Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin päiväkirjassa lukee "haluan kuolla"

Vierailija
20.11.2017 |

Mutta niissä kohdissa on myös viitteitä tulevaisuuteen. En tiedä uskallanko ottaa teinille esille. Luin siksi kun on ollut itkuinen ja masentunut viimeaikoina. Tyttö on 7 luokkalainen.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa kuolla, koska isä lukee salaa päiväkirjaa?

13-vuotiaat tytöt on onnettomimpia ihmisiä. Jos se siitä selviää vielä vuodella eteenpäin, tilanne helpottaa.

Vierailija
2/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. . Toivon mukaan.. Itse mietin itsaria 9 vuotiaana. Mutta minulla oli oikeasti kaoottinen lapsuus: alkoholismia, väkivaltaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet rikollinen idiootti

Vierailija
4/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini. Teinit on aina ylidramaattisia.

Vierailija
5/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tilannette ja kysele onko kaikki hyvin jne. Koita saada nuori avautumaan ongelmistaan. Sanon aina omille että, jos eivät kehtaa/halua puhua minun kanssani jostain niin menevät vaikka terkkarille/kuraattorille purkamaan ajatuksiaan , jos tarvetta.

Vierailija
6/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa tilannette ja kysele onko kaikki hyvin jne. Koita saada nuori avautumaan ongelmistaan. Sanon aina omille että, jos eivät kehtaa/halua puhua minun kanssani jostain niin menevät vaikka terkkarille/kuraattorille purkamaan ajatuksiaan , jos tarvetta.

On jo siis avun piirissä, on sanonut, ettö on tosi paha olla... mutta en tiedä noiden takia pitäiskö vielä enemmän nostaa "meteliä". Kun tosiaan viittasi tulevaisuuteen juttujen yhteydessä.

Ap

Vierailija
7/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on teini. Teinit on aina ylidramaattisia.

Samaa mieltä pienellä varauksella. Ylidramaattisten angstaajien lisäksi teineissä on oikeasti itsetuhoisiakin.

Vierailija
8/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä kun luet toisen yksityisiä ajatuksia.

Vierailija
9/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo siis avun piirissä, on sanonut, ettö on tosi paha olla... mutta en tiedä noiden takia pitäiskö vielä enemmän nostaa "meteliä". Kun tosiaan viittasi tulevaisuuteen juttujen yhteydessä.

Ap

Sitten annat sen teinin olla. Jos selviää että olet lukenut salaa päiväkirjaa, voit sanoa goodbye luottamukselle. Ja lopeta se päiväkirjan lukeminen!!!

Vierailija
10/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos on jo saanut apua jostain ja saa myös jatkossa niin vanhempana soittaisin ks. paikkaan yhden puhelun ja kertoisin huoleni sinne.

Mikä on oikein ja mikä väärin, en tiedä mutta näkisin itse tekäväni tässä tilanteessa niin.

Ei me vanhemmat olla kaikki tietäviä mutta yritetään parhaamme saada nuoret kasvamaan fiksuiksi aikuisiksi.

Vierailija
11/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan on noin päiväkirjaansa teininä kirjoittanut!

Ja jos ei ole, niin on ehkä edelleekin tyhjäpäinen bimbo, jota ei maailman murheet kosketa.

Vierailija
12/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin teininä halunnut kuolla jos olisin saanut tietää että vanhempani olisivat lukeneet päiväkirjaani.

Vierailija
13/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinin elämässä myrskyää aina mutta silti kannattaa ottaa tosissaan. mutta teinit ei tunnetusti puhu tunteista vanhemmille. kannattaa ottaa yhteys kouluun että jos hän suostuisi puhumaan opettajan tai terkkarin kanssa. kannattaa myös muutenkin näyttää teinille se että hänestä välitetään ihan et ehdotat vaikka jatkuvasti yhteistä tekemistä josta hän pitää. jos hän tykkää uida, vie enemän uimahallii ja muuta tämmöstä. näin häne mieli virkeytyy, saa muuta ajateltavaa ja kokee että häntä rakastetaan. älä kuitenkaan sorru ostaa jatkuvasti kaikkea uutta ja kivaa. jos ny välttis tahot ostaa vaikka sen puhelimen minkä hän tahtoo, osta se muttet vähää aikaa muuta.

Vierailija
14/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ihan yleisesti koittaa nostaa esiin puheissa sen että mitä kuolema on ja lopullinen. Ettei ole takaovea josta tulla uudestaan. Enempi voisi miettiä niitä asioita miten selvitä huonoista hetkistä ja vaikka jo selvittyjä kurjia asioita, miten ne helpottivat (eikä niissä tarvitse olla kovin vakavilla vesillä vaan riittää että lapsi huomaa että se joku huono kausi meni ohi ja olet siinä läsnä). Monesti se että ajattelee että "tahtoo kuolla" on oikeasti puhetta siitä miten tahtoo jonkun Asian pättyvän tai joku asia selkenisi. Ja kun aikaa kulkee eteenpäin, asiat monesti alkaa helpottaa. 

Jos lapsen kokema ahdistus tulee mieleen päivittäin niin puhu ihmeessä hänelle, kerro että olet hanta varten ja että voi aina tulla luoksesi juttelemaan tai ohjaa jonkun toisen aikuisen luo. Muistutus heidän olemassaolostaan myös voi auttaa, ettei ole yksin. 

Myös joku nuortenkeskustelupuhelin tai joku taho koululta, jossa keskustella voi auttaa teitä. Ellei lapsi kehtaa/tahdo lähteä niin sinä voit aina pyytää itse apua jotta osaat puhua oikeista asioista.

Vierailija
15/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-luokkalainen drama queen.

Vierailija
16/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko ap ollenkaan, kuinka törkeän tempun olet lapsellesi tehnyt?

Vierailija
17/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes way to go! Kyllä noin varmasti saadaan teinin elämänhalu palaamaan, kun kosketaan hänen henkilökohtaisiin asioihinsa ilman lupaa.

Vierailija
18/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teinin elämässä myrskyää aina mutta silti kannattaa ottaa tosissaan. mutta teinit ei tunnetusti puhu tunteista vanhemmille. kannattaa ottaa yhteys kouluun että jos hän suostuisi puhumaan opettajan tai terkkarin kanssa. kannattaa myös muutenkin näyttää teinille se että hänestä välitetään ihan et ehdotat vaikka jatkuvasti yhteistä tekemistä josta hän pitää. jos hän tykkää uida, vie enemän uimahallii ja muuta tämmöstä. näin häne mieli virkeytyy, saa muuta ajateltavaa ja kokee että häntä rakastetaan. älä kuitenkaan sorru ostaa jatkuvasti kaikkea uutta ja kivaa. jos ny välttis tahot ostaa vaikka sen puhelimen minkä hän tahtoo, osta se muttet vähää aikaa muuta.

Opettajan? Voin kuvitella miten vasta masentaakin, jos juttelee mun kanssa näistä asioista :D kyllä koulupsykologi/terveydenhoitaja on oikeampi osoite

Vierailija
19/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin teininä päiväkirjaan olevani raskaana, kun halusin järkyttää ihmisiä jotka mahd. sitä lukevat :)

Vierailija
20/51 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme