Vertaatteko itseänne/elämäänne muihin?
Kommentit (16)
En. Nuorempana tein tuota jonkun verran, mutta nykyään ei kiinnosta muiden elämät tai mielipiteet. Keskityn omiin juttuihin.
Valitettavasti en vielä ole päässyt tuosta.
Eikös se ole edelleen kova paikka suomalaiselle, kun naapuri kurvaa taloyhtiön pihalle upeammalla autolla kuin itsellä on...?
Eikös täällä ole myös sanonta, jonka mukaan kateus voittaa täällä kiimankin...?
En. Teen omat valintani elämän suhteen.
En ole koskaan vertaillut. Silloin, kun meni hyvin ja kaikki kunnossa, ei ollut mitään syytä vertailla. Sitten, kun menetti tuon kaiken, ei ole pystynyt vertailemaan tai hajoaa pää.
Kun olin työelämässä niin kyllä, nykyään työttömänä tulee keskitettyä vain omaan hyvinvointiin, en liiemmin ole kiinnostunut vertaamaan enää.
En rahallisesti, olen kade perheellisille ihmisille koska itse olen aivan yksin ei perhettä, ei sukua. Todella yksin.
Sauna illoissa vertaillaan kikkeleitä
t. Minimuna :(
Silloin, kun itsellä menee harvinaisen huonosti elämässä sitä tulee vertailtua. Aika inhimillistä mielestäni. Mutta kun elämä menee hyvin tai edes kohtalaisesti en edes mieti muita.
Vierailija kirjoitti:
En rahallisesti, olen kade perheellisille ihmisille koska itse olen aivan yksin ei perhettä, ei sukua. Todella yksin.
Olen samassa tilanteessa kanssasi.
En sinänsä kadehdi perheitä, mutta jos alan ajatella asiaa, se viiltää. Mutta on yksi tuttu, joka viiltää kaikkein pahiten, enkä voi estää sitä. Hän on ikäiseni, hän asuu toivomallani tavalla, hänellä on toivomani ammatti ja perhe, jota en saanut. Minulla periaatteessa olisi ollut vaadittavat taidot, mutta väkivallan uhrina oleminen vei mahdollisuuden toteuttaa ne.
Kateus on katolisessa kirkossa yksi kuolemansynneistä. No, emme ole katolisia...
Kokeilemalla selviää, onko se hyvä tapa elää juuri sinulle. Joitain se kannustaa elämässä eteenpäin ja kasvattaa motivaatiota esim. kuntosalilla, kun haluaa samaa kuin muilla. Jotkut toiset se tekee vain katkeraksi.
Se on ihan turhaa, miksi tekisin niin? Elän omaa elämääni tai jätän elämättä.
Samaa suosittelen muille. Keskittykää vain omaan elämäänne.
T: Tuntematon
Joskus nuorempana joo mutta en enää. Hyvä elämä, saatu enemmän kuin uskallettu edes toivoa