Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä poika saa vielä mennä naisten puolelle ja tyttö miesten? (UIMAHALLI)

Lokeroinnin opettaminen lapsille:
21.11.2017 |

Tästä on väännetty kättä sen verran pitkään, että kysyin mikä käytäntö on meidän kunnan uimahallissa ja sain vastauksen: siellä ei ole ikärajaa.

En tullut kysyneeksi tarkemmin, mutta ilmeisesti ikärajavapaus koskee vain lapsia eli 0 - 15-vuotiaita. Moni on työntämässä tyttöjä naisten puolelle ja poikia miesten puolelle fyysisen kehityksen perusteella, vaikka se on se henkinen kehitys mikä ratkaisee uskaltaako lapsi mennä ilman huoltajaa. Aika vastuutonta toimintaa vanhemmilta.

Mutta mitä sitä turhaan itkemään; kyllähän uimahallissa yleensä on tilaa molemmilla puolilla.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku 13 vuotias vielä voi mennä naisten puolelle

Vierailija
2/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kasva karvat vielä niin eiköhä 13v voi mennä ja jos osaa käyttäytyä asiallisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kouluiässä menee raja. Eskarit on vielä ihan kakaroita mutta kyllä ekalla alkaa jo olla siinä ja siinä. Pukuhuoneessa voi tulla vastaan sitten oman luokkalaisia tai opettajia ja itse ainakaan en haluaisi nakuna esiintyä poikaoppilaille vaikka nämä ovatkin vielä lapsia jos olisin ope. Pitää antaa muille ihmisille uintirauha.

Vierailija
4/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko noi karvajutut provoja, mutta moni tyttö ja nainen sheivaa ne ensimmäisetkin eli ne kasvaa ensimmäisen kerran ehkä sitten joskus mummona.

Vierailija
5/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kouluiässä menee raja. Eskarit on vielä ihan kakaroita mutta kyllä ekalla alkaa jo olla siinä ja siinä. Pukuhuoneessa voi tulla vastaan sitten oman luokkalaisia tai opettajia ja itse ainakaan en haluaisi nakuna esiintyä poikaoppilaille vaikka nämä ovatkin vielä lapsia jos olisin ope. Pitää antaa muille ihmisille uintirauha.

Opettajana sinun luulisi tietävän, että uiminen tapahtuu allastiloissa eikä pukuhuoneessa.... No onhan se tietysti kamalaa, jos sellainen salaisuus paljastuisi että naisopettajalla on tissit ja miesopettajalla pippeli.

Vierailija
6/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotias tai kuusivuotias. Seitsemänvuotias ei enää saa mennä.

Vierailija
7/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä rajana on pidetty kouluikää.

Ollaan käyty paljon paikkakunnan uimahalleissa ja molemmat lapset osaavat toimia pukuhuoneessa itsenäisesti. Ihan uusissa paikoissa ollaan käyty molempien vanhempien ja lasten kanssa siten että tyttö äidin kanssa ja poika isän. Mutta näissä tutuissa osaavat ja haluavatkin mennä oman sukupuolen puolelle, häpeilisivät jos vastaan tulisi oman luokan oppilaita.

Itse en tykkää jos naisten puolella on jo yläasteikää lähestyviä pojanköriläitä. Enkä kyllä laittaisi 12-13-vuotiasta tyttöäkään miesten puolelle.

Vierailija
8/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokeroinnin opettaminen lapsille: kirjoitti:

Tästä on väännetty kättä sen verran pitkään, että kysyin mikä käytäntö on meidän kunnan uimahallissa ja sain vastauksen: siellä ei ole ikärajaa.

En tullut kysyneeksi tarkemmin, mutta ilmeisesti ikärajavapaus koskee vain lapsia eli 0 - 15-vuotiaita. Moni on työntämässä tyttöjä naisten puolelle ja poikia miesten puolelle fyysisen kehityksen perusteella, vaikka se on se henkinen kehitys mikä ratkaisee uskaltaako lapsi mennä ilman huoltajaa. Aika vastuutonta toimintaa vanhemmilta.

Mutta mitä sitä turhaan itkemään; kyllähän uimahallissa yleensä on tilaa molemmilla puolilla.

Jos ei voi mennä yksin, esim. erityislapsi, pitää samaa sukupuolta olevan vanhemman mennä sinne uimahalliin mukaan. Tai sitten pitää ottaa privaattisauna, se maksaa enemmän. Näin se vain menee.

