Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat, osaatteko huoltaa, korjata, asentaa yms. omaa tietokonettanne?

nettiukko874376
20.11.2017 |

Arvoisat mamiskuukkelit!

ATK-hommat ovat perinteisesti olleet miesten hommia mutta toki jotkut naiset hallitsevat
tietokoneet erinomaisesti. Tästä heille pisteet kotia. Tietysti jos he ovat alaa opiskelleet niin tätä taitoa voidaan jopa vaatia heiltä.

Mutta miten te tavalliset koneenkäyttäjät? Osaatteko tehdä tietokoneellenne mitään tarkastustoimenpiteitä?
Eli esimerkiksi virusscannaus, palomuurin käyttö, kiintolevyn SMART-tietojen lukeminen, keskusmuistin testaus virheiden varalta, reitittimen asetukset, ajureiden/biospäivitykset? Tiedättekö mitään ohjelmia tuollaisten juttujen tekemiseen?

Itse en ole ATK-ammattilainen enkä osaa ohjelmoida mutta koneeni pidän itse kunnossa ja korjaan sen.
Kertokaa omin sanoin mitä toimenpiteitä osaatte tehdä tietokoneellenne vai käytättekö kaupallisia ATK-huoltofirmoja.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tietenkin, nuo mainitsemasihan ovat ihan perusasioita jotka kaikkien pitäisi osata.

Vierailija
22/24 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole moneen vuoteen ollut kuin työkoneita, joista it-osasto pitää osittain huolen. Nykyiseen ei taida olla edes oikeuksia asennella ylimääräisiä softia, edellisessä olin itse admin ja siinä tuli kyllä opeteltua monenlaista, kun työpaikalla ei edes virallisesti tuettu mac-koneita vaan ne vaati aina vähän säätöä ja kikkoja toimiakseen.

Tietokoneiden rautapuolesta en ymmärrä juuri mitään, eikä ole kiinnostusta tai tarvetta ymmärtääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi käyttää konetta ollenkaan, jos en ymmärtäisi mitä pitää tehdä. Työni olen tehnyt tietokoneella pian 25 vuoden ajan. Vanhaa tekniikkaa alallani ei enää ole olemassa.

Vierailija
24/24 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tartte. Joskus 10 vuotta sitten mutta nykyään töistä tulee kaikki infrapalvelut ja perussofta, erikoissoftat asentelen itse. Joskus riitti mielenkiinto näpertelyyn mutta nykyään keskityn isoon kuvioon, en perustyökaluun. Se työkone on itsestään selvä asia, ei varsinainen kiinnostuksen kohde. Ripaus teknologiafriikkiä on jäänyt koska kokeilen kaikki virtuaalilasit, datahanskat ja nelikopterit heti kun mahdollista. Lisäksi tykkään mitä kompaktimpi läppäri kulkee matkassa, pieni koko ja reipas teho.

Eli mikä sulla on nyt läppärinä? Tarviin just tollasen.

Mihin käytät? Minkä kokoisen näytön haluat? ja mikä on budjetti? Mikä käyttöjärjestelmä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän