Loukkasin exääni hyvin syvästi, miten selviän syyllisyyden tunteiden kanssa?
Elän lähes päivittäin valtavien syyllisyyden tunteiden kanssa. Loukkasin ex-miestäni suhteemme loppuaikoina hyvin, hyvin syvästi. Haukuin, mollasin, ilkuin, kävin käsiksi, jopa löin jne. Tiedän, että exäni on vielä hyvin herkkä ihminen ja mun sanat/teot ovat jättäneet häneen hyvin syviä haavoja. Mietin lähes päivittäin, että miten hän selviää ja olenko rikkonut hänet lopullisesti... Hän ei halua olla enää missään tekemisissa, joten asiaa ei pysty puhumaan. Miten selviän tämän syyllisyyden taakan kanssa.. Tuntuu, että en pysty jatkamaan elämää ennen kuin tiedän, että hän on oikeasti onnellinen ja löytänyt jonkun uuden minua paremman naisen...
Kommentit (12)
Tulee ihan mieleen tämä Sillanpään "ansaitset kultaa", jossa minäminä edelleen hakee huomiota. Paras vaan että jätät eksän kokonaan rauhaan sekoiluiltasi. Ja ihmiset on vahvempia kuin luulet, siinä tarvitaan vähän enemmän kuin yksi dramaqueen/king että joku menee "kokonaan rikki".
Silloin kun erotaan käyttäydytään huonosti puolin ja toisin.
Ei sitä tee mieli muistella.
Omatunto soimaa sua, mutta tee siitä loppu.
Ei sun tartte loputtomiin kärsiä.
Eikä niitä eroriitoja kannata enää exän kanssa selvitellä.
Jumala armahtaa (jos armahtaa)...minä en. Ap on vähän kuin minun eksäni, enkä pysty antamaan hänelle koskaan anteeksi.
Jos mahdollista, pyydä anteeksi. Mutta hyväksy se, jos toinen ei kykene antamaan anteeksi ja anna hänen silloin olla rauhassa.
Olisit miettinyt aikanaan, miten muita kohdellaan. Nyt ei auta muu, kuin molempien elää sinun tekojesi kanssa.
Kirjoita kirje, jossa ilmaiset katumuksesi ja sen, että halusit saada asiat sanottua etkä odota häneltä mitään, edes vastausta.
):