Montako kertaa olet muuttanut elämäsi aikana?
Ja ikäsi? Minä:
- muuttanut vakituista asuntoa 16 kertaa
- lisäksi lukuisia tilapäisiä asuntoja opiskeluaikaisten töiden takia
- lisäksi vuosi ulkomailla, jolloin majapaikka vaihtui tiuhaan maassa ja maasta toiseen
N 50v
Kommentit (30)
35v
Näköjään noin 17x
Parhaillaan jopa 3muuttoa puolen vuoden aikana.
Todella uuvuttava vuosi takana, olen nyt asunut lähes puoli vuotta laatikoiden keskellä ja väsy kaikkeen purkamiseen. En edes ajo purkaa kun oleelliset laatikot.
13 muuttoa (joista 1 2-vuotiaana ja 1 teini-ikäisenä), 2 maata, 4 kaupunkia.
Ikää 28.
8 kertaa jos lasketaan muutto nuorena tukholmaan ja opiskeluajan muutot jne.
Kaksi kertaa. Lapsuudenkodista opiskelija-asuntoon ja sieltä lapsuudenkodin naapuriin omakotitaloon.
N32
neljä kertaa
Ensimmäisen kerran olin noin 2v, kun muutimme isompaan asuntoon.
Toisen kerran muutin suoraan mieheni kanssa yhteen, ollessani 23v
Kolmannen kerran muutimme samassa taloyhtiössä suurempaan asuntoon lapsen syntyessä
neljännen kerran muutimme jälleen hiukan isompaan asuntoon, omalla saunalla ja pihalla.
Ikää 48v, joten aika vähän on ikään nähden tullut vaihdettua asuntoa.
Varmaan 30 kertaa, sis. kaksi ulkomaanmuuttoa. Ikä 50 v.
8 kertaa. Kolmen eri maan sisällä. Nyt ensimmäistä kertaa katselen asuntoja sillä silmällä että täällä voisin asua loppuelämäni.
Nainen 35
17 kertaa. Neljä maata ja seitsemän kaupunkia.
42v.
10 kertaa, 6 kertaa yhdessä maassa ja 4 kertaa toisessa. Ikää 39.
Ikää 45 vuotta ja 5 muuttoa, joista yksi pikkulapsiaikana. Ja hyvä, etten enempää. Inhoan muuttamista yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
17 kertaa. Neljä maata ja seitsemän kaupunkia.
42v.
Ei vaan 19 noita muuttoja sittenkin on. Yhteen osoitteeseen olen kyllä muuttanut kolme kertaa.
Ikäni on päälle 50 ja olen muuttanut elämäni aikana yhdeksän kertaa.
Lapsuudessani asuimme syntymäkotini lisäksi kahdessa muussakin asunnossa.
Aikuisiällä on omia koteja ollut ensin kaksi vuokra-asuntoa ja sen jälkeen viisi omaa.
Omat menneet siinä klassisessa järjestyksessä, eli kaksio, kolmio, rivari 4h, ok-talo ja tämä nykyinen edellistä isompi ok-talo.
Lapset kasvoivat aikuisiksi ja muuttivat pois, nyt on kahdelle ihmiselle liikaa tilaa ja tyhjiä huoneita.
4x paikkakuntaa ja 1x paikkakunnan sisällä. N25
26v, 4 kertaa.
Ekan kerran 11 vuotiaana kun muutettiin paritalosta omakotitaloon, pysyttiin samassa kaupungissa yhä.
Hieman vajaa 19 vuotiaana muutin omilleni HOASin pienkaksioon kerrostaloon, samassa kaupungissa kuin lapsuuskotini.
Sieltä muutin valmistuttuani kolme vuotta myöhemmin kerrostalokaksioon kilometrin päähän.
Siellä viihdyin vajaat kolme vuotta, kunnes muutin rivitalokaksioon pois pk-seudulta eli ensi kertaa vaihtui kaupunki, tosin naapurikaupunkiin vain :)
Seuraava muutto tulee toivottavasti vasta perheen kasvettua, muuttaminen ei ole minulle kovin mieluista puuhaa.
36v ja kaksi muuttoa
1) about 5 v:nä saman pikkukaupungin sisällä kerrostalosta omakotitaloon
2) 10v sitten tuosta omakotitalosta 30km päässä olevaan isompaan kaupunkiin kerrostaloon
Lisäksi opiskeluaikana asuin opiskelupaikkakunnalla kouluviikot (viikonloput ja lomat kotona).