista lapsille? Vaikka ei olisi väkivaltaa? Onko tämä sellainen asia, että isältä pitäisi ne lapset ottaa pois?
Miksi isä itse ei pysty näkemään mitään ongelmaa juomisessaan vaan vähättelee asiaa?
Jos lapsi sanoo, että ei häntä haittaa vaikka isä juo, niin sanooko vain vai voiko olla totta että lasta ei haittaa oikeasti?
Kommentit (43)
No kai se riippuu humalan asteesta. Minusta tulee rennompi ja leppoisampi kun otan pari lasillista, ei varmasti haittaa lapsia. Väkivalta ei tietenkään ole sallittua!
Ei kannata suhtautua alkoholiin hysteerisesti jos asiat muuten ok.
Suomessa on tehty lasuja jopa lesbopareista :D
Näitähän riitää. Kehittelevät syitä miten lapset tuntevat olonsa koulussa kiusatuiksi kun vanhempina ei ole isä ja äiti.
En kyllä keksi miten aikuisen juomiset kenellekään kuuluu.
Ei sentään ole kyse huumeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa haitallisesti, ja kyllä haittaa lasta, vaikka sanoisi ettei haittaa. Lapset on aina lojaaleja vanhemmilleen, ne pelkää alitajuisesti että ne erotetaan vanhemmistaan, jos alkaa arvostella. Vaikka määrä olisi pieni, on se silti jatkuvaa päihteen käyttöä, jota ei lasten kuuluisi kokea ollenkaan.
Hmmm.... pidän kyllä pientä määrää suurempana ongelmana vanhemman omia käsittelemättömiä tunteita, masennusta, epätasapainoisuutta... sekä ahdasmielisyyttä, pessimististä elämänasennetta, kriittisyyttä ja ennakkoluuloja. Ne menevät lapsen ihon alle ihan toisin kuin pieni määrä alkoholia.
Näihin asioihin se jatkuva tissuttaminen/ röpötys juuri liittyy. Isä ei osaa käsitellä tunteitaan, juo ja kaataa kasvaneen paskalastin seuraavan sukupolven niskaan.
Se on jokaisen oma asia jos ei halua käsitellä tunteitaan. Tunteiden käsittely ei ole muuutenkaan muiden asia. Jokainen käsitelköön itse ne omat tunteensa. Vai onko se naapurin mummon tehtävä käsitellä olutta ryystävän isän sisäisiä tunteita?
Pieni talo preerialla oli aika hyvä ohjelma. Kannattaisi ostaa koko dvd sarja kotiin ja käsitellä niitä hauskoja tunteita sen kautta ei muiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Näitähän riitää. Kehittelevät syitä miten lapset tuntevat olonsa koulussa kiusatuiksi kun vanhempina ei ole isä ja äiti.
Thl:n päihdevertailun mukaan alkoholi on pahempaa kuin huumausaineet haittavaikutuksiltaan ja riippuvuudeltaan.
https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…
Sinällään outoa että huumeperheet saavat lasut niskaansa, mutta alkoholistiperheet pääsevät kuin koirat veräjästä!
Tuon taulukon mokaan pössyttelevä isä on paljon haitattomampi kuin alkoholia turpaansa kittaava isä.
Mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thl:n päihdevertailun mukaan alkoholi on pahempaa kuin huumausaineet haittavaikutuksiltaan ja riippuvuudeltaan.
https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…
Sinällään outoa että huumeperheet saavat lasut niskaansa, mutta alkoholistiperheet pääsevät kuin koirat veräjästä!
Tuon taulukon mokaan pössyttelevä isä on paljon haitattomampi kuin alkoholia turpaansa kittaava isä.
Mielipiteitä?
Suomi on hölmölä ja sellaisena pysyy.
Mites luulette? Jos isi piikittää, joka ilta suoneen herskaa, niin mikä fiilis tulee lapsille. Onko heroiini jees ja isiin lemppari vai onko se huumausaine, josta kannattaa pysyä poissa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa haitallisesti, ja kyllä haittaa lasta, vaikka sanoisi ettei haittaa. Lapset on aina lojaaleja vanhemmilleen, ne pelkää alitajuisesti että ne erotetaan vanhemmistaan, jos alkaa arvostella. Vaikka määrä olisi pieni, on se silti jatkuvaa päihteen käyttöä, jota ei lasten kuuluisi kokea ollenkaan.
Hmmm.... pidän kyllä pientä määrää suurempana ongelmana vanhemman omia käsittelemättömiä tunteita, masennusta, epätasapainoisuutta... sekä ahdasmielisyyttä, pessimististä elämänasennetta, kriittisyyttä ja ennakkoluuloja. Ne menevät lapsen ihon alle ihan toisin kuin pieni määrä alkoholia.
Näihin asioihin se jatkuva tissuttaminen/ röpötys juuri liittyy. Isä ei osaa käsitellä tunteitaan, juo ja kaataa kasvaneen paskalastin seuraavan sukupolven niskaan.
Se on jokaisen oma asia jos ei halua käsitellä tunteitaan. Tunteiden käsittely ei ole muuutenkaan muiden asia. Jokainen käsitelköön itse ne omat tunteensa. Vai onko se naapurin mummon tehtävä käsitellä olutta ryystävän isän sisäisiä tunteita?
Pieni talo preerialla oli aika hyvä ohjelma. Kannattaisi ostaa koko dvd sarja kotiin ja käsitellä niitä hauskoja tunteita sen kautta ei muiden kautta.
Jokaisen, jolla ei ole yhtään itsestä riippuvaista läheistä. Kasvavien lasten vanhemmat on kauempana tästä kuin kuu maasta.
Liiallinen alkoholikammoisuus toisia kohtaan on sairasta. Olen reilu 40kymppinen mies. Laskin nyt tässä nauttivani noin 500 alkoholiannosta vuodessa. Kohtuudella siis. Ei se mitenkään muutoin ulospäin näy kuin pienenä rentoutumisena silloin tällöin. Toki sanotte ettet sinä sitä itse näe ja muut kyllä voivat olla eri mieltä. Se on höpöhöpöä. Isolla hyväkuntoisella miehellä ei promillet nouse. Ja mitä tulee terveyden rapistumiseen alkoholin kautta, on sekin hömppää mikäli muutoin pitää kunnostaan huolta. Entisenä urheilijana elimistö on rakennettu siten että se polttaa kaiken minkä vastaanottaa. Kerta vuoteen tipaton kuukausi ja puolimaraton siihen testiksi. Viimeksi meni 1.21. Jos on sohvaperuna niin ongelmia tulee muutoinkin.
Voi Jumalauta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä jolla on kaksi pientä lasta, juo joka ilta alkoholia, niin onko se aina haitallista lapsille? Vaikka ei olisi väkivaltaa? Onko tämä sellainen asia, että isältä pitäisi ne lapset ottaa pois?
Miksi isä itse ei pysty näkemään mitään ongelmaa juomisessaan vaan vähättelee asiaa?
Jos lapsi sanoo, että ei häntä haittaa vaikka isä juo, niin sanooko vain vai voiko olla totta että lasta ei haittaa oikeasti?Ei se ole ongelma. Maailmassa on paljon suurempia ongelmia. Toki ei se varmasti ole optimaalisinta mitä isältä voi odottaa, mutta ei elämä välttämättä kaikkien mielestä tähtää optimaaliseen kasvuun, kuten urheilussa tai työelämässä.
Oletetaan että isällä on syöpä ja hän vain yrittää elää elämässään mahdolliset viimeiset vuodet nauttien elämästään. Alkoholista tulee hyvä olo ja voi helpottaa tuskaa, siinä missä lenkillä käyntikin. Pian ei enää jalat kanna.
Pahinta lienee että ulkopuoliset tulevat lisäämään isän stressiä ja perheen stressikin kasvaa samalla. Ei muiden juomiset kuulu toisille. Väkivalta on eriasia. Suomessa voi juoda itsensä joka päivä perseet. Vapaa maa.
Ehkä jossain DDR:ssä voisi olla ihan sopivaa puuttua perheen sisäisiin asioihin. Oletan että ap on sukulainen tai naapurin mummo.
Mistä teitä sivusta huutelijoita ja vastaanvänkääjiä sikiää palsta täyteen? Onko pakko kerjätä huomiota ja kommentoida mitä tahansa, kunhan saa jauhaa vastaan?
Samasta lävestä mistä teikäläisiä.
Tässä keskustellaan nyt minun oikeudesta vetää kännit iltaisin milloin minä haluan vaikka minulla olisikin lapsia.
Se on minun asiani piste.
Onko tämä selvä asia sinulle?
Aiuinen ihminen voi juoda kännit milloin haluaa tässä maassa joka on vapaa eikä mikään diktatuuri, jossa yksittäisen kansalaisen tekemisiä kytätään.
On se jumalauta käsittämtöntä kyyyläystä jos kysellään lasten kavereilta että ottaako se iskä olutta iltaisin ja haittaako se sinua yhtään. Se ei kuulu muille mitä täysikasvuinen uros tekee vapaassa maassa. Voi tulla tuonne ovelle urputtamaan jos on asiaa, mutta tuollainen utelu lapsilta omia tarkoitusperiä viljellen on jo aivan sairasta toimintaa. Meillä on lastensuojelu tukossa turhista hälyytyksistä. Keksikääs jotain muuta tekemistä kuin satunnaisen täysikasvuosen karjun oluen juonnin kyttäily iltaisin.
Helvetti!
Juu,en ole kanssasi samasta lävestä, koska en tunnista sinussa veljeäni.
Juo miten juot, mutta tee se jossain missä se ei sairastuta sinua ja läheisiäsi, jos niitä vielä (terveinä) on. Pari kaljaa tai viinitippa ennen nukkumaanmenoa on eri asia kuin se että on pakko juoda vaikka mikä olisi. Sen nyt tajuaa jokainen, mutta fiksu osaa kieltäytyä siitäkin jos on tarvis.
Olen asunut ihmisen kanssa jolla oli samanlainen alkoholistin asenne, rauha hänen riivatulle, 2. sukupolven alkoholivammaiselle sielulleen. Kaikki oli lopulta minun vikani, varsinkin kun en enää uhrannut itseäni hänelle. Mikään ei ollut hyvin. Arvaa kumpi on elossa ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Voi Jumalauta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi sanoo, että ei häntä haittaa vaikka isä juo, niin sanooko vain vai voiko olla totta että lasta ei haittaa oikeasti?Ei se ole ongelma. Maailmassa on paljon suurempia ongelmia. Toki ei se varmasti ole optimaalisinta mitä isältä voi odottaa, mutta ei elämä välttämättä kaikkien mielestä tähtää optimaaliseen kasvuun, kuten urheilussa tai työelämässä.
Oletetaan että isällä on syöpä ja hän vain yrittää elää elämässään mahdolliset viimeiset vuodet nauttien elämästään. Alkoholista tulee hyvä olo ja voi helpottaa tuskaa, siinä missä lenkillä käyntikin. Pian ei enää jalat kanna.
Pahinta lienee että ulkopuoliset tulevat lisäämään isän stressiä ja perheen stressikin kasvaa samalla. Ei muiden juomiset kuulu toisille. Väkivalta on eriasia. Suomessa voi juoda itsensä joka päivä perseet. Vapaa maa.
Ehkä jossain DDR:ssä voisi olla ihan sopivaa puuttua perheen sisäisiin asioihin. Oletan että ap on sukulainen tai naapurin mummo.
