Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hometalossa asuvat (haisevat) ihmiset.

Vierailija
21.11.2017 |

Mikä siinä on että ihminen tottuu niin paljon oman asuntonsa pahoihin hajuihin ettei ymmärrä että se tarttuu myös vaatteisiin ja kaikki muut kyllä huomaavat että haiset?

Veljeni asuu vanhassa puutalossa jossa haisee hieman tunkkaiselle. Olen muutaman kerran nyt ihan suoraan sanonut että onko hän varma ettei asunnossa ole kosteusongelmia koska hänen vaatteensa haisevat usein tunkkaiselta. Kyselee vain että "aijaa?" Eikä ilmeisesti kiinnosta terveys sen enempää.

Olin kylässä siellä viime viikolla ja puolisoni sanoi kotiin tullessa että vaatteeni haisevat, ja huomasin itsekin. Ja eikun pyykkiin.
Ärsyttää kun ei kiinnosta kylään usein mennä edes kun tuo haju tarttuu aina mukaan.

Kaupassa myös nämä homekämpissä asuvat ihmiset huomaa nopeasti, se ihana "mummulan haju" on hometta, herätys!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hometta ylidramatisoidaan. Joillekin siitä on tullut elämää suurempi asia, jolla selitetään kaikki paha elämässä. Kaikki eivät sairastu.

tyypillinen uuno

Vierailija
22/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla on sama asia. Ei voida puhua asiasta, kun heti suuttuvat.

Mun uusi auto haisee nykyään ihan homeelle, kun äitini matkusti siinä pidemmän matkaa. Ei auta mitkään tekstiilimyrkyt. Tosi kiva.

Kaikki tuliaiset nakkaan aina roskiin, kun ovat lähteneet.

Ikävää, että vanhempasi ovat noin tyhmiä.

Mutta mulla oli yhtä tyhmä ex-mies. Sinne jäi asumaan haisevaan asuntoon.

Mene varmaan hyvään hintaan kaupaksi aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen oman asunnon hajuun tottuu ja sitä ei enää haista.

Tätä olin just tulossa kirjoittaa.

Vierailija
24/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne homeasujat vaan haistaa. Olen ihmetellyt samaa, miksi nämä ihmiset asuvat näissä homeasunnoissa. Kyllä itse lähtisin litoo tavalla tai toisella, oli omistusasunto tai ei. Terveyttä ei takaisin rahalla saa, terveydestä ei voi tinkiä. Se ihana mummolan haju on sitä hometta ja se on aivan karsea mädän löyhkä. Hyh.

Mädän löyhkä? Eli et sinäkään tiedä mille home haisee.

Meilläkin haisi tunkkaiselle, ei haise enää, kun ongelmat korjattiin.

Mitä teillä tehtiin ja miten löysitte hajun lähteen. Minusta tuntuu että vanhemmillani on sama ongelma. Olen ajatellut otsonointia sen hävittämiseksi. Onko kenelläkään kokemusta?

Vierailija
25/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home tarkoittaa kotia, se on kuitenkin kovin paljon sama sana kuin HOM0 laitan jalkimmaisen tahan, koska tilanne on suunnilleen yhta tunteita herattava.

Mita mielta olette tasta uutisesta!

https://www.theguardian.com/uk-news/2016/nov/23/stephen-port-convicted-…

Vierailija
26/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen oman asunnon hajuun tottuu ja sitä ei enää haista. Korkeintaan jos on ollut vaikka viikon poissa niin sitten kotiin tullessa haistaa, mutta tuollaisissa tapauksissa se helposti selitetään tuulettamattomuudella. Kun ei itse haista niin helposti toisten vihjailut jää aika vähälle huomiolle. Kannattaisi sanoa melko suoraan, että oletko varma, että täällä ei ole hometta. Täällä haisee home. 

En itsekään tiedä miten anopille sanoisi asiasta selvästi, mutta loukkaamatta. Eihän tuossa sinällään mitään loukkaavaa ole, mutta jotkut ihmiset tuntuvat ottavan sen ikään kuin olisi heidän vikansa, että kämpässä on hometta tai muuta sisäilmaongelmaa. 

Onko puolisosi mykkä?

Ei asian hoitaminen sun tehtäväsi ole.

Vihjailu ei auta.

Vanhat ihmiset pelkäävät lyhytnäköisesti rahanmenetystä, vaivaa ja riesaa, mitä homeen tutkimisesta seuraisi.