Vierailija
9/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla päästää omaa 10v poikaa vielä yksin miesten puolelle kun on diagnosoitu oppimisvaikeuksia ja ties mitä pedareita siellä saalistaa. 😠

Vierailija
10/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ne miehet suuttuu, jos sinne 20 v. tyttö menee...

Vierailija
11/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lapsena vielä ala-asteikäsenä miesten puolella, ihan vaan koska käytiin uimassa aina ja vaan isän kanssa ja olin sen verran ujo. Mulla tais itellä tulla sit 4. luokalla se, et halusin mennä naisten puolelle, kun hokas just sen, että miesten puolellaha saattas olla oman luokan poikia.

Vierailija
12/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias poika ei todellakaan voi mennä naisten puolelle. Kyllä tuon ikäisen pitää osata käydä saunassa ja suihkussa ilman äitiä sekä pukea vaatteet päälle.

Vierailija
13/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä samasta aiheesta jankutetaan täällä jatkuvasti?

Vierailija
14/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat viidennellä eli 11-vuotiaana.

Vierailija
15/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lIkärajaa ei voi antaa, koska lapset ovat erilaisia. Jos lapsi on normaalisti kehittynyt, niin raja menee kouluiässä. Mikäli lapsi pystyy itse kulkemaan kouluun ja olemaan silloin tällöin muuallakin ilman jatkuvaa valvontaa, hän voi olla pukuhuoneessa yksin. Toki lapsi pitää ensin opettaa siellä olemaan; vieraaseen paikkaan en panisi 7-vuotiasta yksin. Mutta jos hän on useamman kerran käynyt pukkarissa ja suihkutiloissa vanhemman kanssa ja hänelle on opetettu, miten toimitaan, niin ihan varmasti sujuu tavalliselta ekaluokkalaiselta.

Ja mitä pedareihin tulee, lapsi pitää varustaa tiedoilla ja taidoilla, joilla hän suojelee itseään. Lapselle pitää muutenkin opettaa, että vieraiden mukaan ei lähdetä, aikuinen pyytää apua toiselta aikuiselta eikä lapselta, vain lääkäri saa koskea uimapukualueelle, kukaan ei saa koskea muuallekaan ilman lupaa, aina voi sanoa ei, jos tuntuu siltä, vieraita aikuisia ei tarvitse totella, jos ei ole pahanteossa ollut jne.

Vierailija
16/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tämän joskus aikasemminkin. Olen kerran ollut tilanteessa jossa naisten puolella oli varmaan joku 11-12 v kundi. Eikä hän todellakaan minusta enää kuulunut sinne. Suikussa ollessani tunsin hänen katseensa, eikä se enää ollut pelkkää lapsen uteliaisuutta. Kuvittelen että vaikka hän olikin äitinsä kanssa siellä, niin kyllä kundilla oli selvästi vertaileva katse.

Vierailija
17/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten suuttuu. Olin joskus poikaystäväni kanssa uimassa ja menin odottelemaan häntä siihen miesten suihkuhuoneen oven kohdille. En siis sisälle asti enkä edes niin että voisin nähdä sisään. Mutta äkkiä ja ärhäkästi minut siitä kyllä pois ajettiin.

Vierailija
18/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten suuttuu. Olin joskus poikaystäväni kanssa uimassa ja menin odottelemaan häntä siihen miesten suihkuhuoneen oven kohdille. En siis sisälle asti enkä edes niin että voisin nähdä sisään. Mutta äkkiä ja ärhäkästi minut siitä kyllä pois ajettiin.

Yrjönkadun uimahallissako olitte... ;-))))

Vierailija
19/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammojen syytä tuo. Kun ensin on venytelty sääntöjä siinä voiko pojan viedä naisten puolelle niin sitten kun se on lopullisesti estetty niin seuraavassa vaiheessa alkaa sääntöjen venyttely siitä miten pitkälle sen pojan voi käydä saattamassa miesten puolelle. Siksi monet uimahallit ovat joutuneet ottamaan kovemmat otteet.

Vierailija
20/33 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä että ihan pienen vauvan voi viedä vastakkaista sukupuolta olevien pukkariin mutta heti kun lapsi on siinä iässä että ymmärtää sen että ihmiset ovat kahta sukupuolta niin pitäisi mennä samaa sukupuolta olevan aikuisen kanssa omalle puolelle tai perhepukkariin.