Mistä teitä sivusta huutelijoita ja vastaanvänkääjiä sikiää palsta täyteen? Onko pakko kerjätä huomiota ja kommentoida mitä tahansa, kunhan saa jauhaa vastaan?
Samasta lävestä mistä teikäläisiä.
Tässä keskustellaan nyt minun oikeudesta vetää kännit iltaisin milloin minä haluan vaikka minulla olisikin lapsia.
Se on minun asiani piste.
Onko tämä selvä asia sinulle?
Aiuinen ihminen voi juoda kännit milloin haluaa tässä maassa joka on vapaa eikä mikään diktatuuri, jossa yksittäisen kansalaisen tekemisiä kytätään.
On se jumalauta käsittämtöntä kyyyläystä jos kysellään lasten kavereilta että ottaako se iskä olutta iltaisin ja haittaako se sinua yhtään. Se ei kuulu muille mitä täysikasvuinen uros tekee vapaassa maassa. Voi tulla tuonne ovelle urputtamaan jos on asiaa, mutta tuollainen utelu lapsilta omia tarkoitusperiä viljellen on jo aivan sairasta toimintaa. Meillä on lastensuojelu tukossa turhista hälyytyksistä. Keksikääs jotain muuta tekemistä kuin satunnaisen täysikasvuosen karjun oluen juonnin kyttäily iltaisin.
Helvetti!
Juu,en ole kanssasi samasta lävestä, koska en tunnista sinussa veljeäni.
Juo miten juot, mutta tee se jossain missä se ei sairastuta sinua ja läheisiäsi, jos niitä vielä (terveinä) on. Pari kaljaa tai viinitippa ennen nukkumaanmenoa on eri asia kuin se että on pakko juoda vaikka mikä olisi. Sen nyt tajuaa jokainen, mutta fiksu osaa kieltäytyä siitäkin jos on tarvis.
Olen asunut ihmisen kanssa jolla oli samanlainen alkoholistin asenne, rauha hänen riivatulle, 2. sukupolven alkoholivammaiselle sielulleen. Kaikki oli lopulta minun vikani, varsinkin kun en enää uhrannut itseäni hänelle. Mikään ei ollut hyvin. Arvaa kumpi on elossa ja terve.
Jos tuollaisen kanssa lähtee arvailemaan niin kaikki mihin vastaan vaikka vastaisin oikein on sinulle väärin.
Olet sellainen persereikä ihmiseksi.
Tämähän on sillä tavalla hankala tilanne, koska olen näitten lasten äiti, ja toisaalta en haluaisi puuttua lasten ja isän elämään vaan keskittyä meidän omaan, mutta tunnen olevani kuitenkin vastuussa tästä!
Mikä siinä onkin, että minä koen että olen muka syyllinen, syyllinen siihen, jos lasten isän luona tapahtuu jotakin!
Ja koska olin ite ahdistunut miehen juomisen takia, niin nyt ahdistaa, miten tytöillä oikeasti siellä menee, vaikka pääsin pois ite.
Sen verran nyt olen puuttunut heidän asioihin, että kerroin esikoulussa huoleni.
Tuntuu että en pysty pitämään enää sisällä tätä asiaa, vaan jollekin on saatava kertoa ja että asiat tulisivat kuntoon.
Ei ole tarkoitusta repiä lapsia isältään, siksi kai olen yrittänyt olla puuttumatta asioihin...
Mutta on niin väärin, kun pieni kuusi vuotias tyttö istuu sylissä ja kertoo, että ei se haittaa vaikka hän joutuu aamuisin leikkimään yksin pikkusiskon kanssa, kun isiä väsyttää...kyllä hän voi vahtia. Eikä se juominen haittaa, ei häntä pelota.
Minä sanoin, että jos tapahtuu joku onnettomuus pikkusiskolleen, esim tukehtuu johonkin, niin tämä isosisko tulisi syyttämään siitä itseään.
Se, että koen että olen syypää, meni asiat miten tahansa, ni on varmaan aika outoa. Miksei isänsä tunne olevansa vastuussa tälläsistä asioista...taidan vähän pelätä sitä miestä, tai pelkäsin aiemmin. Aina kun se uhkaili että minä menetän tytöt kokonaan, niin pelkäsin, mutta kun tarpeeksi uhkailee, niin lopulta ajattelen että siinäpä sitten viet lapset, en jaksa enää välittää uhkailuista.
Olen väsynyt siihen pelkäämiseen, haluan vain että tytöillä olisi tuvallista elää.
Todennäköisesti mies yrittää mustamaalata mua, valehtelu on häneltä sujunut äärettömän hienosti, ehkä hänessä on ollut vähän narsistisia piirteitä.
En tajua, miten toiset eronneet pystyvät taistelemaan lapsista, miten he jaksavat, kun ite olen toivonut vain että pystyisi välttämään riitelyä...eli olen se periksiantaja. Alistuja.
Tyydyin siihen että olen etä-äiti, mutta alkaa tuntua että mies halusi lähivanhemmuuden vain rahan takia ja saa tuntea olevansa niskan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi sanoo, että ei häntä haittaa vaikka isä juo, niin sanooko vain vai voiko olla totta että lasta ei haittaa oikeasti?
En nyt oikein ymmärrä miksi mieheltä, joka kaataa omasta päätöksestään alkoholijuomia kitaansa, pitäisi ottaa lapset pois?
Siis jos ei perheessä tapahdu väkivaltaa ja perheen talous on kunnossa, siten että lapsilla on kaikkea mitä he tarvitsevat ja lapset eivät oireile isänsä olemassa olosta mitenkään haitalliseen sävyyn.
Osaako joku valottaa tätä ajattelua, kun en ymmärrä miksi lapsia pitäisi suojella asialta joka ei aiheuta merkittävää haittaa lapsille mitenkään?
Vaikka raamatun kautta, jos ette muuten osaa. Psykologiaakin voi käyttää apuna tai mitä tahansa. Haluaisin kuulla selityksen miksi aikuista miestä pitää rajoittaa ja holhota?
Jos alkoholista ei tulisi krapulaa niin voisi ottaa joka ilta. Ei ainakaan olisi näin kirotun tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholista ei tulisi krapulaa niin voisi ottaa joka ilta. Ei ainakaan olisi näin kirotun tylsää.
http://www.azquotes.com/picture-quotes/quote-alcohol-and-marijuana-if-u…
Meillä on viini ollut normaali, arkinen ruokajuoma aina. Myös silloin, kun lapset olivat pieniä. Viini tai olut ruokajuomana on ongelma vain Suomessa. Täällä on täysin häiriintynyt alkoholikulttuuri.
En siis ymmärrä, miksi ei aikuinen ihminen voisi päivittäin juoda viiniä, tai vaikka olutta, kuten muualla maailmassakin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on sillä tavalla hankala tilanne, koska olen näitten lasten äiti, ja toisaalta en haluaisi puuttua lasten ja isän elämään vaan keskittyä meidän omaan, mutta tunnen olevani kuitenkin vastuussa tästä!
Mikä siinä onkin, että minä koen että olen muka syyllinen, syyllinen siihen, jos lasten isän luona tapahtuu jotakin!
Ja koska olin ite ahdistunut miehen juomisen takia, niin nyt ahdistaa, miten tytöillä oikeasti siellä menee, vaikka pääsin pois ite.
Sen verran nyt olen puuttunut heidän asioihin, että kerroin esikoulussa huoleni.
Tuntuu että en pysty pitämään enää sisällä tätä asiaa, vaan jollekin on saatava kertoa ja että asiat tulisivat kuntoon.Ei ole tarkoitusta repiä lapsia isältään, siksi kai olen yrittänyt olla puuttumatta asioihin...
Mutta on niin väärin, kun pieni kuusi vuotias tyttö istuu sylissä ja kertoo, että ei se haittaa vaikka hän joutuu aamuisin leikkimään yksin pikkusiskon kanssa, kun isiä väsyttää...kyllä hän voi vahtia. Eikä se juominen haittaa, ei häntä pelota.
Minä sanoin, että jos tapahtuu joku onnettomuus pikkusiskolleen, esim tukehtuu johonkin, niin tämä isosisko tulisi syyttämään siitä itseään.
Se, että koen että olen syypää, meni asiat miten tahansa, ni on varmaan aika outoa. Miksei isänsä tunne olevansa vastuussa tälläsistä asioista...taidan vähän pelätä sitä miestä, tai pelkäsin aiemmin. Aina kun se uhkaili että minä menetän tytöt kokonaan, niin pelkäsin, mutta kun tarpeeksi uhkailee, niin lopulta ajattelen että siinäpä sitten viet lapset, en jaksa enää välittää uhkailuista.
Olen väsynyt siihen pelkäämiseen, haluan vain että tytöillä olisi tuvallista elää.Todennäköisesti mies yrittää mustamaalata mua, valehtelu on häneltä sujunut äärettömän hienosti, ehkä hänessä on ollut vähän narsistisia piirteitä.
En tajua, miten toiset eronneet pystyvät taistelemaan lapsista, miten he jaksavat, kun ite olen toivonut vain että pystyisi välttämään riitelyä...eli olen se periksiantaja. Alistuja.
Tyydyin siihen että olen etä-äiti, mutta alkaa tuntua että mies halusi lähivanhemmuuden vain rahan takia ja saa tuntea olevansa niskan päällä.
Tämä siis ap, varmaan ymmärsittekin. Mutta kysyin sen takia, koska mietin juuri sitä, kun itsellä on traumoja, alkoholin liiallisesta käytöstä, esim yksi tapaus, kun olin nuori, ehkä 16v, olin kahden isäni kanssa.
Vanhemnat eronneet, siitä erosta alkoi mun isäni juopottelu. Eräänä iltana hän oli humalassa, ja niin vihainen ja katkera, ja hän siinä suunnitteli miten tappaisi äitini veljen, enoni, kun tämä oli kehdannut puolustaa äitiäni isän ollessa väkivaltainen äitiä kohtaan.
Olin peloissani, olin oppinut jo aiemmin pelkäämään isääni, mutta nyt hän oli kännissä ja niin raivoissaan. Kyseli sitten, tulisinko katsomaan häntä vankilaan...se ahdistus oli valtavaa, lähdin viemään roskia ulos ja toivoin että isäni ehtisi sammua kun tulen takaisin...
Kaikki mitä olen kokenut elämässäni, siihen on hyvin vahvasti liittynyt päihteet, ja mitään hyvää muistoa ei ole.
Nyt pelkään tyttöjeni puolesta, mutta toisaalta en tiedä onko pelot todellisia, vai omista traumoista johtuvia...
Itse en juo tänä päivänä ollenkaan.
Lukijalle välittynee tieto parista saunakaljasta iltaisin.
Lapset pois isältä? Mitä haet tällä?
En mä ainakaan tykännyt kun viikonloppuiskälläni olin ja tinas ittensä vähintään pieneen hiprakkaan joka kerta. Usein isompaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta hyvin moni ei osaa käsitellä tunteitaan, eikä juo. Ja lapsista kasvaa kotivammaisia, jotka eivät löydä omalle pahalle ololleen syytä.
Minusta alkoholin syyttäminen on yliarvostettua. On sata muutakin asiaa, jotka ovat lapselle vahingollisia. Mutta alkoholia on vain niin helppo syyttää, koska se näkyy.
Taidankin tämän ketjun innoittamana hakea sixpäkin olutta vaikka on lapsia ja huomenna töitä. Kun lapset nukkuu niin tulen tänne aukomaan päätäni raittiusliikkeen jäsenille ja hihhuleille.
T: Iskä