Kokonaiset taloyhtiötkin ovat sen harhan vallassa, että ei se mitään jos vähän seinät lohkeilee ja vesi kerääntyy. Ei oteta puheeksi, ettei vain tule kalliita remontteja.

Vierailija
27/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haisee home ja vaatteetkin haisevat, itse haistan tämän selvästi mutta ei omasta mielestään haista mitään. Kaikkein pahimmalta haisee jos ollaan matkoilla ja avaan matkalaukun ja haistan laukussa olleita vaatteita. Emme pääse täältä mihinkään sillä ei ole varaa lainan lisäksi maksaa vuokraa eikä ole tällä hetkellä varaa remontoida. Koitetaan siis selvitä, onneksi toistaiseksi olen itse ainut joka oireilee.

Pakko käyttää nykyään tuoksullista huuhteluainetta pyykissä, jotta vaatteet eivät haisisi ihan niin pahalle.

Vierailija
28/47 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen oman asunnon hajuun tottuu ja sitä ei enää haista.

Tätä olin just tulossa kirjoittaa.

Sepä se. Siksi siitä pitääkin sanoa. Itse ainakin haluaisin että sanottaisiin jos vaatteeni haisee tai meillä käytyään vieraiden täytyy pyykätä kun vaatteet haisevat.

Vierailija
29/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
30/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju on ongelma, ja se ongelma sijaitsee juuri siellä missä se ongelma aistitaan, eli haistajan nenässä.

Vierailija
31/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se että ihminen joka on altistunut homeelle tarpeeksi, haistaa sen herkemmin.

Jotkut eivät sairastu se on ihan totta, mutta home aiheuttaa niin monia sairauksia altistuksen edetessä (vaikuttaa mm. Fibromyalgiaan,kilpirauhaseen jne) että asiasta tietämätön ei välttämättä osaa edes yhdistää oireitaan homeeseen.

Ja on todella inhottavaa juurikin tuo että ne ihmiset itsessään haisevat aivan täydeltä homeelta vaatteitaan myöten. Se haju tarttuu. Yksikin kaverini asui hometalossa. Muutti pois kun tajusi että siellä oli hometta. Tajusi siis kun neuvoin tilaamaan terveystarkastajan. Raahasi kuitenkin kaikkia huonekaluja ja tekstiilejä myöten uuteen asuntoonsa nämä homeiset tavaransa.

Eikä ymmärrä että homeen haju ja kenties homeitiöt ovat edellisessä asunnossa todellakin imeytyneet tavaroihin ja tekstiileihin.

Nyt ihmettelee miksi oireilu jatkuu vaikka on muuttanut pois. Hänelle on siitä sanottu, ei ota kuuleviin korviinsa.

Paljon on homehysteriaa mutta pitää ymmärtää että altistuminen ei tapahdu hetkessä ja joillakin oireilu alkaa vasta pitkän ajan altisuksen jälkeen.

Vierailija
32/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikki haju hometta. Muutenkin ihmiset ovat ylihysteerisiä asian suhteen. Ainoa lähde Suomessa ”asiantuntijana” on joku traumatisoitunut hometutkija.

Se haju vaatteissa on ihan järkyttävä. Kiva kyläillä kun reissun jälkeen pitää mennä suoraan pesulle ja pestä koko perheen ulkovaatteetkin.

Vierailija
33/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, mökillä oleskelun jälkeen vaatteet ja kamat haisee. Kaupassa voi hyvinkin haistaa, jos joku asuu vanhassa omakotitalossa eli haisee myös ihan meidän mökiltä. 

Mutta en tajua aloituksen pointtia. Pidän takkia mökillä ulkona tuulettumassa, mutta en jätä sen takia paluumatkalla menemättä kauppaan, että joku voi haistaa ja ahdistua könsän hajusta. Eiköhän me itse sitä hajua olla tuskailtu moneen kertaan, kun tiedetään kyllä, että vähintäänkin joku sädesieni jyllää. Haju ei tartuta ketään! 

Vierailija
34/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ihmiset eivät Ruotsissa tai Norjassa sairastu homeessa vaikka ilmasto on sama?

