Minkä ikäisenä poika saa vielä mennä naisten puolelle ja tyttö miesten? (UIMAHALLI)
Tästä on väännetty kättä sen verran pitkään, että kysyin mikä käytäntö on meidän kunnan uimahallissa ja sain vastauksen: siellä ei ole ikärajaa.
En tullut kysyneeksi tarkemmin, mutta ilmeisesti ikärajavapaus koskee vain lapsia eli 0 - 15-vuotiaita. Moni on työntämässä tyttöjä naisten puolelle ja poikia miesten puolelle fyysisen kehityksen perusteella, vaikka se on se henkinen kehitys mikä ratkaisee uskaltaako lapsi mennä ilman huoltajaa. Aika vastuutonta toimintaa vanhemmilta.
Mutta mitä sitä turhaan itkemään; kyllähän uimahallissa yleensä on tilaa molemmilla puolilla.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika ei todellakaan voi mennä naisten puolelle. Kyllä tuon ikäisen pitää osata käydä saunassa ja suihkussa ilman äitiä sekä pukea vaatteet päälle.
Uskomattominta on jotkut äidit jotka vievät naisten puolelle vaikka kuinka vanhan pojan kun "se ei osaa yksin".
Itse olimme juuri uimahallissa ja otin ekaluokkaiseni naisten puolelle. Syynä, että käymme harvoin uimahallissa ja tässä kyseisessä olimme käyneet vain kerran ennemmin. Onneksi hän on pienikokoinen, kukaan ei varmaan tajunnut, kuinka "vanha" hän onkaan. Tosin säälitti, kun hän itse häpeili pippeliään ja peitti sitä kädellä, eikä juuri katsellut ihmisiä ja kulki pää painuksissa. Enemmän 4-vuotias tyttäreni katsoi muita naisia arvioiden tyyliin: "äiti kato kuinka isot tissit/pitkä tukka/luomi tms tolla on"...
Miksi näitä tarvii enää miettiä kun elämme sukupuolineutraalia aikaa? Itse menen naisten puolelle kun tunnen itseni naiseksi ja toisena päivänä kun tunnen itseni mieheksi menen miesten puolelle. Hyvin yksinkertaista.
Omat puolet eri sulupuolille on eriarvoistamista ja syrjintää, onneksi häviävät kohta, tuntuu joskus että eletään vielä 1500-lukua.
No eikö se raja mene ihan yleisesti ylä-asteen kohdalla... Sitä ennen asia on vielä ok
Vierailija kirjoitti:
Itse olimme juuri uimahallissa ja otin ekaluokkaiseni naisten puolelle. Syynä, että käymme harvoin uimahallissa ja tässä kyseisessä olimme käyneet vain kerran ennemmin. Onneksi hän on pienikokoinen, kukaan ei varmaan tajunnut, kuinka "vanha" hän onkaan. Tosin säälitti, kun hän itse häpeili pippeliään ja peitti sitä kädellä, eikä juuri katsellut ihmisiä ja kulki pää painuksissa. Enemmän 4-vuotias tyttäreni katsoi muita naisia arvioiden tyyliin: "äiti kato kuinka isot tissit/pitkä tukka/luomi tms tolla on"...
Opetathan tyttärellesi, että muita ihmisiä ei arvostella suureen ääneen ulkonäön perusteella. Kyllä 4 -vuotias osaa jo hillitä kielensä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä tarvii enää miettiä kun elämme sukupuolineutraalia aikaa? Itse menen naisten puolelle kun tunnen itseni naiseksi ja toisena päivänä kun tunnen itseni mieheksi menen miesten puolelle. Hyvin yksinkertaista.
Omat puolet eri sulupuolille on eriarvoistamista ja syrjintää, onneksi häviävät kohta, tuntuu joskus että eletään vielä 1500-lukua.
Tämä nauratti.
Jossain facebookin feministiryhmässä moni äiti sanoi ottavansa kouluikäisen poikansa vielä naisten puolelle. Ei sitten feministit yhtään ajatellut tyttöjä joista voi olla kiusallista kun samanikäinen, mahdollisesti tuttu poika on samoissa pesutiloissa.
Minusta on itsestään selvää, että kouluikäiset menevät oman sukupuolensa mukaisiin puku- ja pesutiloihin. Tuon ikäinen on syytä opettaa sen verran omatoimiseksi, että pärjää.
Samoin lapsille on opetettava, ettei muiden ihmisten ulkonäköä ihmetellä suureen ääneen. Omilleni opetin jo pienestä, että ihmisiä on eri näköisiä ja kokoisia ja että toisen ihmisen ulkonäköä kommentoidaan vain positiivisesti.
Outoa jos halli ei määrittele ikärajaa.