Eii, kauhee vauvakuume! Takokaa mun päähän, ettei enää vauvaa!
Meillä on viisi lasta ja yhteisymmärryksessä päätetty, että lapsiluku jää viiteen, joukossa kahdet kaksoset. Nyt kun nuorimmat alkaa olla jo isoja (7v) ni mulla on jo pidempään ollu semmonen olo, et vauva ois kiva ja kun lähipiiriin on syntynyt useampikin vauva niin se vaan pahentaa tätä.
Miehelle tästä puhunut ja mies on enemmän kielteisellä kannalla ja sen ymmärrän täysin, järki mullakin sanoo ei, mut tunteet..
Lemmikeitä on jo tarpeeks eli uutta sellastakaan ei voi ottaa ja purkaa siihen hoivaamisen tarvetta. Meneekö tämä joskus ohi tai voisko sitä jotenkin nopeuttaa?
Raskaaks tulokaan ei oo edes mitenkään todennäköstä, koska viimeisimmän raskauden jälkeen multa jouduttiin osa munasarjoista poistamaan kasvainten takia ja raskauden mahdollisuus jo sen takia pienempi plus toki ikäkin laskee hedelmällisyyttä.
Kommentit (23)
Viisi lasta on aivan liikaa. Miten jollain voi olla vauvakuume vielä ensimmäisen lapsen jälkeen? Nolla on paras luku. Hirveää ajatella, että olisi viisi. Auttoiko tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Haluatko vain vauvan vai oikeasti lapsen joka ei ole vauva sitä vuotta kauempaa?
Jos sulla vaan on vauvakuume niin hoivaile vaikka läheisten vauvoja.
Olen kohta 38v. Tuota olen itsekin puntaroinut, että haluanko vain vauvan vaiko lapsen ja vastaus on, että lapsen, mutta kuten jo aiemmin mainitsin niin ns. järkisyistä ja siitä, ettei mies ehdottomasti halua meidän lapsiluku on täynnä ja mun on päästävä tästä yli.
ap
meillä on kolme lasta, 12-15 v. Muistan tuon tunteen kun kuopus oli parivuotias. Neuvoisin että kannattaa hyväksyä se tosiasia, että tietynlainen haikeus on osa sitä prosessia, kun lapset kasvaa ja vauvoja ei enää tule perheeseen. Se haikeus voi esiintyä vauvakuumeen muodossa, mutta se menee ohi. Mieti sen hyviä puolia, kun lapset kasvaa isommiksi: Saat nukkua kunnon yöunet, et ole enää ihan niin kiinni kotona, isojen lasten kanssa voi tehdä tosi paljon kivoja juttuja joissa vauva/taapero on vaan tiellä...
viidessä lapsessa on kenelle tahansa aivan tarpeeksi työsarkaa. Siksi suosittelisin vaan läpikäymään sen haikea vaiheen jossa nyt olet. Iloitse lapsistasi ja suuntaa katse heidän tulevaisuuteensa :)
Tuosta viestistä ei saa mitään tolkkua. Mikä perhe? Milloin? Mikä idea viestissä?