Vierailija
35/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kummallista on se, että haistan hajun, kun menen mökille. Mutta välittömästi totun siihen. Olen ulkona, mutta en silti huomaa hajua, kun palaan sisälle mökkiin. Mökillä olleet myslit maistuvat mielestäni mökillä normaaleilta. Vaatteet tuoksuvat vain puhtoisilta saunan jälkeen. Mutta kun kotiinsa astuu, niin huh! Kauhea perunakellarin haju, ja myslitkin maistuvat ihan törkeiltä. En ymmärrä. Haju- ja makuaistini vai välittömästi parantuu/puhdistuu lyhyellä automatkalla kotiin?

Vierailija
36/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne homeasujat vaan haistaa. Olen ihmetellyt samaa, miksi nämä ihmiset asuvat näissä homeasunnoissa. Kyllä itse lähtisin litoo tavalla tai toisella, oli omistusasunto tai ei. Terveyttä ei takaisin rahalla saa, terveydestä ei voi tinkiä. Se ihana mummolan haju on sitä hometta ja se on aivan karsea mädän löyhkä. Hyh.

Tunnen yhden homeasujan ja jopa sieltä tullut kortti haisee(askartelee kortit itse, tarvikkeet siis olleet talossa pitempään) niin paljon homeelle, että korttia ei voi pitää sisällä omassa asunnossa:(. Tämä on siis vanhempi nainen. Ihmettelen miksi lapset (jo kotoa pois muuttaneet) eivät sano hajusta mitään. Se on pakko huomata, koska on niin voimakas. Tunnistantämän ihmisen esim. kaupassa jo kaukaa, ihan vaan hajusta. Hometalon kyllä haistaa heti kun menee sisälle kellarimaisesta tunkkaisesta hajusta.

Vierailija
37/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ihmiset eivät Ruotsissa tai Norjassa sairastu homeessa vaikka ilmasto on sama?

Mistä tiedät, että eivät sairastu? Kyllä sädesieni sairastuttaa samalla lailla sekä ruotsalaisen, että suomalaisen.

Vierailija
38/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan yrittänyt kertoa exälle että lasten vaatteet haisevat homeelle sieltä tullessa, mutta ex ottaa asian pelkkänä veetuiluna ja hyökkää jostain muusta asiasta. Voiko koulu tai jokin muu taho puuttua asiaan kun ex ei aio tehdä sille mitään?

kuten ketjussa jo on mainittukin, ei jokainen homeesta sairastuß jos exälläsi ei ole ongelmaa asian kanssa ja lapsetkaan ei oireile, niin eipä siinä oikein voi mitään tehdä. Tuskin koulu puuttuu siihen, miltä joku oppilas haisee...

Vierailija
39/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se että ihminen joka on altistunut homeelle tarpeeksi, haistaa sen herkemmin.

Jotkut eivät sairastu se on ihan totta, mutta home aiheuttaa niin monia sairauksia altistuksen edetessä (vaikuttaa mm. Fibromyalgiaan,kilpirauhaseen jne) että asiasta tietämätön ei välttämättä osaa edes yhdistää oireitaan homeeseen.

Ja on todella inhottavaa juurikin tuo että ne ihmiset itsessään haisevat aivan täydeltä homeelta vaatteitaan myöten. Se haju tarttuu. Yksikin kaverini asui hometalossa. Muutti pois kun tajusi että siellä oli hometta. Tajusi siis kun neuvoin tilaamaan terveystarkastajan. Raahasi kuitenkin kaikkia huonekaluja ja tekstiilejä myöten uuteen asuntoonsa nämä homeiset tavaransa.

Eikä ymmärrä että homeen haju ja kenties homeitiöt ovat edellisessä asunnossa todellakin imeytyneet tavaroihin ja tekstiileihin.

Nyt ihmettelee miksi oireilu jatkuu vaikka on muuttanut pois. Hänelle on siitä sanottu, ei ota kuuleviin korviinsa.

Paljon on homehysteriaa mutta pitää ymmärtää että altistuminen ei tapahdu hetkessä ja joillakin oireilu alkaa vasta pitkän ajan altisuksen jälkeen.

Muuten ihan ok kommentti, MUTTA, "fakta on se, että ihminen , joka on altistunut homeelle tarpeeksi, haistaa sen herkemmin"????  No ei varmasti, kyllä homeen haistaa, vaikka ei sille ole altistunut. Joku ei ehkä tajua, että se haju on homeen haju, mutta kyllä sen haistaa.

Vierailija
40/47 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home ei mulle aiheuta oireita. Metsässäkin haisee home välillä,mutta kusenhaju busseissa, metrossa, junissa. Ei ikinä julkisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän