Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä erikoisia, haitallisia tai vanhanaikaisia tapoja työpaikallasi on?

Vierailija
21.11.2017 |

Meillä on outo kulttuuri, jossa etätöitä tekevä ei ikään kuin ole sinä päivänä töissä. Töitä jaettaessa sanotaan, ettei jollekin voi antaa jotain työtehtävää, ''kun sehän on etänä sillon''. Työkaveri voi itsekin pokkana sanoa, että koska hän on etänä, hän ei ota hoitaakseen asiaa x. Mitä ihmettä??? Eihän etätyö tarkoita sitä, että loikoilet kotisohvalla tai mökillä ja vaan sivusilmällä katselet sähköposteja. Onko tämä yleistäkin?

Täällä on kyllä muutenkin outoja tapoja tai oikeastaan joidenkin ''vanhojen'' työntekijöiden oikkuja ja puutteita katsotaan sormien läpi. Yksikin antaa kaikki hommansa harjoittelijoille eikä sitten osaa edes neuvoa heitä tarvittaessa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitää mennä yhtäaikaa syömään ja syödä samassa pöydässä. Myös pakollinen keskustelu ruokailun aikana kuuluu asiaan. Kun yritin noudattaa omia aikojani - mikä onnistuisi kyllä ja olisi työnteon kannalta järkevääkin - minua suorastaan paheksuttiin ja painostettiin väkisin tähän "lounasryhmään". En jaksanut tapella vastaan ja niin rauhalliset ja nautinnolliset ruokahetket sanomalehden kanssa ovat kuin kaunista unta vaan.

Vierailija
2/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole etätyömahdollisuutta ollenkaan, vaikka työtehtävät ovat sellaisia että suurimman osan voisi oikein hyvin hoitaa jostain muualta kuin sieltä toimistolta käsin.

Mellä myös lähetellään aika usen fakseja eri toimipisteiden välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä saa asiakkaat uhkailla ja jopa käydä käsiksi. Ja niistä ei saa puhua ettei maine mene. Ei ole hoitoala.

Vierailija
4/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johto puuttuu liikaa ruohonjuuritasolle ja hommat eivät toimi tästä syystä. Roolit on todella hukassa.

Vierailija
5/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niidenkin jotka eivät juo kahvia, pitää keittää sitä muille. Ei mulle kukaan hauduttele kuusennaavateetä koskaan. 

Vierailija
6/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan ap:n kanssa samassa työpaikassa! Meilläkin etätyöt ovat vaikea pala ja etenkin vanhemmalla polvella on tosi vaikea ymmärtää, että kun on skypet, meilit, koneet ja nettiyhteys, niin töitä voi todellakin tehdä ja tehdäänkin ihan kaikkialla. Ja todella monilla, myös esimiehillä, on sellainen käsitys, että etäpäivänä ollaan vähän niin kuin vapaalla. Tämä on mulle todella vaikea asia ymmärtää, kun tätä ennen olin vuosia töissä, jossa oikein korostettiin etätyön mahdollisuuksia ja ihmiset osallistuivat skypepalavereihin milloin hotellista, milloin junasta.

Yhdedsä edellisessä työpaikassani oli tosi hiljaista. Siellä vallitsi omituinen hiippailun ja kuiskailun kulttuuri, joka oli itselleni raskasta. Ihmiset olivat vähän varuillaan koko ajan. Ihmiset lähettelivät intran chatissa tai tekstarilla 'lähdetäänkö jo lounaalle' -viestejä sen sijaan, että olisivat huikanneet asiansa vieruskavereille kuten normaalisti on tapana. Mulle ei parin vuoden aikana selvinnyt, että mistä tällainen juonsi juurensa. Onneksi pääsin sieltä huopatossutehtaasta pois.

Vierailija
7/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pitää tulla 15 min ennen työaikaa, koska työajalla tehdään töitä eikä käynnistellä tietokoneita tai juoda kahvia. Ruokatauon pituutta vahditaan minuutin tarkkuudella ja jos tauko venähtää liian pitkäksi, joutuu puhutteluun. Myös kotiin lähdön ajankohtaa vahditaan minuutin tarkkuudella ja jos lähdet kotiin liian aikaisin, joudut puhutteluun. Nämä työaikojen vahtimiset toimivat tietysti pelkästään työnantajan hyväksi ja jos teet ylitöitä, niitä ei korvata millään tavalla. Työt ovat sen luonteisia, että ne voisi hoitaa etänäkin, mutta työnantaja on niin kontrollihaluinen, että etätyö on mahdotonta.

Haen jatkuvasti uutta työpaikkaa ja nostan kytkintä heti kun uusi paikka löytyy.

Vierailija
8/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla kuin laumasielu ja istua akkojen kanssa samaan aikaan kahvilla! Paheksutaan kun haluaa juoda YKSIN rauhassa työpisteessä kahvinsa. En jaksa kuunnella tyhjänpäiväisiä akkojen jorinoita eikä kiinnosta yhtään kuunnella mitä kukin teki v.loppuna ja toisten penskojan tekemisiä jne jne.

9/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla hitokseen hyvä työpaikka koska en keksi mitään.

Palkka vois tietty olla vähintään tuplat ja halukkaille enemmän töitä, nyt vahditaan ehkä liikaakin ettei vaan mene tunnit yli.

Vierailija
10/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa, kertokaa lisää!

Vierailija
11/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää kissa toivoo että saa palauttaa vaan avaimet ja olla pois keskiviikkona kun se on mun viimeinen pvä.

kissa kiittää.jää lomalle.

Vierailija
12/12 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista on se, että edelleen otetaan huoritteluja, huutoa ja tönimistä vastaan liian paljon. Itse en enää siedä sitä verbaalistakaan, vaan poistun tilanteesta.  Nuorempana siedin liikaakin, nyt en enää.  Fyysisesti kun käydään kiinni tai uhataan tappaa, niin vartijat tulevat  mukaan vastaanotolle. Tätäkin sitten ihmetellään, että miksi näin (NO MIKSIKÖHÄN). Jos samoilla tavoilla itse käyttäytyisi jossain, kuten asiakkaat meillä, niin ois putkassa välittömästi.  Kyllä, työskentelen sairaalan päivystyksessä, paikkakuntaa en kerro. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi