Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulunvietto ja Juuri eronneet

Vierailija
20.11.2017 |

Onko minulla oikeus jätettynä viettää lasteni kanssa? Mies tahtoisi myös olla joulussa mukana muun perheen kanssa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi nyt opetella elämään perheen ulkopuolella. Joulu on juurikin hyvä aika siedättyä tähän.

Lapsilla pitää olla kiva joulu, samoin sinulla. Teennäinen ilmapiiri juuri eronneitten kesken pilaa fiiliksen. Lapset voivat sitten Tapaninpäivänä käydä isän luona hakemassa lahjat.

Miksi miestä pitäisi suojella näissä tilanteissa.

Vierailija
2/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehelläkin on oikeus viettää joulua lasten kanssa. Mikä hiton heimopäällikkö nainen aina on? Sen ymmärrän, jos mies kohtelee lapsiaan huonosti, ni sitten ei, mutta kyllä isällekin on oikeus lapsiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että nämä on jotain parisuhdebloggaajia: Juuri ja Joulunvietto...

Mutta mies on siis jättänyt sinut ihan vasta, niin tuntuisi ainakian siltä, että voisit ihan täysin määrätä, miten joulun vietätte. Tietenkin, kun ei kaikkia olosuhteita yms tiedä, mutta yhteistä joulua ei todellakaan tarvitse järjestää.

Vierailija
4/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti ja nyt lähtee omaan uuteen onnelliseen elämäänsä vuokralle. Ilmoitti sitten minullekin eilen muuttavansa.

Hänen mielestä voimme edelleen tehdä asioita perheenä kuten viettää joulua. Hän ei ymmärrä miksi se tuntuu minusta pahalta. Hänestä tuntuu pahalta olla joulu yksin.

Vierailija
5/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei muutenkaan ymmärrä tätä järkyttävän pahaa oloani, itkuani ja suruani.

Hän on ihmeissään miksi emme voi tehdä kaikkea kivaa vielä ystävinä yhdessä.

Vierailija
6/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisin kysymys on, mitä lapset haluavat. Jos lapset haluavat isän mukaan joulunviettoon, niin silloin aikuiset saisivat kyllä edes sen yhden illan sietää toisiaan. Ennen seuraavaa joulua lapsilla on ollut jo riittävästi aikaa sopeutua eroon, jolloin kuviot voi miettiä uusiksi.

Vierailija
7/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehelläkin on oikeus viettää joulua lasten kanssa. Mikä hiton heimopäällikkö nainen aina on? Sen ymmärrän, jos mies kohtelee lapsiaan huonosti, ni sitten ei, mutta kyllä isällekin on oikeus lapsiinsa.

Se on just näin. Kyllä aikuisten pitää pystyä tämä sopimaan ja isä ansaitsee lapset jouluna siinä missä äitikin. Heittäkää kolikolla kumpi saa lapset tänä jouluna ja ensi vuonna sitten toisinpäin.

Vierailija
8/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunpyhät puoliksi, niin se menee useimmilla eroperheillä. Tuskin lapsia haittaa, että saavat lahjoja kahtena päivänä:)

Vierailija
9/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti ja nyt lähtee omaan uuteen onnelliseen elämäänsä vuokralle. Ilmoitti sitten minullekin eilen muuttavansa.

Hänen mielestä voimme edelleen tehdä asioita perheenä kuten viettää joulua. Hän ei ymmärrä miksi se tuntuu minusta pahalta. Hänestä tuntuu pahalta olla joulu yksin.

Kaikjea ei voi saada, eikä lapaiaan just silloin kun se tuntuu mivalta ja sitten taas ei, kun haluaa omaan rauhaan vuokrakämpän seesteusyyteen. Ero tuo mukanaan asioita, jotka ei ole kivoja, kuten joulu yksin.

Lapsille olisi parasta, jos aatto äidillä, joulupäivä isällä. Uudenvuodenaatonhan lapset voivat olla isällään, niin hänen ei tarvitse sitä yksin viettää. Äiti kaipaa koko joulusähellyksen takia varmaan jo hieman rauhaa. Äitihän vastaa arjesta, joten ihan varmasti on pari lepopäivää ansainnut.

Vierailija
10/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei voi saada, eikä lapsiaan just silloin kun se tuntuu kivalta ja sitten taas ei, kun haluaa omaan rauhaan vuokrakämpän seesteisyyteen. Ero tuo mukanaan asioita, jotka ei ole kivoja, kuten joulu yksin.

Lapsille olisi parasta, jos aatto äidillä, joulupäivä isällä. Uudenvuodenaatonhan lapset voivat olla isällään, niin hänen ei tarvitse sitä yksin viettää. Äiti kaipaa koko joulusähellyksen takia varmaan jo hieman rauhaa. Äitihän vastaa arjesta, joten ihan varmasti on pari lepopäivää ansainnut.

Uusiksi rillit päässä :)

Vierailija
11/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että mies lapset luokseen haluaa. Minun ex ilmoitti viettävänsä joulunsa naisystävänsä luona eikä muutenkaan halua lasten kanssa olla.

Vierailija
12/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenvuoden mies on töissä. Ja joulua olemme viettäneet aina eri paikkakunnalla missä koti on, sukulaisissa. Eli ei onnistu jakaa juhlapäiviä.

Vierailija
13/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lapsia pelkästään vaan tulla minun sukulaisiin viettämään joulua.

Vierailija
14/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudenvuoden mies on töissä. Ja joulua olemme viettäneet aina eri paikkakunnalla missä koti on, sukulaisissa. Eli ei onnistu jakaa juhlapäiviä.

Onko sinun vai miehesi sukulaiset? Ja miksei onnistuisi? Tänä vuonna aatonaatto lauantai, Tapaninpäivä on siis tiistai. Kyllähän siinä voi vaihtaa välissä vai asuvatko jossain ihan toisella puolella maata?

Vierailija
15/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tule. Mies laittaa ja järjestää oman joulunsa joko itse tai sukulaistensa kanssa ja lapset puolet ajasta hänellä.

Vierailija
16/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä sukulaisesi ja lapset ovat? Entä kuinka pitkä välimatka on, voisiko mies tulla käymään tai vaikka hakea esim. joulupäivänä lapset niin että tulee aamusta ja viettää sitten päivää sukulaisissa ennen lähtöä?

Vaikka kuinka teillä asetelma olisi jättäjä ja jätetty, kannattaisi silti jotenkin sovussa miettiä miten saisitte joulusta kivan kaikille. Et sinä kuitenkaan voi sulkea isää ulos, ainakaan ennen kuin olette tehneet tapaamissopimuksen ja miettineet joulunvieton sen puitteissa. Ja muista se, että vaikka mies haluaa erota sinusta, hän ei silti eroa lapsistaan.

Vierailija
17/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajattelin, että nämä on jotain parisuhdebloggaajia: Juuri ja Joulunvietto...

Mutta mies on siis jättänyt sinut ihan vasta, niin tuntuisi ainakian siltä, että voisit ihan täysin määrätä, miten joulun vietätte. Tietenkin, kun ei kaikkia olosuhteita yms tiedä, mutta yhteistä joulua ei todellakaan tarvitse järjestää.

Ajattelin ihan samaa noista bloggaajista. Liikaa aikaa av:lla!

Vierailija
18/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa on liikaa käydä siellä mun sukulaisissa tai hakea. Olemme vuorovuosin käyneet jommankumman sukulaisissa.

Minun sukulaisille tämä on hämmentävä tilanne. Ovat tässä erossa mun puolella. Mies ei ole aikaisemmin innostunut minun sukulaisista pätkääkään. Päinvastoin.

Vierailija
19/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat haluta mitä haluavat; yleensä he haluavat että vanhemmat eivät ollenkaan eroaisi, ja voivat elätellä kuvitelmia siitä miten yhteinen joulu yhdistäisi taas vanhemmatkin.

Seuraus lasten toiveen toteuttamisesta voi kuitenkin olla kamala. Eroava pari ei ole mieltäylentävää seuraa toisilleen eikä kenellekään muullekaan. Oli vaikka kuinka niin että mies kuvittelee voivansa vain astua vapauteen perhekuviosta siten, että voi poimia perheydestä rusinat pullasta. Kun äiti on ahdistunut ja itkuinen, ei hyvä joulu vain synny. Ja menetetyn rakkauden sietäminen on pahinta kun menetetyn rakkauden kohde tulee näyttämään sen naamansa; parempi on jätetyn toipua näkemättä sitä eksäänsä ollenkaan. Kun äiti toipuu, toipuvat muutkin.

Eli en suostuisi yhteiseen jouluun. Mutta antaisin miehelle vapauden päättää minä päivänä hän haluaa lapset. Jos miehessä on jotain järkeä vähänkään, valitsee jonkun muun joulupäivistä itselleen. Miehen on aika ymmärtää, mitä ero oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
20/28 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkaa on liikaa käydä siellä mun sukulaisissa tai hakea. Olemme vuorovuosin käyneet jommankumman sukulaisissa.

Minun sukulaisille tämä on hämmentävä tilanne. Ovat tässä erossa mun puolella. Mies ei ole aikaisemmin innostunut minun sukulaisista pätkääkään. Päinvastoin.

Ok, harmi ettei onnistu puoliksi. Jos nyt on siis sinun sukulaisjoulusi tulossa, niin lapset on sulla. Ensi vuonna toisinpäin eli lapset miehellä. Mies ei kuulu sinne sun sukulaisten luokse tietenkään. Omituinen ajatuskin mieheltä olla ulkopuolisena ”joulutunnelmissa” , vaikka kaikki tietää totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi